Θράκη: Δύσκολες ώρες…

Θράκη: Δύσκολες ώρες…

Απανωτά τα χτυπήματα για τους εκπροσώπους του «καθεστώτος» στη Θράκη, τον τελευταίο καιρό, καθώς οι… δράσεις που έχουν αναλάβει δεν ολοκληρώνονται με τον καλύτερο τρόπο.

Οι κ. Μπαλτατζή και Αχμέτογλου βρίσκονται αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα των αθλιοτήτων που διέπραξαν κατά του μουφτή Ροδόπης στο τέμενος του Πλατάνου στην Ξάνθη, οι κ. Ζεϊμπέκ και Μπουρχάν αντιμετωπίζουν τη μήνυση του δημοσιογράφου Νίκου Αρβανίτη ως ομάδα των 17 και χωρίς τη βουλευτική τους ασυλία, όπως αποφάσισε η συντριπτική πλειοψηφία της Ολομέλειας, ενώ η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή βάζει τα πράγματα στη θέση τους μέσα στη Βουλή σχετικά με το κτιριακό του μειονοτικού Γυμνασίου και Λυκείου Ξάνθης, εκθέτοντας ουσιαστικά τον περιβόητο «μηχανισμό», που εργαλειοποιεί την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας…

Κοινώς, το φυσούν και όχι μόνο δεν κρυώνει, αλλά είναι έτοιμο να πέσει αυτό το… γενικό αφήγημα, με το οποίο… γανώνεται η κοινωνία της Θράκης όλα αυτά τα χρόνια.

Και να φανταστεί κανείς ότι για όλο αυτό το «θαύμα» δεν χρειάστηκε (όπως φαίνεται) μεγάλος κόπος… Λίγος συντονισμός και πολιτική βούληση ήταν αρκετά.

Εκπαιδευτικό υλικό…

Το οπτικοακουστικό υλικό από τη συζήτηση στη Βουλή, στις 16 Δεκεμβρίου, για το… κτιριακό του Μειονοτικού Σχολείου στην Ξάνθη είναι λίαν κατατοπιστικό και κανονικά θα έπρεπε να… παίζει σε επανάληψη από το Κανάλι της Βουλής δύο φορές τη μέρα, κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων…

Διότι μόνο η επανάληψη (που, ως γνωστόν, είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως) μπορεί να αναδείξει με σαφήνεια το… κοκτέιλ της ασχετοσύνης, της ανοργανωσιάς, της ημιμάθειας και της θρασύτητας που χαρακτηρίζει τους… αυτοπροσδιοριζόμενους εκπροσώπους της μειονότητας – εν προκειμένω, τον βουλευτής Ξάνθης με τη Νέα Αριστερά Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Ο βουλευτής, με την επίκαιρη ερώτησή του –είναι η πρώτη που κάνει από το 2012, καθώς προτιμά τις γραπτές, που δεν απαιτούν και… τη φυσική του συμμετοχή¬-– έδειξε το μέγεθος της ρητορικής του ικανότητας αλλά και το πόσο… συγκροτημένος είναι ο λόγος του…

Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο της ερώτησης δεν είχε καμιά σχέση με αυτά που έθεσε μιλώντας στη Βουλή. Ήταν αδιάβαστος για το θέμα που ο ίδιος έθεσε, έδειχνε να μπερδεύει υπουργεία, αρμοδιότητες και υπουργούς, κυρίως, όμως, ήταν προκλητικός και αγενής κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Από την άλλη, η κ. Μακρή γνώριζε το θέμα αλλά και τον… συνάδελφο, όπως φάνηκε από τον τρόπο με τον οποίο ανέλυσε το θέμα, ενώ αντιμετώπισε τη θλιβερή αυτή εικόνα που ο βουλευτής της μειονότητας εξέπεμψε…

«Μοιρολογίστρες»…

Το πόσο… θλιβερό είναι το αποτέλεσμα αποδεικνύεται και από την… αυθόρμητη ανταπόκριση των «λοιπών συγγενών», που έσπευσαν να του συμπαρασταθούν αλλά και να επιτεθούν στην Ελληνική Πολιτεία.

Πρώτος ο Οζάν Αχμέτογλου, πρόεδρος της παράνομης «Τουρκικής» Ένωσης Ξάνθης αλλά και πρόεδρος της σχολικής εφορείας του συγκεκριμένου σχολείου, με μεγάλο μερίδιο ευθύνης στη διαχείριση του θέματος. Θυμίζουμε τις καταλήψεις που… διοργάνωσε στο σχολείο αλλά και τις πορείες στην πόλη, με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και κλίματος πόλωσης και διχασμού μέσα στην τοπική κοινωνία, αλλά και τη… συνάντηση με τον δήμαρχο Ξάνθης, για να συζητήσουν πώς, από κοινού, θα λύσουν το ζήτημα…

«Δεν μπορώ να κρύψω τη θλίψη, την απογοήτευση, την έκπληξη και την αντίδρασή μου, όταν η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία απάντησε για το κτιριακό πρόβλημα του Μειονοτικού Λυκείου Ξάνθης, όπως ζήτησε ο βουλευτής Χουσεΐν Ζεϊμπέκ στη Βουλή, ισχυρίστηκε ότι το σχολείο είναι επαρκές και ασφαλές και δήλωσε ότι δεν υπάρχει ανάγκη για νέο σχολικό κτίριο», τόνισε και πρόσθεσε, για να… προσθέσει: «Δεν είναι ποτέ αποδεκτή μια τέτοια στάση απέναντι σε ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα που υφίσταται εδώ και χρόνια. Δυστυχώς, συνεχίζεται η σκληρή, αδιάφορη και άκαμπτη στάση των αρχών απέναντι στα προβλήματα της ‘‘Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης’’!».

Τη σκυτάλη πήρε ο κ. Χαμπίπογλου, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας «Τούρκων Δυτικής Θράκης», ο οποίος, αφού χαρακτήρισε «απαράδεκτη» την τοποθέτηση της υφυπουργού, κάλεσε την εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου να… εγκαταλείψει το κτίριο, προτροπή που δείχνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο τις προθέσεις αλλά και τη νοοτροπία του «μηχανισμού», ο οποίος, όπως φαίνεται, είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή για πρόκληση αναταραχής –κρίσης– στην τοπική κοινωνία.

«Εγκαταλείψτε το τώρα!» λέει ο κ. Χαμπίπογλου, δίνοντας τον τόνο στους… «συν αυτώ», προτρέποντας, ουσιαστικά, μαθητές, καθηγητές και γονείς σε νέες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας (τουλάχιστον).

«Αποκαθήλωση»…

Η αυστηρή παρατήρηση της υφυπουργού προς τον βουλευτή ότι θα πρέπει να απευθύνεται στις αρμόδιες αρχές –να ακολουθεί, δηλαδή, την κοινοβουλευτική -θεσμική διαδικασία–, η προτροπή της να… σταματήσει να μπερδεύει… υπουργεία και πολιτικούς προϊσταμένους αλλά και η ουσία της εισήγησής της, με την οποία, παρά την αλαζονική και πολλές φορές προσβλητική στάση του μειονοτικού βουλευτή, ανέλυσε εμπεριστατωμένα το ζήτημα, κατέδειξαν την απογύμνωση «πρωταγωνιστών» και επιχειρημάτων.

Η κ. Μακρή παρέπεμψε στο πρακτικό της Επιτροπής Καταλληλότητας (13/9/2022), η οποία διενήργησε τρεις αυτοψίες, κατέγραψε συγκεκριμένες παρεμβάσεις, διαπίστωσε ότι το κτίριο είναι επαρκές στατικά και απολύτως ασφαλές, όπως προκύπτει από τον έλεγχο δύο πολιτικών μηχανικών. Επίσης, βάσει του ίδιου πρακτικού και δεδομένου του αριθμού των μαθητών που υπάρχουν σήμερα δεν δικαιολογείται η ανέγερση νέου κτιρίου, ενώ τονίζεται ότι οι υπάρχουσες κτιριακές υποδομές του Μειονοτικού Γυμνασίου και Λυκείου, στις οποίες προστέθηκαν τέσσερις επιπλέον σχολικές αίθουσες, υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του μαθητικού δυναμικού, που δεν είναι 500 παιδιά, όπως διατείνεται ο βουλευτής, αλλά πολύ λιγότερα.

Η υφυπουργός μέσα από τη Βουλή κάλεσε τη σχολική εφορεία να εφαρμόσει τις οδηγίες της Επιτροπής (καθώς… αρνείται να το κάνει) και να συμμορφωθεί με τις παρατηρήσεις που έχουν υποδειχθεί και στις τρεις αυτοψίες. (Να σημειωθεί ότι η εφορεία το μόνο που έκανε ήταν να τοποθετήσει μια ράμπας για ΑμεΑ, η οποία μάλιστα δεν είχε την κατάλληλη κλίση…)

«Εδώ και 50 χρόνια, το Μειονοτικό Σχολείο στεγάζεται σε κτίριο το οποίο παραχώρησε η Πολιτεία. Παραδόθηκε δωρεάν στη σχολική εφορεία και είναι πράγματι έργο τέχνης. Το είπατε και εσείς. Άρα, δεν είναι τυχαίο κτίριο», τόνισε η κ. Μακρή, σημειώνοντας επίσης τα εξής: «Όλα αυτά τα χρόνια δεν κατεβλήθη κανένα μίσθωμα και αυτό είναι γιατί διαχρονικά η Ελληνική Πολιτεία –διαχρονικά– θέλει να ενισχύσει την εκπαίδευση στη μειονότητα. Και επειδή, πράγματι, υπήρχε και ειλικρινές ενδιαφέρον, προστέθηκαν και οι τέσσερις επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας. Διαχρονικά ενδιαφέρεται η Ελληνική Πολιτεία και καλύπτει τις διδακτικές ανάγκες και των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Έγιναν σε αυτό το κτίριο και ανακαινίσεις και επισκευές και δεν επιβάρυναν καθόλου τη σχολική εφορεία, παρά μόνο την Ελληνική Πολιτεία. Παρέχεται ετησίως τακτική χρηματοδότηση ύψους 16.000 ευρώ από το υπουργείο Εσωτερικών. Φέτος δόθηκε και έκτακτη συμπληρωματική χρηματική επιχορήγηση, συνολικά 20.000 ευρώ».

Η… αποκαθήλωση, πάντως, έγινε σε μια αποστροφή της ομιλίας της υφυπουργού, η οποία, απευθυνόμενη στον κ. Ζεϊμπέκ, τόνισε: «Είστε βουλευτής του Νομού Ξάνθης, έμπειρος, δραστήριος, η γνώμη σας και η ιεράρχηση που έχετε κάνει για τις κτιριακές ανάγκες των άλλων σχολικών μονάδων, των δημόσιων και των μειονοτικών, σας επιβάλλει να κάνετε ερώτηση για το συγκεκριμένο σχολείο; Θεωρείτε ότι όλες οι άλλες είναι επαρκείς και εκείνο είναι το οποίο έχει ανάγκη προτεραιοποίησης;».

Έλλη Μητακίδου


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ