
Κ. Νοτοπούλου στη Βουλή: Δεν θα σωπάσουμε μέχρι να αποδοθεί δικαιοσύνη για το έγκλημα των Τεμπών, μέχρι να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι της τραγωδίας
Στα νέα συγκλονιστικά στοιχεία που αφορούν στην τραγωδία των Τεμπών αναφέρθηκε από το βήμα της βουλής, η βουλεύτρια Α’Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου επισημαίνοντας γι΄ακόμη μια φορά τις προσπάθειες συγκάλυψης του εγκλήματος από την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και την άρνηση του Πρωθυπουργού να δώσει εξηγήσεις στο ελληνικό κοινοβούλιο και στην ελληνική κοινωνία, αφού όπως είπε, σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά την κατάθεση του αιτήματος για προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για τα Τέμπη, ο πρωθυπουργός παραμένει άφαντος.
Νομοσχέδιο που στερείται οράματος το σ/ν του Υπουργείου Πολιτισμού
Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ανέδειξε στην ομιλία της τα προβληματικά σημεία του νομοσχεδίου το οποίο όπως είπε φέρνει αποσπασματικές ρυθμίσεις, χωρίς συνοχή ενώ υπάρχει σοβαρό ζήτημα ως προς τον τρόπο επιλογής οργάνων διοίκησης αφού αλλού προβλέπεται διορισμός απευθείας από τον εκάστοτε υπουργό, αλλού επιλογή κατόπιν διεθνούς πρόσκλησης, χωρίς, μάλιστα, να δικαιολογούνται οι διαφοροποιήσεις αυτές, ενώ οι εργαζόμενοι στους πολιτιστικούς φορείς παραμένουν άφαντοι αφού δεν προβλέπεται εκπροσώπησή τους στις διοικήσεις των φορέων που απασχολούνται.
Η Κατερίνα Νοτοπούλου έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ΜΟΜus, σημειώνοντας ως θετική εξέλιξη τη σύσταση νέων θέσεων εργασίας στον Οργανισμό, κάλεσε όμως την Υπουργό Πολιτισμού να δώσει απαντήσεις σχετικά με τη διασφάλιση χρηματοδότησης αυτών των θέσεων.
Χαρακτήρισε θετική την επιλογή του Γενικού Διευθυντή κατόπιν διεθνούς πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και διαγωνιστικής διαδικασίας διεθνούς χαρακτήρα, στον αντίποδα όμως σχολίασε ότι για την αντίστοιχη θέση Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Πινακοθήκης, προβλέπεται διορισμός, από τον εκάστοτε Υπουργό Πολιτισμού γεγονός που αξιολογείται αρνητικά.
Στα προβληματικά σημεία του ν/σ είναι και η μείωση του ρόλου του δημοσίου στη σύσταση του ΔΣ του Momus, καθώς όπως είπε και επεσήμανε και ο ίδιος ο Πρόεδρος του Οργανισμού, αφού σε ένα τεράστιο βαθμό η χρηματοδότηση προέρχεται από το δημόσιο, είναι θεμιτό στο διοικητικό συμβούλιο να έχει την πλειοψηφία το δημόσιο.
Η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δήλωσε υπερήφανη για την ίδρυση του MOMus το 2018, επιστέγασμα πολυετών προσπαθειών που κατάφερε τη συνένωση σε έναν Οργανισμό, τη σύμπραξη και τη συνέργεια 5 μουσείων/χώρων τέχνης, με κοινό στόχο την προώθηση και διαχείριση της σύγχρονης τέχνης στη Θεσσαλονίκη, τη χώρα μας εν γένει, αλλά και διεθνώς.
Όπως είπε, «η ίδρυση του MOMus δεν ήταν μία αποσπασματική παρέμβαση. Ήταν το όραμα που είχαμε για τη Θεσσαλονίκη ως μια σύγχρονη ευρωπαϊκή Μητρόπολη, κέντρο, ηγέτιδα δύναμη στη ΝΑ Μεσόγειο και τα βαλκάνια. Αυτό ήταν το όραμα της κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα, να αξιοποιήσουμε τη γεωπολιτική της θέση, το ανθρώπινο δυναμικό της και τους οικονομικούς πόρους της, δημιουργώντας νέες αναπτυξιακές δυνατότητες».
Αναφέρθηκε ακόμη στις επιπλέον προσπάθειες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να γίνει η Θεσσαλονίκη πολιτιστικός κόμβος σε αντίθεση με την κυβέρνηση της ΝΔ που έχει καταδικάσει την πόλη σε στασιμότητα. Θύμισε τη σύσταση του Film Office και τη θέσπιση του επενδυτικού κινήτρου με το cash rebate το 2017, μιας των Παππά-Κρέτσου σε συνεργασία με το γραφείο πρωθυπουργου στη Θεσσαλονίκη που έδωσε επενδυτικά κίνητρα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα η οποία βγήκε πολλαπλά κερδισμένη από αυτή την ευκαιρία.
Ξηλώσατε και καταστρέψατε την πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης και είστε απόλυτα υπεύθυνοι γι αυτό
Η Κατερίνα Νοτοπούλου αναφέρθηκε ακόμη και στο ξήλωμα των αρχαίων στη Βενιζέλου τονίζοντας πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός και η υπουργός Πολιτισμού δεν δίστασαν να θυσιάσουν την πολιτιστική κληρονομιά, προς όφελος επικερδών συμβολαίων με κοινοπραξίες και εταιρίες.
Η κυβέρνηση τόνισε τέλος, έφερε ακόμη ένα ν/σ πολύ κατώτερο των περιστάσεων και των αναγκών του κόσμου του πολιτισμού.
[wp-rss-agg regator pagination=”on”]