Τροχαία ατυχήματα: Η φτώχεια φταίει για όλα

Τροχαία ατυχήματα: Η φτώχεια φταίει για όλα

Επειδή πολλά λέμε και γράφουμε για τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, να τονίσουμε ότι ναι μεν φταίνε οι οδηγοί, που τρέχουν σαν… τρελοί στους δρόμους, αλλά φταίει και η φτώχεια, που έχει εξαθλιώσει την κοινωνία και έχει οδηγήσει τον άνθρωπο στην πλήρη αδιαφορία και στην εγκατάλειψη.

Γιατί όποιος τρέχει από το πρωί μέχρι το βράδυ για το μεροκάματο, που προσπαθεί και με το τελευταίο ευρώ να καλύψει κάποια ανάγκη των παιδιών του, δεν πρόκειται να ασχοληθεί με το όχημά του.
Δεν έχει ούτε το χρονικό περιθώριο ούτε τα χρήματα. Δεν κάνει σέρβις, δεν αλλάζει λάστιχα και γενικά ασχολείται με το όχημά του μόνο όταν τον αφήνει… Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το ότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που έχει τόσο πολλά παλιά αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πού θα πάει η ιστορία με τα τροχαία;

Σε άλλες χώρες, στα πέντε με επτά χρόνια αλλάζουν αυτοκίνητο, εμείς τα έχουμε για μια ζωή. Το πιο συνηθισμένο στην Ελλάδα είναι να κυκλοφορούν αυτοκίνητα 15 – 20 ετών. Αυτά που στην υπόλοιπη Ευρώπη τα αποσύρουν τα παίρνουνε εμείς και τα χρησιμοποιούμε άλλα 10 – 15 χρόνια. Με τόσα σαράβαλα που κυκλοφορούν, λοιπόν, πώς να μην έχουμε ρεκόρ στα τροχαία; Παλιά αυτοκίνητα, ασυντήρητα λόγω των οικονομικών δυσχερειών, και κακοί οδηγοί συνθέτουν ένα περιβάλλον τουλάχιστον εφιαλτικό. Όταν, βέβαια, υπάρχει διάθεση, πολιτική βούληση, όλα γίνονται.

Όταν, όμως, τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων τα έχουμε στην υψηλότερη κλίμακα του ΦΠΑ, όταν τα λάστιχα κοστίζουν μια περιουσία λόγω φόρων και δασμών, πώς θα μπορέσει ο μισθοσυντήρητος, ο μεροκαματιάρης να συ­ντηρήσει κανονικά το αυτοκίνητό του, να αλλάζει τακτικά ελαστικά, να κάνει ό,τι χρειάζεται για να είναι ασφαλές.

Μπορεί, λοιπόν, να μην έχει ο κόσμος λεφτά για να συντηρήσει τα οχήματά του, αλλά σε αυτό έχει βάλει το… χέρι του και το κράτος. Κατά συνέπεια, δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε ούτε τον έναν ούτε τον άλλον. Γιατί ευθύνες έχουν αμφότεροι…


ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτο: G.C. από το Pixabay


Σχολιάστε εδώ