Ερωτήματα της αγοράς για ΒΟΑΚ και Πάτρα – Πύργος

Ερωτήματα της αγοράς για ΒΟΑΚ και Πάτρα – Πύργος

[Ανάλεκτα]

Χρονιά κομβικής σημασίας είναι το 2025, λέει η κυβέρνηση, σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ). Τα δύο συμβασιοποιημένα τμήματα έχουν συναντήσει αρκετά εμπόδια λόγω των καθυστερήσεων που παρουσιάστηκαν στη διαδικασία απαλλοτριώσεων και άλλων γραφειοκρατικών εμποδίων που βγήκαν στην πορεία.

Τα πιο σοβαρά προβλήματα, όμως, οφείλονται στη μη άμεση αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων από τα αρμόδια υπουργεία. Η σύμβαση κατασκευής του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), κόστους 157 εκατ. ευρώ, υπεγράφη τον Σεπτέμβριο 2022, με χρόνο αποπεράτωσης του έργου 36 μήνες, χρόνος, ωστόσο, που δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να επιτευχθεί, καθότι έχουν ήδη δοθεί παρατάσεις για την έναρξη υλοποίησης του έργου.

Στις αρχές της νέας χρονιάς εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί και το τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, η πρόοδος του οποίου έχει φτάσει στο 70%, με σοβαρές καθυστερήσεις. Η παράδοση του έργου πρόκειται για γίνει σε δύο διαφορετικές φάσεις. Όπως προβλέπεται από τη συμφωνία της κυβέρνησης με την Ολυμπία Οδό, το τμήμα Πύργος – Κάτω Αχαΐα συνολικού μήκους 62 χιλιομέτρων θα παραδοθεί πρώτο, ενώ θα ακολουθήσει το τμήμα Κάτω Αχαΐα – Περιμετρική Πάτρας, μήκους 13 χλμ., που είναι και το πιο δύσκολο, καθώς ανακατασκευάζεται ενώ ο οδικός άξονας βρίσκεται σε κυκλοφορία. Ανάδοχοι των έργων είναι οι ΓΕΚ Τέρνα, ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ