Αν. Νικολαΐδης στο “Π”: Κυκλοφοριακό πρόβλημα, έλλειψη χώρων στάθμευσης και υποβαθμισμένα ΜΜΜ καταδυναστεύουν την καθημερινότητα των πολιτών

Αν. Νικολαΐδης στο “Π”: Κυκλοφοριακό πρόβλημα, έλλειψη χώρων στάθμευσης και υποβαθμισμένα ΜΜΜ καταδυναστεύουν την καθημερινότητα των πολιτών

Του
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ
Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Δράμας,
Υπεύθυνου Κοινοβουλευτικού Τομέα Ελέγχου Υποδομών – Μεταφορών


Η ζωή στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά ακόμη και σε μικρότερες πόλεις σε όλη την Ελλάδα, καθίσταται αφόρητη τόσο για όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικής χρήσης μέσα κυκλοφορίας όσο και για αυτούς που επιλέγουν να κινούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους της υποβάθμισης της καθημερινότητας των πολιτών.

Δυστυχώς, σε σχέση με το παρελθόν παρατηρούνται ακόμη περισσότερες χαμένες ώρες για τη μετακίνηση των πολιτών και τη στάθμευση των οχημάτων, ενώ παράλληλα ανακύπτουν και σημαντικά ζητήματα σχετικά με την οδική ασφάλεια. Άλλωστε, η ασφάλεια στις μετακινήσεις είναι ένα ζήτημα το οποίο συνδέεται άμεσα με τη βιώσιμη κινητικότητα και τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό.

Η σημειωτόν κίνηση οχημάτων στις κεντρικές οδικές αρτηρίες τις ώρες αιχμής αλλά και η συνεχής κυκλοφορία σε μικρότερους δρόμους και στενά για την αναζήτηση μίας θέσης στάθμευσης αποτελούν φαινόμενα που δεν μπορούν να γίνουν ανεκτά σε μια προηγμένη κοινωνία, καθώς υποβαθμίζουν την καθημερινότητα και στερούν σημαντικό χρόνο από τους πολίτες.

Τα σημαντικά προβλήματα που σημειώνονται στις μετακινήσεις με ιδιωτικά μέσα έχουν στρέψει τους πολίτες στη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς, όμως και σε αυτόν τον τομέα η κατάσταση είναι δραματική, καθώς ειδικά στην Αθήνα η χρήση των ΜΜΜ αποτελεί ένα καθημερινό μαρτύριο. Οι πολίτες υφίστανται τεράστια ταλαιπωρία σε λεωφορεία και τρόλεϊ και αναγκάζονται να υπομένουν για τις μετακινήσεις τους σημαντικές καθυστερήσεις, που μειώνουν δραστικά τον ελεύθερο χρόνο τους. Η γενική εικόνα είναι άνθρωποι στοιβαγμένοι, πολύωρες αναμονές, χαμένα δρομολόγια και γενικά καταστάσεις που δεν αξίζουν να βιώνουν όσοι πολίτες επιλέγουν να κινούνται με τα μέσα μεταφοράς. Οι τραγελαφικές καταστάσεις, με προγραμματισμένα δρομολόγια που δεν πραγματοποιούνται, οχήματα που χάνονται από την εφαρμογή τηλεματικής και καθυστερήσεις που πολύ συχνά ξεπερνούν ακόμη και τη μία ώρα, δεν έχουν τέλος.

Κατά καιρούς, παρουσιάζεται ως λύση η αγορά νέων οχημάτων, όμως το μεγάλο πρόβλημα είναι η υποστελέχωση σε προσωπικό, με αποτέλεσμα την αδυναμία κάλυψης όλων των βαρδιών από οδηγούς. Γι’ αυτό και θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις προσλήψεις, ώστε να πραγματοποιούνται κανονικά όλες οι βάρδιες και τα ΜΜΜ να επιτελούν το πολύ σημαντικό τους έργο. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία για την Αθήνα, το σύστημα του ΟΑΣΑ υποδεικνύει ότι για την κάλυψη των δρομολογίων απαιτούνται 3.300 οδηγοί, ενώ σήμερα υπάρχουν μόλις 2.390. Δηλαδή, υπάρχει έλλειψη 910 οδηγών, γεγονός που επηρεάζει άμεσα και αρνητικά την εύρυθμη εκτέλεση των δρομολογίων, με αποτέλεσμα τη συνεχή ταλαιπωρία των πολιτών.

Όσον αφορά το Μετρό στην Αθήνα και ιδίως αυτό της Θεσσαλονίκης, τα τόσα πολλά περιστατικά – συμβάντα ασφαλείας, όπως καταγράφονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, όχι μόνο προκαλούν ανησυχία, αλλά επιπλέον συμβάλλουν στην ταλαιπωρία των πολιτών που επιλέγουν το συγκεκριμένο μέσο μετακίνησης. Επιπροσθέτως, στη Θεσσαλονίκη, η κατασκευή του Fly Over, η έλλειψη σχεδιασμού και η απουσία αστυνομικών δυνάμεων για την επίτευξη αποσυμφόρησης έχουν δημιουργήσει μια άκρως προβληματική κατάσταση, η οποία επηρεάζει την καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης αλλά και των επισκεπτών της.

Πρόκειται για άκρως απαξιωτικές για τους πολίτες περιπτώσεις, καθώς υπάρχει μεγάλη σπατάλη χρόνου, ενώ καταδεικνύεται η έλλειψη σεβασμού στην καθημερινότητά τους. Μάλιστα, η κυβέρνηση φαίνεται να μην αναγνωρίζει το μέγεθος του προβλήματος, δείχνοντας και στον συγκεκριμένο τομέα την έλλειψη ενσυναίσθησης που τη διακατέχει. Η λογική του ότι όλα είναι καλώς καμωμένα πρέπει να εγκαταλειφθεί άμεσα, καθώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα, εξοργίζει τους πολίτες και κυρίως λειτουργεί αποτρεπτικά για την ουσιαστική επίλυση των μεγάλων προβλημάτων.

Είναι περισσότερο αναγκαίο από ποτέ ένα ολιστικό σχέδιο αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών, με ταυτόχρονη ανανέωση των οχημάτων, κάλυψη των κενών στα επιμέρους οργανογράμματα και πραγματοποίηση δρομολογίων με πυκνότητα και ακρίβεια.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ