Ευ. Ματσούκης στο “Π”: Αναδιάρθρωση του ΥΠΟΜΕ, με ένα υφυπουργείο Σιδηροδρόμων και ένα Οδικής Ασφάλειας

Ευ. Ματσούκης στο “Π”: Αναδιάρθρωση του ΥΠΟΜΕ, με ένα υφυπουργείο Σιδηροδρόμων και ένα Οδικής Ασφάλειας

Τον λόγο έχει ο πρωθυπουργός

 –Απαιτούνται έργα και όχι άλλες εξαγγελίες

Του
ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΜΑΤΣΟΥΚΗ
Καθηγητή ΑΕΙ, Δρος Συγκοινωνιολόγου,
πρώην Συμβούλου Περιφέρειας Αττικής 2020 – 2023


Τις τελευταίες εβδομάδες έγινε πιο εμφανές από ποτέ ότι τα μεγαλύτερα και σοβαρότερα προβλήματα καθημερινότητας που αντιμετωπίζει η χώρα μας αφορούν τις μεταφορές και τις συγκοινωνίες.

Από τη μια, η κατάσταση στον σιδηρόδρομο είναι εξαιρετικά δύσκολη, με το φοβερό δυστύχημα των Τεμπών να αναδεικνύει για άλλη μια φορά ότι είναι ο πλέον προβληματικός τομέας του Δημοσίου, κάτι που είναι γνωστό, βέβαια, εδώ και δεκαετίες. Από την άλλη, το κυκλοφοριακό πρόβλημα, κυρίως στο λεκανοπέδιο, είναι αβάσταχτο, με την Αθήνα να είναι πλέον μια «ακυκλοφόρητη» πόλη, όπως έχει ειπωθεί χαρακτηριστικά.

Τι πρέπει να γίνει;

Πρώτα απ’ όλα, χρειάζεται αναδιάρθρωση του ΥΠΟΜΕ. Δεν είναι δυνατόν ένας υφυπουργός Μεταφορών, όπως λέγεται σήμερα, να είναι αρμόδιος για τον σιδηρόδρομο, για την ανάπτυξή του, για τα επακόλουθα των Τεμπών… και συνάμα να είναι αρμόδιος για τα μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, για τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και όλες τις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου αλλά και για τα ΚΤΕΛ! Και επιπλέον για την οδική ασφάλεια, το Παρατηρητήριο Μεταφορών κ.λπ.

Γράφτηκε στον Τύπο ότι πιθανολογείται η διάσπαση του υπουργείου σε Υποδομών και σε Μεταφορών, όπως ίσχυε παλαιότερα. Αυτό το μοντέλο, όμως, είχε αποδειχθεί αντιπαραγωγικό στην πράξη, γιατί κάποιες φορές ζητούνταν αποφάσεις που έπρεπε να περάσουν από το ένα υπουργείο στο άλλο, με αποτέλεσμα να καταγράφονται διαφωνίες, καθυστερήσεις κ.ο.κ.

Εμείς αντιπροτείνουμε στο σημερινό ΥΠΟΜΕ να ιδρυθεί ένα υφυπουργείο Σιδηροδρόμων και ένα υφυπουργείο Οδικής Ασφάλειας. Το υφυπουργείο Σιδηροδρόμων θα αναλάβει ολιστικά το θέμα των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας και θα χαράξει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια. Εννοείται ότι το υφυπουργείο αυτό θα περιβληθεί με όλες τις απαιτούμενες συναφείς αρμοδιότητες. Το υφυπουργείο Οδικής Ασφάλειας θα είναι συνάμα αρμόδιο και για το κυκλοφοριακό. Επίσης, θα χαράξει έναν ολιστικό σχεδιασμό για τα θέματα αυτά, αναλαμβάνοντας όλες τις αρμοδιότητες που σήμερα είναι διάσπαρτες σε διάφορους φορείς, υπουργεία, περιφέρειες και δήμους, αποκεντρωμένη διοίκηση κ.λπ.

Φυσικά, είναι γνωστό ότι οι φορείς των συγκοινωνιών δεν ανήκουν πλέον στο Δημόσιο αλλά στο Υπερταμείο, το οποίο διορίζει και τις διοικήσεις τους. Η χάραξη της πολιτικής, όμως, και η εποπτεία των φορέων αυτών ανήκουν στο κράτος και με τις προτεινόμενες διαρθρωτικές αλλαγές, με μια τρόπον τινά μονοπρόσωπη εκπροσώπηση της Πολιτείας, ίσως να διεξάγονται με έναν πιο αυστηρό, συγκροτημένο και ολοκληρωμένο τρόπο.

Ζητούνται αποφάσεις από τον κ. πρωθυπουργό. Εδώ και τώρα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ