Β. Ταλαμάγκας στο “Π”: Η παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού στον δημόσιο βίο

Β. Ταλαμάγκας στο “Π”: Η παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού στον δημόσιο βίο

Του
ΒΑΣΙΛΗ ΤΑΛΑΜΑΓΚΑ


Το πρόσωπο του δράματος της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών συνεχίζει να δέχεται χυδαίες επιθέσεις από τρολ και «ενσωματωμένες» φωνές στα ΜΜΕ.

Το πρόσωπο της Μαρίας Καρυστιανού έγινε το πρόσωπο του δράματος της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών. Μια μητέρα που έχασε τόσο βίαια και πρόωρα το παιδί της, αλλά βλέπει τους πολιτικούς υπεύθυνους να σφυρίζουν αδιάφορα για τις βαριές ευθύνες τους. Μια γυναίκα, παιδίατρος, που στερήθηκε το δικαίωμα να αγκαλιάζει το δικό της παιδί.

Η Μαρία Καρυστιανού κατάφερε να μετατρέψει το σοκ του πένθους σε φωνή για την αποκατάσταση της λειτουργίας των θεσμών και του κράτους δικαίου στην Ελλάδα. Και φυσικά ενόχλησε.

Προσπάθησαν να τη χρεώσουν σε κόμματα, να της αποδώσουν προσωπικές πολιτικές φιλοδοξίες, να την περιγράψουν ως γραφική, να δυσκολέψουν την πρόσβασή της στον δημόσιο λόγο.

Πληρωμένα τρολ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βγάζουν… μεροκάματο με το να εξαπολύουν χυδαίες επιθέσεις εναντίον της. Ακόμη και δημοσιογραφικές φωνές, με «ενσωματωμένο» αποτύπωμα τα τελευταία χρόνια, που έχουν στρέψει την κοινωνία απέναντι στα ΜΜΕ, απαξιώνοντας τη φήμη του δημοσιογραφικού λειτουργήματος, βγάζουν επίσης έναν αδικαιολόγητο και ανεξήγητο… χουλιγκανισμό απέναντι σε μια μητέρα που στερήθηκε το παιδί της.

Η Μαρία Καρυστιανού λειτουργεί ως αλύγιστο μέτρο σύγκρισης, ηθικής και πολιτικής αξιοπρέπειας. Διατηρεί την ψυχραιμία της ακόμη και όταν πετυχαίνουν οι προσπάθειες του συστήματος να διασπάσουν τους συγγενείς των θυμάτων, ώστε να αδυνατίσουν τη φωνή τους. Δεν έχουν όλοι το ίδιο ψυχικό σθένος με τη Μαρία Καρυστιανού. Κάτι που είναι απολύτως λογικό και αναμενόμενο, καθώς η απώλεια ενός παιδιού ισοδυναμεί με πολλαπλό θάνατο, αφήνοντας ζωντανούς νεκρούς τους γονείς που μένουν πίσω.

Εκείνη που είναι κατακριτέα είναι η συνεχιζόμενη προσπάθεια ορισμένων κέντρων να διχάσουν τους συγγενείς των θυμάτων. Αντί να επιδιώκουν την εξεύρεση της αλήθειας και την τιμωρία των ενόχων.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ