Με πλάγιους τρόπους πάει να κάνει το Πέραμα βάση για πλοία μεταφοράς containers η Cosco

Με πλάγιους τρόπους πάει να κάνει το Πέραμα βάση για πλοία μεταφοράς containers η Cosco

–Περιόρισε στο ένα τρίτο το ρεύμα που χορηγεί στα εργοστάσια της ναυπηγοεπισκευής

Mε ύπουλο και δόλιο τρόπο, η Cosco επιχειρεί να υποχρεώσει τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις που έχουν εργοστάσια στη Βιομηχανική Ζώνη Περάματος να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους και τους χώρους που κατέχουν, για να προωθήσει το σχέδιό της να μετατρέψει ολόκληρη την περιοχή σε containers terminal.

Η αρχή έγινε προ καιρού, όταν η κινεζική εταιρεία, με βάση σχέδιο που εκπόνησε και άρχισε να υλοποιεί ο ΟΛΠ, διαμόρφωσε τις προβλήτες μπροστά στα εργοστάσια και τους χώρους που δραστηριοποιούνται τα συνεργεία της ναυπηγοεπισκευής. Στο σχέδιο που άρχισε να υλοποιείται διαπιστώθηκε ότι οι μπίντες, δηλαδή τα σημεία που δένουν τα πλοία τους κάβους, ήταν πολύ υπερυψωμένα, κάτι που σημαίνει ότι θα ήταν δύσκολο να πρυμνοδετήσει ένα πλοίο, ειδικά αν είχε καταπέλτη, αφού θα έπεφτε πάνω σε μπίντα και θα έσπαγε. Επιπλέον, ανάμεσα στις δύο μπίντες πήγαν να εγκαταστήσουν πίλαρ, δηλαδή σταθμούς παροχής ρεύματος στα πλοία. Και τα πίλαρ, όμως, θα εμπόδιζαν τους καταπέλτες να πέσουν στις προβλήτες. Έτσι όπως στήνονταν οι προβλήτες, ήταν φανερό ότι γίνονταν για να αποκλείονται πλοία που είχαν καταπέλτη και να διευκολύνονται μόνο εκείνα που πλαγιοδετούν, που πλευρίζουν στους ντόκους. Αυτά, όμως, είναι τα πλοία που μεταφέρουν τα containers. Όλος ο σχεδιασμός, δηλαδή, γινόταν για να διαμορφωθεί ο χώρος σε containers terminal, παρά τις αντιδράσεις που υπήρχαν.

Τις προθέσεις του ΟΛΠ αντιλήφθηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) Βασίλης Κανακάκης, ο οποίος με σειρά διαβημάτων και κινητοποιήσεων κατάφερε να μην αλλοιωθεί ο χαρακτήρας των προβλητών.

Όμως, οι Κινέζοι δεν το έβαλαν κάτω. Με την ευκαιρία κάποιων εργασιών στο δίκτυο ρεύματος, περιόρισαν την παροχή ρεύματος που χορηγούν στα εργοστάσια από 3 x 250 kw, που είναι το αναγκαίο για να λειτουργούν, στα 3 × 80 kw, δηλαδή δίνουν το ένα τρίτο του ρεύματος που χρειάζονται τα εργοστάσια.

Κάποιες μονάδες, ακριβώς για να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα, είχαν εγκαταστήσει υποσταθμούς, οι οποίοι μετά από κάποιο διάστημα… κλάπηκαν! Τώρα, πώς γίνεται να κλέβουν μηχανήματα που ζυγίζουν τόνους και να μην παίρνει… χαμπάρι κανένας είναι ένα ζήτημα.

Γεγονός, πάντως, παραμένει πως τα εργοστάσια δεν έχουν ρεύμα και καταφεύγουν σε γεννήτριες, οι οποίες ανεβάζουν το κόστος λειτουργίας και τα βγάζουν έξω από τη ζώνη του α­νταγωνισμού.

Οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις είναι ανάστατοι, γιατί θεωρούν ότι όλα αυτά είναι μεθοδεύσεις της Cosco, με μοναδικό στόχο να καταδικάσει σε οικονομικό αδιέξοδο τις επιχειρήσεις και να τις αναγκάσει να φύγουν, για να υλοποιήσει τα σχέδιά της και να κάνει το Πέραμα containers terminal.

Πέραν των άλλων αντιδράσεων, ετοιμάζει και ισχυρή αντιπαράθεση με τον ΟΛΠ ειδικά για το θέμα αυτό και ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ Βασίλης Κανακάκης, ο οποίος θα φτάσει όσο πιο ψηλά γίνεται και, όπως λέει, θα το πάει μέχρι τέλους.

Κατά συνέπεια, νέος γύρος αντε­γκλήσεων, αντιδικιών και αντιπαραθέσεων αρχίζει στο Πέραμα, εξαιτίας της επιμονής των Κινέζων να κάνουν τα δικά τους, ασχέτως αν δεν περιλαμβάνονται σε κανένα σχέδιο και σε καμία σύμβαση.

Εδώ, όμως, είναι που πρέπει να παρέμβει το κράτος, να επιβάλει τη νομιμότητα και να κόψει τον… βήχα όσων θεωρούν το Πέραμα και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη βιλαέτι τους.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτό: pixabay


Σχολιάστε εδώ