Έδωσαν ρέστα κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα και γέμισαν τα ταμεία της Cosco

Έδωσαν ρέστα κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα και γέμισαν τα ταμεία της Cosco

–Εντυπωσιακά τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2024 που ανακοίνωσε η ΟΛΠ ΑΕ


Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς


Η ακτοπλοΐα, που παρά τις δυσμενείς διεθνείς συγκυρίες δούλεψε εξαιρετικά φέτος, και η κρουαζιέρα, που πραγματοποιεί άλματα στον Πειραιά, είναι οι μοχλοί της ε­ντυπωσιακής ανόδου του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας που εμφανίζουν τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2024 που ανακοίνωσε η ΟΛΠ ΑΕ.

Όλοι οι τομείς γενικά παρουσίασαν ανοδικές τάσεις, άλλοι μεγαλύτερες και άλλοι μικρότερες, ωστόσο το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από θετικό.

Δεν θα σταθούμε ούτε στα εμπορευματοκιβώτια ούτε στα car terminal, γιατί σε αυτά ακολουθείται συγκεκριμένη πολιτική και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη δραστηριότητά τους. Όμως θα σταθούμε στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα, καθώς είναι τομείς οι οποίοι επηρεάζουν την καθημερινότητά μας αλλά και άλλους χώρους της οικονομίας, ενώ αποτελούν και τον βασικό φορέα ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών των νησιωτικών περιοχών αλλά και των περιοχών που έχουν λιμάνια.

Βέβαια, το τρίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου – Σεπτεμβρίου είναι η… χρυσή εποχή της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, αφού αυτήν την περίοδο οι συγκεκριμένοι τομείς κάνουν τις μεγαλύτερος εισπράξεις και όταν αυτή η περίοδος πάει καλά, συνήθως πάει καλά και όλη η χρονιά.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της εταιρείας όσον αφορά την κρουαζιέρα, κατά το τρίμηνο αυτό μέσω του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 1.379.233 επιβάτες έναντι 1.147.741 την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Από αυτούς, οι 829.587 ήταν επιβάτες που χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως homework, δηλαδή λιμάνι άφιξης και αναχώρησης, έναντι 626.759 το 2023. Επίσης, 488 πλοία χρησιμοποίησαν τον Πειραιά ως homeport, έναντι 455 το 2023, ενώ συνολικά στο λιμάνι κατέπλευσαν συνολικά 641 κρουαζιερόπλοια έναντι 587 το 2023.

Αντιλαμβάνεται ο καθένας πό­σο σημαντικό είναι αυτό για τον Πειραιά, αφού 829.587 άνθρωποι υψηλού εισοδηματικού προφίλ ήρθαν και έφυγαν από το λιμάνι του. Και φυσικά δεν ήρθαν την ημέρα που θα ξεκινούσε η κρουαζιέρα τους, αλλά δύο – τρεις μέρες νωρίτερα και έμειναν στην πόλη, έφαγαν, ξόδεψαν χρήματα για να ψωνίσουν, κοιμήθηκαν κ.λπ. Στο χέρι του Πειραιά είναι τώρα να εντυπωσιάσει όλους αυτούς, για να ξανάρθουν.

Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, στο ίδιο διάστημα διακινήθηκαν από το λιμάνι του Πειραιά για τα νησιά 13.881.561 επιβάτες έναντι 13.137.700 επιβατών το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και 2.429.404 οχήματα έναντι 2.298.109 το 2023.

Όλος αυτός ο κόσμος πήγε και ήρθε… Δηλαδή, διακινήθηκαν από τον Πειραιά 2,5 εκατομμύρια περίπου, που πήγαν στα νησιά. Εύκολα μπορεί να κατανοήσει κανείς τι σημαίνει για τις οικονομίες των νησιών να πηγαινοέρχονται σε αυτά επί τρεις μήνες τόσοι άνθρωποι, που χονδρικά είναι ο πληθυσμός τους επί… 20. Γι’ αυτό λέμε ότι ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα γέμισαν τα ταμεία του ΟΛΠ αλλά σήκωσαν στο… ταβάνι και τις οικονομίες των νησιών. Μεγάλη υπόθεση, αναμφίβολα.

Εδώ όμως πρέπει να πούμε και κάτι άλλο. Η άνοδος του τζίρου της ΟΛΠ ΑΕ, που οφείλεται εν πολλοίς και στα θεαματικά αποτελέσματα της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, ενισχύει σημαντικά και τους παραλιμένιους δήμους του Πειραιά, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα. Οι δήμοι αυτοί μοιράζονται κάθε χρόνο ένα ποσοστό από τον τζίρο που εμφανίζει η εταιρεία ως αντάλλαγμα για τις ζημίες που προκαλεί σε αυτούς η λειτουργία του λιμανιού. Όσο, λοιπόν, πιο αυξημένος είναι ο τζίρος τόσο περισσότερα χρήματα παίρνουν οι δήμοι.

Ας δούμε, όμως, πώς κινήθηκαν και οι άλλοι κλάδοι.
• Στον Τερματικό Σταθμό Αυτοκινήτων καταγράφηκαν μειωμένοι όγκοι διακίνησης, λόγω της συμφόρησης που δημιουργήθηκε α­πό την παρατεταμένη εναπόθεση αυτοκινήτων, εξαιτίας της συνεχιζόμενης δυσλειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία κατέγραψε σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης, που ανήλθαν περίπου σε 12,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο εννιάμηνο του 2024 (30/9/2023: 6,1 εκατ. ευρώ) υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των εσόδων φορτοεκφόρτωσης.

• Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) καταγράφεται αύξηση +3,5% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων, αντιστρέφοντας τις συνολικές επιδόσεις που είχαν καταγραφεί στο πρώτο εξάμηνο. Η ανοδική αυτή τάση ε­πηρεάζεται τόσο από την εξαιρετική πορεία του εγχώριου φορτίου σε όλο το πρώτο εννιάμηνο του 2024, το οποίο είναι αυξημένο
κα­τά +35,4% (από 128.059 σε 173.362 TEUs), ακολουθώντας την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από την εντυπωσιακή αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης στο τρίτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (+30%, από 72.166 σε 93.788 TEUs), περιορίζοντας τη συνολική μείωση των φορτίων μεταφόρτωσης στο -11,5% (από 271.787 σε 240.502 TEUs).

• Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΠ ΑΕ, η εταιρεία όχι μόνο παραμένει ανθεκτική στους κινδύνους επιτοκίου και στις ασταθείς οικονομικές συνθήκες αλλά χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την ι­σχυρή ρευστότητά της και τις ευκαιρίες που αναδύονται στην ελληνική αγορά επενδύοντας σε βραχυπρόθεσμες προθεσμιακές καταθέσεις, εξαλείφοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος της έκθεσης κινδύνου της και επιτρέποντας την ομαλή υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου. Η σημαντική
δημιουργία θετικών ταμειακών ροών και ο χαμηλός δείκτης χρέους προς ίδια κεφάλαια υποδηλώνουν τη διαχειριστική ικανότητα και τη σταθερή ανάπτυξή της. Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας, τέλος, είναι μειωμένος σε σχέση με τις 31/12/2023 λόγω της αποπληρωμής δύο δόσεων των τρεχόντων δανείων (συνολικό ποσό αποπληρωμής 3 εκατ. ευρώ).

• Τα χρηματοοικονομικά έσοδα της εταιρείας, που προέρχονται κυρίως από τις επενδύσεις της σε βραχυπρόθεσμες προθεσμιακές καταθέσεις, εμφανίζονται αυξημένα κατά 2,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

• Τα χρηματικά διαθέσιμα απεικονίζουν με σαφήνεια την ισχυρή ρευστότητα της εταιρείας. Επισημαίνεται ότι η μικρή μείωση των ταμειακών διαθέσιμων στο υπόλοιπο κατά την τρέχουσα περίοδο οφείλεται κυρίως στην αποπληρωμή του μερίσματος χρήσης 2023, συνολικού ποσού 33,4 εκατ. ευρώ, που έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 2024.

• Η επενδυτική δραστηριότητα της εταιρείας συνεχίζεται βάσει του επιχειρηματικού της σχεδίου και μέχρι το τρίμηνο του 2024 πραγματοποιήθηκαν συνολικές επενδύσεις ύψους 32,2 εκατ. ευρώ έναντι 15,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Φωτό: bankingnews.gr



Σχολιάστε εδώ