ΕΒΕΠ: Ανάσα για το κυκλοφοριακό τα έργα που προγραμματίζονται στον Σκαραμαγκά
Εξαιρετικής σημασίας και μεγάλης σπουδαιότητας μπορεί να αποδειχθούν τα έργα που έχουν εξαγγελθεί για την περιοχή του Σκαραμαγκά, με τον νέο ανισόπεδο κόμβο στο Σχιστό και τη σύνδεση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου με τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Αιγάλεω (ΔΠΛΑ).
Τις επισημάνσεις αυτές κάνει σε επιστολή του προς τους συναρμόδιους υπουργούς το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, που επισημαίνει ότι τα συγκεκριμένα έργα θα συμβάλουν αποφασιστικά στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Σχιστού, στην ελάφρυνση της κίνησης στον Κηφισό και στην αποσυμφόρηση των παράπλευρων δρόμων που οδηγούν στη λεωφόρο Σχιστού και της εθνικής οδού μέχρι την Ελευσίνα.
Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι η οδική αυτή παρέμβαση στο Σχιστό, με την ολοκλήρωσή της, δεν θα δώσει μόνο οριστική λύση στο κυκλοφοριακό αλλά θα συμβάλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της ευρύτερης περιοχής και στη μείωση των χαμένων ανθρωποωρών στην κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Το ΕΒΕΠ επισημαίνει ότι πρόκειται για έργο μείζονος σημασίας, που θα δώσει ανάσα στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, ενώ θα συμβάλει και στην ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τα logistics.
Το αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά την αναβάθμιση της οδικής υποδομής στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου συμβάλλουν η ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου με τη λεωφόρο Σχιστού (ανισόπεδος κόμβος Σχιστού) και πρόκειται να συμβάλει η υπό ολοκλήρωση ΔΠΛΑ.
Με την υλοποίηση του έργου, συνολικού μήκους 7,4 χλμ., θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας ΔΠΛΑ – Σχιστού, με τη δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (Σκαραμαγκά και Ναυπηγείων) και την αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού. Παράλληλα, το έργο θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για μετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια του Λεκανοπεδίου, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της λεωφόρου Κηφισού.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της παρέμβασης, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η οδική σύνδεση με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο του Επιχειρηματικού Πάρκου Φυλής, μήκους 2,3 χλμ., το οποίο περιλαμβάνει αναβάθμιση δύο κόμβων σύνδεσης με τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) και με τη λεωφόρο ΝΑΤΟ. Έργο το οποίο, επίσης, θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης υπογραμμίζει πως «η υλοποίηση του έργου, που θα έπρεπε να έχει γίνει προ δεκαετίας και πλέον, πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του χρονικού ορίζοντα που έχει τεθεί από της δημοπράτησης».
Η έγκαιρη υλοποίησή του είναι απαραίτητη για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην περιοχή του Σχιστού και του Σκαραμαγκά, όπου οι καθυστερήσεις υπερβαίνουν τα αποδεκτά επίπεδα σε καθημερινή βάση, κατά τις ώρες αιχμής.
Η οδική σύνδεση της ΔΠΛΑ δίνει οριστική λύση στα κυκλοφοριακά προβλήματα στο Σχιστό, ενώ η κυκλοφοριακή παρέμβαση που δρομολόγησε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών συνδέει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, την ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά με τη Δυτική Αττική.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτο: Sabine from Pixabay