Δ. Κούβελας στο “Π”: Η Θεσσαλονίκη σε ρυθμούς μέλλοντος

Δ. Κούβελας στο “Π”: Η Θεσσαλονίκη σε ρυθμούς μέλλοντος

Του
ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΒΕΛΑ
Βουλευτή Νέας Δημοκρατίας Α’ Θεσσαλονίκης


Επιτέλους, στη Θεσσαλονίκη χαιρόμαστε το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, το νέο ζωντανό σύμβολο, που απογειώνει την πόλη προς το μέλλον. Το πρώτο βήμα έγινε το μακρινό 1987, όταν η δημοτική αρχή οραματίστηκε και οι πρωτοπόροι συνεργάτες της προχώρησαν σε συστηματική μελέτη και δημοπράτηση της κατασκευής μετρό ελαφρού τύπου στη Θεσσαλονίκη.

Στη συνέχεια, προχώρησαν στην κατασκευή της πιλοτικής σήραγγας στην οδό Εγνατία, στο ύψος του σημερινού Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Προφανώς, κανείς δεν εννοούσε να αναλάβει το κόστος της κατασκευής το ίδιο το ταμείο του δήμου. Απλώς, ο δήμαρχος της εποχής εκείνης ήθελε να καταδείξει εμφατικά στην κυβέρνηση πόσο αναγκαίο ήταν το έργο για την πόλη! Να το επιβάλει, τρόπον τινά, στην κεντρική εξουσία της Αθήνας.

Η ιστορική «τρύπα του Κούβελα» συμβόλισε την ανάγκη για εκσυγχρονισμό και βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών της Θεσσαλονίκης μέσω αναβαθμισμένης δημόσιας συγκοινωνίας. Σήμερα, η Θεσσαλονίκη ζει την αποστροφή του δημάρχου Σωτήρη Κούβελα, όταν εισηγούνταν το έργο στο δημοτικό συμβούλιο: «Είναι βέβαιο ότι δεν θα είμαι ο δήμαρχος που θα εγκαινιάσει το έργο, αλλά θα το χαρούμε όλοι!». Πράγματι, τα χαμόγελα κυριαρχούν στα πρόσωπα των επιβατών από τις πρώτες κιόλας ώρες λειτουργίας του. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη δημοσκόπηση, οι Θεσσαλονικείς εκτιμούν σε συντριπτικό ποσοστό, άνω του 85%, ότι η έναρξη λειτουργίας του μετρό θα αναβαθμίσει συνολικά την πόλη και θα λειτουργήσει αποφασιστικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού, το οποίο αναδεικνύουν ως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Δεν παραγνωρίζουμε, βέβαια, ότι ο δρόμος για την ολοκλήρωση ήταν στρωμένος με αγκάθια και δυσκολίες. Μεθοδευμένες αντιδράσεις και μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις εκτροχίασαν το χρονοδιάγραμμα του έργου. Η άρνηση και η επιπολαιότητα ορισμένων δεν κόστισαν μόνο σε χρόνο αλλά εκτίναξαν και το κόστος του. Αυτό πρέπει να γίνει παράδειγμα προς αποφυγή για όλους μας. Η ανάγκη να κερδίσουμε το στοίχημα της αξιοπιστίας έγινε η μεγάλη πρόκληση για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η ικανοποίησή μας απογειώνεται όταν βλέπουμε ότι πετύχαμε τον διπλό στόχο που είχε θέσει εμφατικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός από το 2019: «Και μετρό, και αρχαία»! Μια γρήγορη επίσκεψη στον σταθμό-μουσείο της Βενιζέλου αλλά και σε αυτόν της Αγ. Σοφίας καταρρίπτει πανηγυρικά όλους τους μύθους περί «εγκλήματος» κατά των σπάνιων αρχαιολογικών ευρημάτων, που ανακαλύφθηκαν χάρη στις εργασίες κατασκευής του μετρό. Αποδείξαμε ότι η Θεσσαλονίκη σέβεται το πλούσιο παρελθόν της και κοιτάζει αποφασιστικά προς το μέλλον. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη το είπε και το έκανε. Ο δε ρόλος της υπουργού Πολιτισμού Λ. Μενδώνη αποδείχθηκε καταλυτικός για την τόσο επιτυχή κατάληξη του δύσκολου εγχειρήματος.

Η λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης μεταμορφώνει την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών της. Στοίχημα και δέσμευσή μας είναι, αφού φτάσει στην Καλαμαριά έως το τέλος του 2025, να συνεχίσουμε δυναμικά την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Οικοδομούμε γέφυρες εμπιστοσύνης και αλήθειας με τους πολίτες, βάζοντας στις ράγες ένα ένα τα έργα πνοής. Είναι απολύτως αναγκαίο να τρέξουν με ταχύτητες Αθήνας οι επεκτάσεις του μετρό, ο Δυτικός Προαστιακός, το Flyover, οι αναπλάσεις. Γνωρίζω από πρώτο χέρι ότι η πόλη μας χρειάζεται αυτά τα έργα και οι συμπολίτες μας τα απαιτούν. Τα εγκαίνια του μετρό είναι μόνο το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για τη Θεσσαλονίκη!


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ