![Με επιτυχία ολοκληρώθηκε από την ΕΑΓΜΕ το εκπαιδευτικό webinar TripGift – «Η γεωλογία περνά στις νέες γενιές με ψηφιακά μέσα»](https://www.paron.gr/wp-content/uploads/2025/02/EAGME.png)
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε από την ΕΑΓΜΕ το εκπαιδευτικό webinar TripGift – «Η γεωλογία περνά στις νέες γενιές με ψηφιακά μέσα»
Η Ελληνική Αρχή Γεωλογικών Μεταλλευτικών Ερευνών συνεπής στην προσπάθεια εξωστρέφειας των επιστημών της γης και εναρμονισμένη με τις «επιταγές» των καιρών για ανάπτυξη των ψηφιακών υποδομών, διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία την Τρίτη 11/01 υβριδικό συνέδριο (webinar) TripGift.
Το TripGift «Training pupils on geosciences through Virtual Field Trips» διεξήχθη στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ από την ΕΑΓΜΕ σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών- ΕΚΠΑ, το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών – EAA, την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Γεωλόγων-EFG, το Πανεπιστήμιο Κύπρου και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
Σκοπός του ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου και της μεθοδολογίας του, τη χρησιμότητα νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και των καλών πρακτικών που έχουν αναπτυχθεί.
Στον χαιρετισμό του ο Γενικός Διευθυντής της ΕΑΓΜΕ κ. Διονύσιος Γκούτης στάθηκε στη σημασία υλοποίησης τέτοιων δράσεων, όπως το εν λόγω σεμινάριο, που προάγουν την επιστήμη της γεωλογίας στις νεότερες γενιές και σε μικρούς μαθητές, εντρυφώντας στα ψηφιακά εργαλεία, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε και ο Συντονιστής του Έργου, Διευθυντής Ορυκτών Πόρων και Μεταλλευτικής της ΕΑΓΜΕ Δρ. Κωνσταντίνος Λασκαρίδης.
Το συνέδριο χαιρέτισαν επίσης ο Δρ. Αθανάσιος Γκανάς (Πρόεδρος της Γεωλογικής Εταιρείας Ελλάδος, Διευθυντής Ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Ε.Α.Α.), η MSc Μαρία Τζίμα (Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Γεωλόγων), ο Δρ. Παύλος Τυρολόγου (Υπεύθυνος Εξωτερικών Σχέσεων, Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Γεωλόγων).
Το πρόγραμμα TRiPGiFT στο πλαίσιο του Erasmus+ αφορά την εκπαίδευση μαθητών στις γεωεπιστήμες μέσω εικονικών εκπαιδευτικών εκδρομών και σε μεθόδους διδασκαλίας, που επιστρατεύουν τις ψηφιακές τεχνολογίες, προκειμένου να δημιουργήσουν εικονικές εμπειρίες πεδίου για τους μαθητές. Με αυτόν τον τρόπο, στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίες, οι μαθητές αποκτούν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν γεωλογικές τοποθεσίες και φαινόμενα, μέσα από τον χώρο της σχολικής τάξης.
Στις εισηγήσεις που παρουσίασαν επιστήμονες και νέοι ερευνητές τόνισαν πώς διαφορετικά γεωλογικά φαινόμενα μελετώνται και γίνονται προσιτά μέσα από εκπαιδευτικά εργαλεία και πώς στο πλαίσιο του προγράμματος αναπτύχθηκαν τρόποι να περάσουν στις εκπαιδευτικές κοινότητες.
Το συνέδριο παρακολούθησαν με ιδιαίτερη προσοχή και με μεγάλο ενδιαφέρον για τα νέα ψηφιακά μέσα εκπαίδευσης μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης και του 26ου Πρότυπου Σχολείου Αθηνών.