Μ. Κρανίδης στο “Π”: Επιτακτική ανάγκη η εξασφάλιση προσβασιμότητας – κινητικότητας

Μ. Κρανίδης στο “Π”: Επιτακτική ανάγκη η εξασφάλιση προσβασιμότητας – κινητικότητας

Του
ΜΑΝΟΥ ΚΡΑΝΙΔΗ
Πολιτικού Μηχανικού ΕΜΠ, MSc,
CEO Τεχνική Εταιρεία – Υπηρεσίες Μηχανικών, Διαχείριση Ακινήτων Krama Property,
Μέλους Διοικητικού Συμβουλίου ΠΟΜΙΔΑ, Δημοτικού Συμβούλου Χαλανδρίου
[email protected]


Στις ελληνικές πόλεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, παρατηρείται μεγάλο ζήτημα προσβασιμότητας και κινητικότητας, που εμποδίζει την πραγματική άνοδο της ποιότητας ζωής. Αν και έχουν γίνει ορισμένες τοπικές βελτιώσεις και αναπλάσεις, είναι λίγες, σποραδικές και ασύνδετες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να οδηγήσουν σε μια δομική λύση και σε ένα άλμα στις απαραίτητες υποδομές για την προσβασιμότητα και την κινητικότητα. Η εικόνα είναι απογοητευτική. Ας δούμε συνοπτικά τα μεγάλα ζητήματα:

1. Τραγική κατάσταση των πεζοδρομίων.
2. Έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και στα αστικά κέντρα.
3. Απουσία σύγχρονου σχεδίου μαζικών μεταφορών.
4. Απουσία σύνθετων διαδρομών προσβασιμότητας, με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους (π.χ., μετρό, ποδήλατο, περπάτημα κ.λπ.).
5. Απουσία προσβασιμότητας για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία.
6. Έλλειψη νόμιμων θέσεων στάθμευσης.
7. Απουσία οργανωμένων περιπατητικών διαδρομών.

Η κυβέρνηση, σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τους δήμους, οφείλει να οργανώσει ρεαλιστικά, χρηστικά και ορθά κοστολογημένα έργα, με ορίζοντα πενταετίας και με ετήσιο προγραμματισμό έργων ανά δήμο και περιφέρεια. Πρέπει να σταματήσουν οι σπατάλες για άσχετες μελέτες και αποσπασματικά έργα, χωρίς ενιαίο προγραμματισμό, ειδικά στην Αττική και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Πρώτη προτεραιότητα θα πρέπει να είναι η καθολική ανακατασκευή και ανάπλαση των πεζοδρομίων, όπως και η δημιουργία ενός αλληλοσυνδεμένου συστήματος μαζικών μεταφορών, με άξονα το μετρό και σε συνδυασμό με την τοπική συγκοινωνία και εναλλακτικά μέσα. Έτσι, σταδιακά, και η χρήση του αυτοκινήτου μπορεί να γίνεται πιο οργανωμένα, με οδικούς άξονες που δεν θα ασφυκτιούν από ολοήμερη κίνηση.

Απαραίτητο είναι, επίσης, να γίνουν νέα έργα στάθμευσης, ειδικά για την προσέγγιση στα εμπορικά κέντρα των πόλεων. Παράλληλα, πρέπει να εξασφαλιστούν επιτέλους διαδρομές προσβασιμότητας για τους πολίτες με αναπηρία, που σήμερα έχουν αδυναμία μετακίνησης στις πόλεις. Η τραγική κατάσταση του κυκλοφοριακού και η έλλειψη προσβασιμότητας κοστίζουν σημαντικά, τόσο οικονομικά όσο και κοινωνικά, στην ποιότητα της ζωής μας. Η αντιμετώπιση του προβλήματος είναι ένας στόχος κοινής λογικής και μεγάλης κοινωνικής ωφέλειας. Μια πρόκληση που έχει μετρήσιμη επιβεβαίωση και απαιτεί, ως ικανή και αναγκαία συνθήκη, μια νοοτροπία υιοθέτησης της βιώσιμης κινητικότητας, με παρεμβάσεις τόσο μεγάλου όσο και μικρού βεληνεκούς στις πόλεις μας. Είναι εφικτό και αξίζει να επενδύσουμε ως Πολιτεία στη βελτίωση της ποιότητας ζωής μας.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ