ΣΤΗ… ΧΡΥΣΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), μικρή άνοδος στις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων καταγράφηκε στο εννιάμηνο του 2024 στην εγχώρια αγορά.
Αντίθετη πορεία ακολούθησαν οι εξαγωγές, συνεχίζοντας την πτωτική τους πορεία, που ξεκίνησε από το 2023.
Οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν αύξηση 2,8% και ανήλθαν σε 2,58 δισ. ευρώ από 2,5 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Το α’ τρίμηνο του έτους οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 3,6%, στο β’ τρίμηνο η αύξηση ανήλθε σε 4,5%, ενώ στο τρίτο τρίμηνο περιορίστηκε σε 0,8%.
Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο εννιάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,23 δισ. ευρώ έναντι 1,43 δισ. ευρώ το 2023, μείωση, δηλαδή, 14,4%.
Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 13,6%, της κλωστοϋφαντουργίας 19,8% και του βαμβακιού 9,7%. Πτώση κατέγραψαν και οι εισαγωγές σε ποσοστό 5%. Στο σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας οι εισαγωγές ανήλθαν σε 2,45 δισ. ευρώ το 2024 έναντι 2,57 δισ. ευρώ το εννιάμηνο του 2023.
Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 2% και στην κλωστοϋφαντουργία σε 13%.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτο: whirligigtop από το Pixabay