Μέχρι το τέλος του 2028 θα έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη της Χαλκίδας

Μέχρι το τέλος του 2028 θα έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη της Χαλκίδας

Στο τέλος του 2028 θα παραδοθεί το έργο της παράκαμψης της Χαλκίδας. Ένα έργο που θα συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη τόσο του βόρειου όσο και του νότιου τμήματος του νησιού, αφού θα συντομεύσει τον χρόνο που απαιτείται για να φτάσει κάποιος στις περιοχές αυτές, και το οποίο οι κάτοικοί τους περίμεναν πολλά χρόνια και ήταν πάγιο αίτημά τους προς όλες τις μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις.

Ειδικά για τη Βόρεια Εύβοια, θα είναι ευεργετικό γιατί θα συνδυαστεί με το εν εξελίξει έργο της αποκατάστασης και αναβάθμισης του επιπέδου ασφαλείας της επαρχιακής οδού Λίμνης – Αιδηψού και θα κάνει πολύ εύκολη και σύντομη την πρόσβαση προς Αιδηψό και Ιστιαία.

Για το έργο της παράκαμψης της Χαλκίδας και των συνοδών οδικών παρεμβάσεων που έχουν αποφασιστεί διασφαλίστηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα σχετικά κονδύλια. Ανάδοχος είναι η ΜΕΤΚΑ.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης υπέγραψε την ένταξη της πράξης «ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΨΑΧΝΩΝ» στο πρόγραμμα «Μεταφορές 2021 – 2027» (και στην Προτεραιότητα «Κατασκευή / Αναβάθμιση περιφερειακών τμημάτων αναλυτικού οδικού ΔΕΔ-Μ και συνδέσεων – Οδική ασφάλεια – ΕΤΠΑ»), με συνολικό δεσμευόμενο κονδύλι ύψους 238 εκατ. ευρώ. Αρχικά, το έργο είχε βρει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014 – 2020, δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, η σύμβαση υπεγράφη τον Μάρτιο του 2023, ενώ η διάρκεια του έργου είχε οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Ωστόσο, εξαιτίας πολύ σοβαρών λόγων, οι οποίοι δεν έχουν σχέση με την ανάδοχο εταιρεία, δόθηκε παράταση διάρκειας 18 μηνών, με ορίζοντα, πλέον, ολοκλήρωσης των εργασιών έως το τέλος του 2028, εφόσον δεν προκύψει κάποια νέα τροποποίηση χρονοδιαγράμματος. Το αίτημα παράτασης, δίχως να αλλάξει το οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης, υπεβλήθη από τη ΜΕΤΚΑ και έγινε αποδεκτό από το υπουργείο, καθώς διαπιστώθηκε πλήθος προβλημάτων και καθυστερήσεων με παραδόσεις χώρων – απαλλοτριώσεις, δίκτυα οργανισμών κοινής ωφέλειας (ΟΚΩ), περιβαλλοντικά ζητήματα κ.ά.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα του αναδόχου, που εστάλησαν στις αρμόδιες αρχές στα μέσα Οκτωβρίου του 2024: «Δεκαεννέα (19) μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης, μια σειρά από θέματα που είναι εκτός των υποχρεώσεων του Αναδόχου, έχουν οδηγήσει στην ολική ανατροπή του χρονικού και οικονομοτεχνικού προγραμματισμού του έργου, καθώς δεν έχει καταστεί εφικτό να ξεκινήσει καμία κατασκευαστική εργασία. Οι λόγοι αυτοί είναι:

Α) Η καθυστέρηση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων.
Β) Η καθυστέρηση στην απόδοση των εν γένει δασικών εκτάσεων του Δημοσίου.
Γ) Η τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων στην ευρύτερη περιοχή του κόμβου της Νέας Λάμψακου.
Δ) Η τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των αντιπλημμυρικών έργων της Λίμνης Δοκού.
Ε) Η αδυναμία ολοκλήρωσης των Μελετών».

Το έργο αφορά την πλήρη μελέτη και κατασκευή της οδού «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», συνολικού μήκους περί τα 28 χλμ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του οδικού τμήματος Νέα Λάμψακος – Ψαχνά, μήκους 17 χλμ. περίπου, με τα συνοδά του έργα (δευτερεύουσες και παράπλευρες οδοί, τεχνικά έργα – γέφυρες, οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης – υποστήριξης, αντιπλημμυρικά έργα, ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες κ.λπ. [κύριο τμήμα]), το οποίο αποτελείται από: το οδικό τμήμα Νέα Λάμψακος – Νέα Αρτάκη, μήκους 11 χλμ., τυπικής διατομής αυτοκινητόδρομου, με δομικά διαμορφωμένη κε­ντρική νησίδα πλάτους 2,60 μ. μέχρι τη Χ.Θ. 4+960. Από τη Χ.Θ. 4+960 έως τη Χ.Θ. 5+400 γίνεται προσαρμογή της παραπάνω διατομής σε τυπική διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας «β2σ», η οποία και εφαρμόζεται για το σύνολο του υπολειπόμενου οδικού άξονα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτο: Mike Economou από το Pixabay


Σχολιάστε εδώ