Αποκλείουν τις ελληνικές εταιρείες από τους διαγωνισμούς για ναυπηγήσεις μικρών πολεμικών σκαφών

Αποκλείουν τις ελληνικές εταιρείες από τους διαγωνισμούς για ναυπηγήσεις μικρών πολεμικών σκαφών

Δεν είναι μόνο τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού που αφορούν ναυπηγήσεις σκαφών. Είναι και πολλά άλλα που αφορούν ναυπηγήσεις μικρότερων σκαφών για τις Ειδικές Δυνάμεις, για το Λιμενικό Σώμα, για την Πυροσβεστική Υπηρεσία, για βοηθητικές αποστολές κ.λπ.

Όλα αυτά τα προγράμματα μπορούν άνετα να γίνουν από ελληνικές εταιρείες που έχουν τεχνογνωσία και εμπειρία, που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, που μπορούν να κάνουν οποιαδήποτε ναυπηγική εργασία σε αυτά τα μεγέθη. Όμως, παραδόξως, όλοι οι διαγωνισμοί που διενεργούνται έχουν φωτογραφικές διατάξεις που αποκλείουν τη συμμετοχή ελληνικών επιχειρήσεων σε αυτούς, με αποτέλεσμα οι ξένες εταιρείες να παίζουν… μπάλα μόνες τους.

Γιατί, άραγε; Γιατί πρέπει να πληρώνουμε τους ξένους για εργασίες που μπορούν μια χαρά να γίνουν εδώ;
Πριν από λίγους μήνες ανακοινώθηκε ότι στην Ελευσίνα ίσως γίνονται επισκευές πλοίων του 6ου Αμερικανικού Στόλου. Είναι δυνατόν να επισκευάζονται στη χώρα μας τα μεγαθήρια του Αμερικανικού Ναυτικού και η ίδια μας η χώρα να μην εμπιστεύεται τις ελληνικές εταιρείες για την κατασκευή μερικών φουσκωτών για τα ΟΥΚ και μερικών περιπολικών σκαφών; Γιατί, λοιπόν, αυτή η επιμονή στους ξένους; Γιατί αυτή η διάκριση σε βάρος των ελληνικών εταιρειών; Αν με τον ίδιο ζήλο και την ίδια αποφασιστικότητα στηρίζαμε τις εγχώριες εταιρείες, ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος θα είχε ανέβει επίπεδο.

Εδώ θα πρέπει να κληθούν να απαντήσουν όλοι εκείνοι που δίνουν τις δουλειές έξω, με αποτέλεσμα να πλουτίζουν τα ξένα ναυπηγεία και τα δικά μας να κάνουν αγώνα για την επιβίωση. Δεν λέμε ότι φυτοζωούν, αλλά, αν είχαν κι άλλες δουλειές, δεν θα τους έπεφτε κι άσχημα. Ίσα ίσα που θα δούλευε περισσότερος κόσμος και θα είχαν περισσότερες οικογένειες ένα αξιοπρεπές εισόδημα.

Και φυσικά θα αναδεικνυόταν η Ελλάδα σε υπολογίσιμη ναυπηγική δύναμη.

Για να δείξουμε, δε, πόσο υποκριτικοί είναι οι διαγωνισμοί που γίνονται για τα μικρά σκάφη, να πούμε ότι ο φωτογραφικός όρος που μπαίνει πάντα, για να… πετάει έξω τις ελληνικές εταιρείες, είναι η απόδειξη εμπειρίας, με την κατασκευή στο παρελθόν, επί τρεις φορές, παρόμοιων πλοίων. Αυτός ο όρος αποκλείει εκ προοιμίου τις ελληνικές εταιρείες, αφού δεν μπορούν να πάρουν μέρος σε κανέναν διαγωνισμό και φυσικά δεν είναι δυνατόν να έχουν κατασκευάσει τέτοια πλοία.

Ας αφήσουν, λοιπόν, τα… κόλπα οι αρμόδιοι και ας σταματήσουν να γίνονται οι βασικοί χρηματοδότες των ξένων ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων. Ας κοιτάξουν και λίγο προς τα εδώ. Αν είναι στ’ αλήθεια Έλληνες…


ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτο: ΓΕΕΘΑ/https://www.facebook.com/


Σχολιάστε εδώ