
Μ. Συντυχάκης στο “Π”: Οι ευθύνες δεν κρύβονται, ούτε παραγράφονται
Του
ΜΑΝΩΛΗ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗ
Βουλευτή ΚΚΕ Ηρακλείου
Οι τελευταίες εξελίξεις με τις παλινωδίες σχετικά με το πόρισμα του κυβερνητικού ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το οποίο στην αρχή είχε παρουσιαστεί ως θέσφατο, που δεν χωράει καμία αμφιβολία για την εγκυρότητά του, αλλά… έπειτα αμφισβητήθηκε και από τους ίδιους τους συντάκτες του, συνιστούν κυριολεκτικά προσβολή προς τις οικογένειες των θυμάτων, συνολικά τον λαό μας.
Αποτελούν μία ακόμα απόδειξη των τεράστιων ευθυνών της κυβέρνησης όσον αφορά τους απαράδεκτους χειρισμούς της και την προσπάθειά της, με κάθε τρόπο, να αποπροσανατολίσει, να επικεντρωθεί η συζήτηση στα επιμέρους, βγάζοντας από το κάδρο τις συνολικές ευθύνες για το κύριο έγκλημα. Σε αυτήν την προσπάθεια έχει πολύτιμους αρωγούς τα κόμματα της βολικής αντιπολίτευσης.
Η κυβέρνηση αξιοποιεί τα γεγονότα που έρχονται στην επιφάνεια για να κάνει το μαύρο άσπρο και να τα φέρει όπως τη βολεύουν, λέγοντας ότι τα «πήγαιν’ – έλα του πορίσματος» καταρρίπτουν το αφήγημα περί συγκάλυψης. Δεν μπορεί, όμως, να πείσει, γιατί έχει δώσει αδιάσειστα δείγματα γραφής, από το μπάζωμα, την απόκρυψη και την αλλοίωση στοιχείων, την απώλεια βιντεοληπτικού υλικού μέχρι το άρον άρον κλείσιμο της Εξεταστικής αλλά και της Προανακριτικής Επιτροπής.
Το κυριότερο, όμως, που αποκρύπτει η κυβέρνηση, παρέα με τα άλλα κόμματα του συστήματος, είναι οι πραγματικές αιτίες και οι διαχρονικές ευθύνες που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων. Και αυτές οι αιτίες, που δεν εμφανίστηκαν στις 28 Φεβρουαρίου 2023, ούτε, φυσικά, έπαψαν να υπάρχουν την επομένη, βρίσκονται στην πολιτική της απελευθέρωσης – ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, της κατάτμησης του σιδηροδρομικού έργου, που έχει οδηγήσει στην ΕΕ σε δεκάδες αντίστοιχα δυστυχήματα με εκατοντάδες νεκρούς. Πρόκειται, σε τελική ανάλυση, για την πολιτική που αντιμετωπίζει ως κόστος τα μέτρα ασφαλείας. Κανένα από τα κόμματα που κυβέρνησαν –και έχουν τεράστιες ευθύνες–, αλλά κι από εκείνα της βολικής αντιπολίτευσης, δεν μιλάει για αυτά. Όπως κανείς τους δεν μιλάει για αυτό που απροκάλυπτα είπε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Κοινής Επιχείρησης Σιδηροδρόμων της Ευρώπης, ότι 5.000 βαγόνια στην ΕΕ «είναι για σκραπ ή αναβάθμιση», το οποίο ανέδειξαν οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ στο Ευρωκοινοβούλιο.
Τι προσπαθούν, τελικά, όλα αυτά τα κόμματα να πετύχουν και πού συμφωνούν; Κάνουν τα πάντα και αξιοποιούν όλους τους τρόπους για να μην αμφισβητηθεί αυτή η εγκληματική πολιτική, που βάζει στον «κόφτη» τις λαϊκές ανάγκες για τα κέρδη των ομίλων και που αποτέλεσμά της είναι το έγκλημα των Τεμπών, τα καθημερινά εγκλήματα που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα αλλά και στην ΕΕ, σε όλο τον κόσμο.
Όπως και αν θέλουν να βαφτίζονται, να παρουσιάζονται, να ντύνουν τον λόγο τους με επιθετικά και με βαρύγδουπα σχόλια, δεν μπορούν και δεν θέλουν να αμφισβητήσουν τον πυρήνα της αντιλαϊκής πολιτικής. Γι’ αυτό και λάμπουν διά της απουσίας τους εκεί που πραγματικά μπορεί να δεχτεί πλήγματα αυτή η πολιτική, στην οργάνωση της πάλης, καθημερινά, μέσα στους χώρους δουλειάς. Εκεί όπου ο λαός και η νεολαία βιώνουν τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής και βγαίνουν μπροστά για να διεκδικήσουν και έτσι καταφέρνουν να έχουν μικρές και μεγάλες νίκες. Έτσι κατάφεραν τελικά να μη συγκαλυφθεί αυτό το έγκλημα. Δεν εξασφαλίστηκε από κανένα σόου, ούτε από επικοινωνιακά παιχνίδια.
Το ΚΚΕ έχει δεσμεύσεις μόνο απέναντι στον λαό και τη νεολαία και αναλαμβάνει τη μεγαλύτερη ευθύνη, από την πρώτη στιγμή του εγκλήματος των Τεμπών, να αναδείξει τις πραγματικές αιτίες. Γι’ αυτό και αξιοποιεί κάθε τρόπο μέσα στη Βουλή και στην Ευρωβουλή για να αποδοθούν όλες οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες χωρίς «ναι μεν, αλλά». Κυρίως, όμως, αναλαμβάνει την ευθύνη και μπαίνει μπροστά για να δυναμώσει ο αγώνας που μπορεί να δώσει ελπίδα και οξυγόνο στον λαό και τα παιδιά του, ο αγώνας που βάζει στο στόχαστρο τον πραγματικό υπεύθυνο, που δεν είναι άλλος από τα κέρδη των λίγων που θυσιάζουν τις ζωές μας. Η δέσμευση του ΚΚΕ είναι αυτήν την πάλη να τη φτάσει μέχρι το τέλος, μέχρι την πραγματική δικαίωση.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ