Πάει για καθυστέρηση η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό

Πάει για καθυστέρηση η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό

–Προσφυγή στο ΣτΕ έκαναν οι Δήμοι Γλυφάδας και Αλίμου για να αποτρέψουν το μπάζωμα της παραλίας
–Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ νέα ΚΥΑ που προβλέπει τροποποιήσεις στο παραλιακό μέτωπο, ερήμην των δήμων

Αρχίζει να αισθάνεται… καυτή την ανάσα των Δήμων Γλυφάδας και Αλίμου η Lamda Development, η εταιρεία που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το project του Ελληνικού, καθώς μετά από μια τριετία νηνεμίας και παροιμιώδους ανοχής από τους δημάρχους και τους τοπικούς φορείς, που με τον τρόπο αυτό έδειξαν τη στήριξή τους στην επένδυση, τώρα τους βλέπει να προσφεύγουν στο ΣτΕ για να ακυρώσουν τις επεκτάσεις της παραλίας στον Άγιο Κοσμά.

Μάλιστα, οι δήμαρχοι Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου και Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης ενεργοποίησαν τον Σύνδεσμο Δήμων Μητροπολιτικού Πάρκου, ακριβώς για να συντονίζουν τις ενέργειές τους και να είναι πιο αποτελεσματικές οι παρεμβάσεις τους.

Το… καμπανάκι σήμανε πριν από αρκετούς μήνες, όταν ο Δήμος Αλίμου είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, που είχε ανεβάσει τα ύψη των κτιρίων του παραλιακού μετώπου, καταφέρνοντας να κερδίσει, με αποτέλεσμα να παραμείνουν τα ύψη στην προτέρα κατάσταση. Αυτή ήταν η πρώτη… αψιμαχία μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία έδειξε τις προθέσεις του Μητροπολιτικού Πάρκου να αυξήσει με κάθε τρόπο τα τετραγωνικά που θα εκμεταλλευτεί για να μεγαλώσει τα κέρδη του.

Από εκείνη τη στιγμή, οι δύο δήμοι κατάλαβαν ότι έχουν να κάνουν με στυγνούς επιχειρηματίες, που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το κέρδος, και αποφάσισαν να αντιδράσουν ανάλογα. Έτσι, ο δήμαρχος Γλυφάδας επανεξετάζει σχολαστικά τις άδειες που έχει εκδώσει η Πολεοδομία Ελληνικού για να διαπιστώσει μήπως περιλαμβάνονται δομήσεις, επεκτάσεις και παρεμβάσεις οι οποίες βασίζονται στον Οικοδομικό Κανονισμό που απετράπη από τη Δικαιοσύνη.

Να σημειώσουμε ότι οι δύο δήμοι από την αρχή είχαν αποδεχθεί και είχαν στηρίξει χωρίς επιφύλαξη την επένδυση στο Ελληνικό, πιστεύοντας ότι θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις και οι νόμοι για την προστασία του περιβάλλοντος και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους. Οι τελευταίες ενέργειες, όμως, δείχνουν ότι οι επενδυτές ενδιαφέρονται μόνο για την… τσέπη τους και δεν λογαριάζουν ούτε δήμους ούτε περιβάλλον ούτε κατοίκους. Κοιτάνε πώς θα μπορέσουν να αυγατίσουν τα κέρδη τους, παρότι ήδη έχουν υπερκέρδη, χωρίς καν να έχει ολοκληρωθεί η επένδυση. Γι’ αυτό οι δύο δήμαρχοι άλλαξαν τακτική και θα… παίξουν επιθετικά πλέον το χαρτί του Ελληνικού.

Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησαν σε προσφυγή στο ΣτΕ, καταγγέλλοντας δραστική αλλοίωση του θαλάσσιου μετώπου στα διοικητικά όρια του Δήμου Γλυφάδας, μέσω της σχετικής ΚΥΑ, που υπεγράφη τον περασμένο Δεκέμβριο και δημοσιεύθηκε προ ημερών στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η συγκεκριμένη ΚΥΑ, πριν υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς, θα έπρεπε βάσει του νόμου να διαβιβαστεί στους όμορους δήμους για να γίνει η σχετική διαβούλευση. Οι δύο δήμοι, όμως, πληροφορήθηκαν την έκδοση της νέας ΚΥΑ μόλις έγινε ΦΕΚ! Αυτό και μόνο προκαλεί υποψίες και γεννά ερωτηματικά. Γιατί δεν ενημερώθηκαν οι δήμοι; Γιατί δεν έγινε διαβούλευση; Τι ήθελαν να κρύψουν εκείνοι που αποφάσισαν παρεμβάσεις στο έδαφος των δήμων, ερήμην των δήμων;

Αυτά είδαν οι δήμαρχοι και προβληματίστηκαν. Και προσέφυγαν στο ΣτΕ, όπου δεν θα περιοριστούν μόνο στο μπάζωμα της παραλίας, αλλά θα επεκταθούν και σε πολλές άλλες τροποποιήσεις που αναφέρονται, ζητώντας την κατάργησή τους. Κάτι που σημαίνει ότι η επένδυση θα καθυστερήσει, για να μην πούμε ότι θα… χρονίσει εξαιτίας της αδηφαγίας των επενδυτών, που τα θέλουν όλα δικά τους.

Ειδικότερα, στην προσφυγή που κατατέθηκε τονίζεται ότι τίθεται υπό διακινδύνευση το σύνολο του παραλιακού μετώπου μετά την έκδοση της προσβαλλόμενης πράξεως, καθώς και σειράς προγενέστερων, «με ορατό τον κίνδυνο να καταστεί το παραλιακό μέτωπο του Δήμου Γλυφάδας αποδέκτης δυσμενών, περιβαλλοντικά και κοινωνικά, συνεπειών, που θα απορρέουν από την έντονη ανάπτυξη εν όψει της επένδυσης του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά».

Εκτιμάται δε ότι το πλέγμα των εκτεταμένων έργων που προβλέπονται στην ΚΥΑ, προκειμένου να δημιουργηθεί η brand new παραλία, για τους επισκέπτες των δύο παραθαλάσσιων ξενοδοχείων που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο της επένδυσης, «ισούται με δραστική αλλοίωση του θαλάσσιου μετώπου».

Εξηγείται, επίσης, ότι για να δημιουργηθεί εκ του μηδενός η νέα παραλία θα πρέπει να γίνουν εκτεταμένες επεμβάσεις επί του βραχίονα, στα ανατολικά της ελεύθερης παραλίας της Γλυφάδας, με τεχνική προέκταση και μπάζωμα της θάλασσας με τεχνητές προσχώσεις.

Οι προσφεύγοντες συνάγουν ότι είναι τέτοια η αλλοίωση, που θα καταλύει τελικώς –και δεν θα παρεμποδίζει απλώς– την ελεύθερη χρήση της παραλίας της Γλυφάδας και την ομαλή λειτουργία της όμορης μαρίνας. Γίνεται, μάλιστα, λόγος για «ανεπίτρεπτη πύκνωση των τουριστικών δραστηριοτήτων», η οποία συνεπάγεται την παρεμπόδιση της ελεύθερης χρήσης της ακτογραμμής από τους δημότες.

Στα πρόσθετα στοιχεία, επισημαίνεται ότι «αυξήθηκε, ακόμη, η μέγιστη επιφάνεια δόμησης κατά 40%, ανερχόμενη πλέον σε 66.290 τ.μ., και όλα αυτά με εντονότατες χρήσεις τουρισμού – αναψυχής». Οι προσφεύγοντες βλέπουν ότι με τις αλλαγές πάει να δημιουργηθεί ένα «φαραωνικό» έργο, «υπό το ένδυμα τουριστικής εγκατάστασης, που φέρει χαρακτηριστικά μικρού οικισμού».

Όπως τονίζεται δε στην προσφυγή, το Προεδρικό Διάταγμα του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου προβλέπει μεν έντονες τουριστικές χρήσεις, αλλά όχι έντονες λιμενικές εργασίες. Ως εκ τούτου, «δεν είναι δυνατόν να θεσμοθετείται με απλή Υπουργική Απόφαση, αλλά απαιτεί να περιβάλλεται τον τύπο Προεδρικού Διατάγματος».


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ