- Η στήριξη της Ντόρας στον Κώστα Τασούλα
- ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ: Και αν ο Πρόεδρος Τραμπ αποφασίσει ένα βράδυ ότι και η κατεχόμενη Κύπρος είναι μία …Γάζα; Απαιτείται μεγάλη προσοχή…
- Νέο διοικητικό σχήμα στη Nova
- Στήριξη δημοσιογραφικών εγχειρημάτων από το iMEdD
- Δεν έχουν δημοσιεύσει ισολογισμό 2023 οι εταιρείες ΑΝΤΕΝΝΑ Group, ANTENNA Studios και Barkingwell Media
- Φέρνει κοινό στα κανάλια η πρόταση για δείγμα 18 – 59 ετών στη μέτρηση τηλεθέασης
- Η ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ
- Κορυφώνεται η αγωνία μετά τον σεισμό, 5,3 Ρίχτερ, στην Αμοργού – «Έκλεισε η μικρή χαραμάδα αισιοδοξίας» λέει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος
- Κορυφώνεται η αγωνία μετά τον σεισμό, 5,3 Ρίχτερ, στην Αμοργό – «Έκλεισε η μικρή χαραμάδα αισιοδοξίας» λέει ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος
- Στη Βουλή ο διατάξεις για την αντιμετώπιση της πειρατείας και η κλοπή των βίντεο από τις ιστοσελίδες!
![Ηλικιωμένοι στο τιμόνι: Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών ζητάει να σταματήσει η στοχοποίηση των ηλικιωμένων οδηγών](https://www.paron.gr/wp-content/uploads/2025/02/driver-8563415_1280.jpg)
Ηλικιωμένοι στο τιμόνι: Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών ζητάει να σταματήσει η στοχοποίηση των ηλικιωμένων οδηγών
![](https://www.paron.gr/wp-content/uploads/2017/12/tsitato-1-e1514660324284.jpg)
Σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα: Οι οδηγοί άνω των 65 ετών εμπλέκονται κατά 16,6%, και οι οδηγοί άνω των 75 ετών κατά 8,06%.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών ζητάει να σταματήσει η στοχοποίηση των ηλικιωμένων οδηγών καθώς υποστηρίζει, επικαλούμενος στατιστικά στοιχεία, ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί δεν είναι ακατάλληλοι ούτε επικίνδυνοι – Τι προτείνει για την ασφαλή παρουσία τους στους δρόμους.
Ο Σύλλογος δημοσιοποίησε το απότελεσμα σχετικών ερευνών, σύμφωνα με τα οποία, οι οδηγοί άνω των 65 ετών εμπλέκονται σε τροχαία κατά 16,6%, ενώ για τους οδηγούς άνω των 75 ετών, η αντίστοιχη εμπλοκή τους είναι 8,6%.
Παράλληλα, ο Σύλλογος προτείνει να υπάρξει εκπαίδευση και ενημέρωση μέσα από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας σε όλους τους οδηγούς σχετικά με την σύγχρονη κινητικότητα, την οδική ασφάλεια και τις αλλαγές που μπορεί να επέλθουν στις ικανότητές τους με την πάροδο του χρόνου και προτείνει:
Ατομική και δωρεάν αξιολόγηση: Οι ηλικιωμένοι οδηγοί να έχουν την ευκαιρία να αξιολογηθούν εξατομικευμένα ως προς τις οδηγικές τους ικανότητες, λαμβάνοντας υπόψη την υγεία, τη φυσική κατάσταση και τις γνωστικές τους λειτουργίες.
Εναλλακτικές λύσεις: Η κοινωνία να επενδύσει σε εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης για τους ηλικιωμένους, όπως η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, η δημιουργία υπηρεσιών μεταφοράς για ηλικιωμένους και η υποστήριξη της χρήσης ταξί ή άλλων μέσων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Εδώ και καιρό, ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης και μέρος της κοινωνίας, βάλλουν εναντίον των ηλικιωμένων οδηγών, παρουσιάζοντάς τους ως επικίνδυνους και ακατάλληλους για οδήγηση. Αυτή η στοχοποίηση αποτελεί μια μορφή ηλικιακού ρατσισμού που πρέπει να σταματήσει άμεσα.
Τα στοιχεία εμπλοκής των ηλικιωμένων οδηγών σε τροχαία συμβάντα είναι ενδεικτική.
Σε σχέση με τα επιβατικά οχήματα: Οι οδηγοί άνω των 65 ετών εμπλέκονται κατά 16,6%, και οι οδηγοί άνω των 75 ετών κατά 8,06%.
Ενώ συνολικά η εικόνα που καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ είναι: για τους άνω των 65 ετών εμπλοκή σε ποσοστό 9,7% και για τους άνω των 75 ετών σε ποσοστό 3,9%
Η ηλικία από μόνη της δεν αποτελεί κριτήριο για την ικανότητα οδήγησης. Υπάρχουν πολλοί ηλικιωμένοι οδηγοί που είναι εξαιρετικά προσεκτικοί και υπεύθυνοι, ενώ αντίθετα, υπάρχουν και νεότεροι οδηγοί που μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνοι. Η οριζόντια απαγόρευση της οδήγησης για τους ηλικιωμένους είναι άδικη και δεν λαμβάνει υπόψη τις ατομικές διαφορές και ικανότητες.
Επιπλέον, η αυτονομία και η κινητικότητα είναι ζωτικής σημασίας για την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων. Πολλοί ηλικιωμένοι βασίζονται στο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, ειδικά όταν η κοινωνία δεν παρέχει εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης. Στερούμε από τους ηλικιωμένους την αυτονομία και την ελευθερία τους απαγορεύοντάς τους να οδηγούν, όταν η ίδια η κοινωνία δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει αξιοπρεπείς και ασφαλείς εναλλακτικές λύσεις.
Απαιτούμε από την πολιτεία και την κοινωνία να σταματήσουν τον ηλικιακό ρατσισμό και να αντιμετωπίσουν τους ηλικιωμένους οδηγούς με σεβασμό και αξιοπρέπεια.
Προτείνουμε:
- Ατομική και δωρεάν αξιολόγηση: Οι ηλικιωμένοι οδηγοί να έχουν την ευκαιρία να αξιολογηθούν εξατομικευμένα ως προς τις οδηγικές τους ικανότητες, λαμβάνοντας υπόψη την υγεία, τη φυσική κατάσταση και τις γνωστικές τους λειτουργίες.
- Εναλλακτικές λύσεις: Η κοινωνία να επενδύσει σε εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης για τους ηλικιωμένους, όπως η βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, η δημιουργία υπηρεσιών μεταφοράς για ηλικιωμένους και η υποστήριξη της χρήσης ταξί ή άλλων μέσων.
- Εκπαίδευση και ενημέρωση μέσα από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας: Στα οποία πρέπει να παρέχεται συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση σε όλους τους οδηγούς σχετικά με την σύγχρονη κινητικότητα την οδική ασφάλεια και τις αλλαγές που μπορεί να επέλθουν στις ικανότητές τους με την πάροδο του χρόνου.
Δυστυχώς, κάποια μέσα μαζικής ενημέρωσης, αντί να προωθούν την αντικειμενική ενημέρωση και την καταπολέμηση του ηλικιακού ρατσισμού, συχνά αναπαράγουν στερεότυπα και προκαταλήψεις εις βάρος των ηλικιωμένων οδηγών.
Σας καλούμε να συνταχθούμε στην υπεράσπιση του δικαιώματος των ηλικιωμένων να οδηγούν, υπό την προϋπόθεση ότι οι ικανότητές τους το επιτρέπουν, και να αντισταθούμε στην μάστιγα του ηλικιακού ρατσισμού.
Με τιμή
Π.Σ.Ε.Ο. | ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 8.2.2025