Με την «Black Friday» προσπάθησε η αγορά να διορθώσει το… μαύρο της το χάλι

Με την «Black Friday» προσπάθησε η αγορά να διορθώσει το… μαύρο της το χάλι

Απελπιστικός ήταν ο Νοέμβριος, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι οποίοι παρακολουθούν εδώ και χρόνια τα τεκταινόμενα και έχουν άποψη για το τι συμβαίνει. Παρότι ο μήνας αυτός έχει κάποιες γιορτές και θα μπορούσε να κινηθεί κάπως η αγορά, τίποτα δεν κινήθηκε ικανοποιητικά και τίποτα δεν είχε σχέση με τις προ Covid εποχές.

Είναι γεγονός, όπως τόνιζαν οι ίδιοι παράγοντες, ότι μετά τον Αύγουστο η αγορά βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση και μόνο με τα σχολικά υ­πήρξε κάποια ανάκαμψη. Από εκεί και πέρα το χάος. Ο κόσμος, με τα περιορισμένα μέ­σα που διαθέτει και με την ανέχεια που τον δέρνει, περιορίζεται στο να αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα. Κυρί­ως τρόφιμα και είδη απαραίτητα για την καθημερινότητά του, όπως είδη ατομικής υγιεινής, καθαριότητας κ.λπ. Δεν περισσεύουν λεφτά για τίποτε άλλο.

Στόχος των εμπόρων και εκείνων που κάνουν προωθητικές ενέργειες για διάφορα προϊόντα είναι να εμφανίσουν κάποια είδη σε πραγματικά… σκοτωμένες τιμές, για να προσελκύσουν τον κόσμο στην αγορά, στα μαγαζιά, θεωρώντας πως εκεί, ανάλογα με τις ικανότητες κάθε εμπόρου και τις τιμές που μπορεί να κάνει, όλο και κάτι παραπάνω εκτός προγράμματος θα ψωνίσει ο καταναλωτής. Τα πολυκαταστήματα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν και πολλές δόσεις, γι’ αυτό και ο αγώνας γίνεται για να πειστεί ο καταναλωτής να πάει στο κατάστημα. Γιατί ο κάθε έμπορος, το κάθε πολυκατάστημα, θα βρει τρόπο να τον κάνει να αγοράσει και κάτι ακόμα.

Γι’ αυτό, άλλωστε, μετά την Παρασκευή, που τα μαγαζιά παρέτειναν το ωράριο λειτουργίας τους, σήμερα θα ανοίξουν και πάλι, για να ανέβει η ψυχολογία των καταναλωτών και να παρασυρθούν να ψωνίσουν.

Σύμφωνα με τις τελευταίες ενδείξεις, κατά τη διάρκεια του καταναλωτικού τριήμερου, που ολοκληρώνεται σήμερα, τον κύριο λόγο στα ψώνια είχαν τα ηλεκτρονικά, οι ηλεκτρικές συσκευές, τα κινητά και όλα τα παρεμφερή, ενώ πολύ λίγο κινήθηκαν τα είδη ένδυσης και υπόδησης, τα οποία αναμένεται να κινηθούν κατά την περίοδο των εορτών.

Πάντως, η αγορά έχει τέτοιο χάλι, που ούτε η «Μαύρη Παρασκευή», ούτε οι εκπτώσεις, ούτε οι δόσεις τη… σώζουν. Όταν ο κόσμος δεν έχει λεφτά, οι… ενέσεις θάρρους με τρυκ, πανηγύρια και διάφορες εκδηλώσεις δεν έχουν σοβαρό αποτέλεσμα. Η αγορά θα ανακάμψει μόνο όταν ο κόσμος δει κάποια λεφτά στην τσέπη του. Όσο η τσέπη είναι άδεια, η κάθε «Μαύρη Παρασκευή» μαυρίζει περισσότερο την καρδιά του κοσμάκη, που βλέπει καλές τιμές σε πολλά είδη αλλά δεν μπορεί να αποκτήσει τίποτα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Φωτό: Image by freepik



Σχολιάστε εδώ