Σεισμό προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη η απόφαση της οικογένειας Ντρέιφους να επενδύσει στον ΟΛΘ

Σεισμό προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη η απόφαση της οικογένειας Ντρέιφους να επενδύσει στον ΟΛΘ

–Επιδιώκει, μέσω δημόσιας προσφοράς, να εξαγοράσει το 21% των μετοχών

Σεισμό… πολλών Ρίχτερ προκάλεσε στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην παγκόσμια οικονομική κοινότητα η εκδήλωση ενδιαφέροντος ενός κολοσσού της παγκόσμιας οικονομίας, της οικογένειας Ντρέιφους, να εμπλακεί στη μετοχική σύνθεση του ΟΛΘ μέσω δημόσιας προσφοράς.

Η ανακοίνωση της εταιρείας που ίδρυσε ο Όμιλος Ντρέιφους για την επένδυση αυτή, της Le­onids Port, έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία, δεδομένου ότι δεν είχαν γίνει προηγουμένως σχετικές κρούσεις σε οποιοδήποτε επίπεδο. Ο τεράστιος πολυεθνικός όμιλος έ­δρασε ξαφνικά και αποφασιστικά, δείχνοντας ότι αυτό που θέλει, δηλαδή να… μπει στον ΟΛΘ, θα το κάνει.

Μάλιστα, η τακτική που ακολούθησε και η μεθοδολογία του δείχνουν ότι είχε προετοιμάσει την κίνησή του, καθώς είχε ετοιμάσει το εταιρικό σχήμα που θα διεκδικήσει τον Οργανισμό, δηλαδή την εταιρεία που θα είναι το… όχημα για την επένδυση, είχε επιλέξει το ποσοστό μετοχών που θα διεκδικήσει και είχε ψάξει και είχε βρει την κατάλληλη τιμή για την εξαγορά των μετοχών, που είναι γύρω στο ενάμισι ευρώ ανά μετοχή πάνω από την τιμή στην οποία διαπραγματεύονται σήμερα στο ΧΑ κ.λπ. Φαίνεται, δηλαδή, πως ο πολυεθνικός κολοσσός ενδιαφέρεται σοβαρά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και δεν είναι απλώς διερευνητικού χαρακτήρα η κίνησή του.

Αυτό επαληθεύθηκε και την περασμένη Δευτέρα, όταν η Leonids Port έκανε δημόσια προαιρετική πρόταση για το 21% των μετοχών του ΟΛΘ, δίνοντας premium της τάξης του 26,6%, που θεωρείται σημαντικό, με ανοιχτή εντολή αγοράς. Η εταιρεία διευκρίνισε πως στο προσφερόμενο τίμημα προτίθεται να αγοράσει μετοχές του Οργανισμού είτε απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς είτε εξωχρηματιστηριακά.

Η Leonids Port BV αποτελεί ολλανδική επιχείρηση που εδρεύει στο Άμστερνταμ, η οποία συστάθηκε πρόσφατα από τα μέλη της οικογένειας Louis – Dreyfus και ειδικότερα από τη Margarita Louis – Dreyfus και τους τρεις γιους της, τους Kyril, Maurice και Eric. Η οικογένεια επιδιώκει να διευρύνει το ιδιωτικό της επενδυτικό χαρτοφυλάκιο μέσα από έναν νέο κλάδο επενδύσεων, που εστιάζει στις στρατηγικές υποδομές σε παγκόσμιο επίπεδο, με φυσική έμφαση στην Ευρώπη.

Η οικογένεια Louis – Dreyfus κατάγεται από την Αλσατία της Γαλλίας. Η ιστορία της επιχείρησης της οικογένειας ξεκινάει πριν από 174 χρόνια, το 1851, όταν ο Leopold Louis – Dreyfus ίδρυσε μια εταιρία εμπορίας αγροτικών προϊόντων, η οποία εξελίχθηκε σε μια από τις κορυφαίες επιχειρήσεις εμπορίας και μεταποίησης αγροδιατροφικών προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο, τη Louis – Dreyfus Company (LDC).

Πρόεδρος του ΔΣ της LDC είναι σήμερα η Margarita Louis – Dreyfus. Πέρα από την επιχειρηματική της δραστηριότητα μέσω της LDC, η οικογένεια Louis – Dreyfus κατά τα τελευταία 30 χρόνια έχει δραστηριοποιηθεί σε πολλούς και διαφορετικούς επιχειρηματικούς τομείς.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η Leonids Port BV δεν συνδέεται μετοχικά με την LDC.

Η Louis Dreyfus Commodities, η οποία έχει γραφεία ή θυγατρικές σε περισσότερες από 90 χώρες, εμπορεύεται τα πάντα, από δημητριακά, λάδια, καφέ, βαμβάκι, χυμούς φρούτων, ζάχαρη και γαλακτοκομικά προϊόντα μέχρι μέταλλα, θαλάσσιες μεταφορές και λιπάσματα.Η εταιρεία, που ελέγχεται από ένα καταπίστευμα με έδρα το Άμστερνταμ, θεωρείται ευρέως ότι είναι ο μεγαλύτερος έμπορος βαμβακιού και ρυζιού και ο δεύτερος μεγαλύτερος έμπορος ζάχαρης στον κόσμο. Μαζί με τις Archer Daniels Midland, Bunge και Cargill αποτελούν τη λεγόμενη «ABCD», την τετράδα των εταιρειών που ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών γεωργικών προϊόντων στον κόσμο. Το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ κατέχει ο Όμιλος Σαββίδη με ποσοστό 67%.

Συγκεκριμένα, το 71,85% των μετοχών ελέγχουν η Belterra Investments Ltd και η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών, το γνωστό μας Υπερταμείο, που έχει το 7,27%. Το υπόλοιπο 20,88 κατέχουν διάφοροι μικρομέτοχοι, δηλαδή είναι το ποσοστό των λεγόμενων μετοχών διασποράς.

Ο Νίκος Σαββίδης έχει την εταιρεία Belterra Holdings, η οποία ελέγχει την Belterra Investments. Η τελευταία έχει συγκροτήσει, μαζί με τη γαλλική εταιρεία CMA CGM, τη South Europe Gateway Thessaloniki (που κατέχει το 71,85% των μετοχών του ΟΛΘ), με ποσοστό 67% η πρώτη και 33% η δεύτερη, η γαλλική. Το ερώτημα πλέον είναι τι θα κάνει το Δημόσιο. Θα πουλήσει το ποσοστό του στην ολλανδική επιχείρηση της Dreyfus ή θα το κρατήσει για να έχει λόγο στο λιμάνι ως ο τέταρτος σε μετοχική δύναμη μέτοχος, που θα μπορεί να παίζει και τον ρόλο του μπαλαντέρ ενίοτε;

Όλα αυτά θα απαντηθούν στην πορεία. Το θέμα αυτήν τη στιγμή είναι ότι έρχεται να επενδύσει στη χώρα μας ένας πολυεθνικός γίγαντας, ο ετήσιος τζίρος του οποίου είναι ίσος με το… ελληνικό χρέος. Και από μόνο του το γεγονός αυτό αλλάζει τους συσχετισμούς και τα οικονομικά δεδομένα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτό: © ThPA S.A. – Port of Thessaloniki


Σχολιάστε εδώ