Παύλος Μαρινάκης: Η αντιμετώπιση, αυτής της εισαγόμενης και επίμονης ακρίβειας είναι κύριος πυλώνας αυτής της κυβερνησης

Παύλος Μαρινάκης: Η αντιμετώπιση, αυτής της εισαγόμενης και επίμονης ακρίβειας είναι κύριος πυλώνας αυτής της κυβερνησης

“Η αντιμετώπιση, αυτής της εισαγόμενης και επίμονης ακρίβειας, που φαίνεται ότι σταδιακά αποκλιμακώνεται, αλλά χρειάζονται πολλοί μήνες ακόμα, αυτού του μείον 2%, που μας λέει το ΙΕΛΚΑ, για να ισοφαρίσουμε, τους πολλούς μήνες που είχαμε σωρευμένα πληθωρισμό και ειδικά στα τρόφιμα, είναι ένας από τους πυλώνες. Οι άλλοι δύο, ο πρώτος και κυριότερος, είναι η αύξηση των εισοδημάτων, τις οποίες επιμένουμε και συνεχίζουμε για να φτάσουμε τον στόχο μας, τα 1500 μέσο μισθό και 950 κατώτατο μισθό, με μια σειρά από παρεμβάσεις” ανέφερε ο Κυβερνητικός Εκπροσώπος Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Talk Radio 989 και στον δημοσιογράφο Γιώργο Ευγενίδη.

Σημεία συνέντευξης στον Talk Radio 989

Για τις μειώσεις έως 15%, 123 προϊόντων στις τιμές στο ράφι 

Κοιτάξτε, καταρχάς να πω ότι είναι 120 κωδικοί και η ανακοίνωση τους, της Ενώσεων των super market. Δεσμεύονται μέσω της ανακοίνωσης τους, να φτάσουν τους 600 κωδικούς, κατόπιν επαφών και πιέσεων της πολιτικής ηγεσίας και προσωπικά του κ. Θεοδωρικάκου, του Υπουργείου Ανάπτυξης. Αυτό είναι ανταπόκριση σε κάλεσμα στο μέτωπο της αντιμετώπισης της ακρίβειας, σε συνέχεια του καλαθιού του νοικοκυριού, της μόνιμης μείωσης της τιμής 5%, άρα δεν είναι η πρώτη τέτοια είδηση που διαβάζουμε ή ακούμε.

Το δεύτερο που θέλω να πω, είναι ότι η αντιμετώπιση, αυτής της εισαγόμενης και επίμονης ακρίβειας, που φαίνεται ότι σταδιακά αποκλιμακώνεται, αλλά χρειάζονται πολλοί μήνες ακόμα, αυτού του μείον 2%, που μας λέει το ΙΕΛΚΑ, για να ισοφαρίσουμε, τους πολλούς μήνες που είχαμε σωρευμένα πληθωρισμό και ειδικά στα τρόφιμα, είναι ένας από τους πυλώνες. Οι άλλοι δύο, ο πρώτος και κυριότερος, είναι η αύξηση των εισοδημάτων, τις οποίες επιμένουμε και συνεχίζουμε για να φτάσουμε τον στόχο μας, τα 1500 μέσο μισθό και 950 κατώτατο μισθό, με μια σειρά από παρεμβάσεις.

Εκεί που ήμασταν στα 1046, έχουμε πάει στα 1300, θέλουμε να πάμε στα 1500 και ο δεύτερος πυλώνας από τους τρεις, είναι τα πρόστιμα και οι έλεγχοι. Τώρα στο ερώτημα τι ζητάνε, νομίζω ότι αυτό που ζητάνε οι επιχειρήσεις και κάθε υγιής επιχείρηση, από μία Κυβέρνηση, είναι λιγότερους φόρους.

Για τα έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας

Κοιτάξτε να δείτε, υπάρχουνε δύο διαφορετικά πράγματα, να τα διαχωρίσουμε, που εννοείται σε κάποιες περιόδους, ειδικά κρίσεων, αυτά τα δύο διαφορετικά πράγματα ή αυτές οι διαφορετικές συζητήσεις, τέμνονται. Υπάρχει η οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, όπου επί των ημερών του Κ. Μητσοτάκη, η Κυβέρνηση αυτή έχει μειώσει, έχει καταργήσει, την πρώτη τετραετία 50 φορολογικούς συντελεστές και τη δεύτερη τετραετία, μόνο στη ΔΕΘ ανακοίνωσε επιπλέον 12 φοροελαφρύνσεις.

Αυτή λοιπόν είναι η σταθερή μας πολιτική, η οποία οδηγεί, έστω και έμμεσα, σε αύξηση των εισοδημάτων των πολιτών και ανακούφιση και των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών. Αυτό είναι το ένα, μαζί με την αύξηση του κατώτατου μισθού και όλα τα υπόλοιπα τα οποία έχουμε κάνει. Ξεπάγωμα τριετιών και λοιπά. Και υπάρχουν όμως και οι ανάγκες που προκύπτουν από έκτακτες συνθήκες, που υπαγορεύουν έκτακτα μέτρα. Όλα αυτά, δεν έχουμε εμείς σκοπό να είναι για πάντα, προφανώς, αλλά όσο διαρκεί μια κρίση και όσο συνεχίζει και υφίσταται μια ανάγκη, πάντοτε βλέποντας τα θετικά και τα αρνητικά, κυρίως για τον κόσμο, τους πολίτες, τις επιχειρήσεις, τους καταναλωτές, εμείς θα τα διατηρούμε. Αυτό δεν είναι κάποια προαναγγελία, για να μην παρεξηγηθώ, αλλά είναι γενική αρχή που ακολουθούμε και σταθμίζουμε πάντοτε τις ανάγκες.

Θα σας πω ότι για κάθε τέτοιο μέτρο υπάρχουν αντίστοιχα και άλλες πρωτοβουλίες, για τις επιχειρήσεις, όπως η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, οι φοροελαφρύνσεις που σας ανέφερα. Η μεγάλη εικόνα ποια είναι; Ο μεγάλος στόχος ποιος είναι; Αντιλαμβανόμαστε πλήρως και πολλές φορές την απόγνωση των πολιτών, γιατί σου λέει, ναι, ανεβαίνουν οι μισθοί, αλλά ανεβαίνουν και τα κόστη.

Ο στόχος είναι κάθε χρόνο, η αύξηση των εισοδημάτων, κάτι το οποίο προκύπτει και από τα επίσημα στοιχεία του προϋπολογισμού του ’25, η αύξηση των εισοδημάτων να είναι μεγαλύτερη από την αύξηση των τιμών και επειδή φαίνεται ότι βαίνει προς αποκλιμάκωση ο επίμονος πληθωρισμός που και στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη, κράτησε αρκετά, αυτό θα είναι ακόμα και ποιο έντονο για τους πολίτες. Δηλαδή αυτή η διαφορά αύξησης εισοδημάτων θα είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με την αύξηση των τιμών.

Για τις αλλαγές στο συσχετισμό δυνάμεων που αποτυπώνουν οι δημοσκοπήσεις

Με βάση τα πρώτα στοιχεία των δημοσκοπήσεων, που μάλιστα φαίνεται ότι είναι όχι μία και δύο μετρήσεις, φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ένα πολιτικό σκηνικό, όπου το δεύτερο κόμμα και με διαφορά από τα υπόλοιπα, τουλάχιστον δημοσκοπικά, μένει να κυρωθεί και εκλογικά, είναι το ΠΑΣΟΚ. Αυτό οφείλουμε να το δούμε. Εμείς δεν είμαστε μια παράταξη, η οποία αμφισβητεί τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων ή τα δέχεται a la carte, αναλόγως αν μας συμφέρουν ή όχι. Αποτυπώνεται, λοιπόν, ότι το δεύτερο κόμμα είναι το ΠΑΣΟΚ. Αυτό οφείλουμε να το δούμε.

Οφείλουμε να κινηθούμε, όμως, σε ποια κατεύθυνση; Εμείς έχουμε εκλεγεί με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η επανεκλογή μάλιστα ήταν και με μεγαλύτερα ποσοστά, από ότι η πρώτη εκλογή το  2023. Εμείς πρέπει να υλοποιήσουμε αυτό το πρόγραμμα μέχρι το 2027, να αποτυπωθούν τα αποτελέσματα, τα οποία θεωρούμε ότι θα αποτυπωθούν μετά την εφαρμογή αυτού του προγράμματος. Μέσα, λοιπόν, σε αυτή την εφαρμογή, υπάρχει και μια σειρά από σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες ή λοιπές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, τις οποίες περιμένουμε η Αντιπολίτευση και ειδικά το δεύτερο τη τάξει, έστω δημοσκοπικά, που είναι το ΠΑΣΟΚ, να μην αντιμετωπίσει μηδενιστικά και χωρίς αιτιολόγηση αρνητικά.

Για παράδειγμα, σήμερα, θα κληθούν τα κόμματα της Βουλής να τοποθετηθούν και να ψηφίσουν -καλύτερα των τοποθετήσεων, οι καλύτερες τοποθετήσεις είναι και οι ψήφοι, δηλαδή, στο τέλος της ημέρας τι θα ψηφίσει το κάθε κόμμα- στη Βουλή, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών. Ένα νομοσχέδιο το οποίο εκσυγχρονίζει τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, κάνει πολύ πιο γρήγορες, αλλά ταυτόχρονα και απολύτως κατοχυρωμένες νομικά τις προσλήψεις. Ουσιαστικά διευκολύνει μια σειρά από ζητήματα για τους πολίτες.

Για την αναστολή της κρατικής χρηματοδότησης του κόμματος «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ» 

Αυτό που έχει μεγαλύτερη αξία να δούμε είναι μια σειρά από νομοθετήματα και νομοθετικές πρωτοβουλίες ευρύτερα της Κυβέρνησης, το πώς θα αντιμετωπιστούν από την Αντιπολίτευση. Να μην βρεθούμε, δηλαδή, πάλι στο σημείο η συναίνεση ή, εν πάση περιπτώσει, μια άλλη λογική και μια άλλη κουλτούρα, στην οποία δεν θέλουμε,  αφήνοντας πίσω μας τα τοξικά χρόνια, να μην είναι μόνο στα λόγια, στις διατυπώσεις, και στα συνθήματα, αλλά να είναι στην πράξη.

Ως προς το ζήτημα των «ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ», να συμφωνήσουμε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της Ν.Δ., τα τελευταία χρόνια, έχει δώσει τα διαπιστευτήριά της για το πόσα έκανε στην πράξη και για να μην παρεξηγηθώ μαζί με τις ψήφους της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ, οφείλουμε να το πούμε αυτό, για να θωρακίσει τη Δημοκρατία μας ενάντια σε εγκληματικές οργανώσεις, όταν το κρίνει η Δικαιοσύνη. Ψηφίσαμε τρεις τροπολογίες, που έδωσαν τη δυνατότητα στη Δικαιοσύνη να πάρει σημαντικές αποφάσεις για τη Δημοκρατία μας και αναφέρομαι στις αποφάσεις και για τη «ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ» και για τους «ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ».

Εδώ τίθεται, λοιπόν, το ζήτημα της χρηματοδότησης των «ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ». Εμείς αυτό που θέλουμε και παραπέμπω στην τοποθέτηση του αρμόδιου Υπουργού, του Θοδωρή Λιβάνιου, σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα στη Βουλή, είναι, οτιδήποτε ψηφιστεί, να αποδώσει. Να είναι σε συνέχεια των προηγούμενων πρωτοβουλιών που, παρά τα αντιθέτως δεχθέντα στη Βουλή, όταν ψηφίστηκαν αυτές οι τροπολογίες, λειτούργησαν οι τροπολογίες της Κυβέρνησής μας, της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Θέλουμε, λοιπόν, αντιστοίχως να κάνουμε κάτι, όχι για να το κάνουμε, θέλουμε να κάνουμε κάτι προφανώς μαζί με τις υπόλοιπες δυνάμεις που θέλουν να προστατευτεί η Δημοκρατία μας και οι χρηματοδοτήσεις να μην πηγαίνουν σε κόμματα που έχουν αποκλειστεί από εκλογικές διαδικασίες. Σίγουρα θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε και πόσο αυτό θα είναι νομικά ορθό και το πιο λειτουργικό.

Υπάρχουν δύο διαφορετικές χρηματοδοτήσεις. Υπάρχει η χρηματοδότηση που αφορά τις ευρωεκλογές, η εκλογική χρηματοδότηση εν προκειμένω και η τακτική χρηματοδότηση. Υπάρχουν, λοιπόν, αυτές οι δύο χρηματοδοτήσεις. Θεωρώ ότι θα αντιμετωπιστούν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε συνεννόηση και με μια πραγματική διάθεση συναίνεσης με το ΠΑΣΟΚ, όπως έκανε και στις προηγούμενες τροπολογίες που μαζί ψηφίσαμε στη Βουλή, ούτως ώστε, αυτό που λέμε να είναι αποτελεσματικό, δίκαιο, όχι καταχρηστικό και όταν η Δικαιοσύνη αποφασίζει κάτι, αυτό να μεταφράζεται και σε αντίστοιχη απόφαση για τη χρηματοδότηση.

Για τον ελληνοτουρκικό διάλογο

Διάλογος δεν σημαίνει συμφωνία και διάλογος δεν σημαίνει, σε κάθε περίπτωση, αφέλεια. Ούτε αφελείς είμαστε, ούτε πιστεύουμε ότι ο διάλογος αυτός ντε και καλά, θα οδηγήσει σε επίλυση της μίας και μοναδικής διαφοράς που αποδεχόμαστε ότι έχουμε με την Τουρκία και είναι και η μοναδική, η οποία θέλουμε και θα δεχτούμε να συζητηθεί στη βάση του Διεθνούς Δικαίου, δηλαδή ο καθορισμός Α.Ο.Ζ. και υφαλοκρηπίδας. Δεν υπάρχει ούτε και ένα συγκεκριμένο επιχείρημα, όχι αόριστη διατύπωση θεωρίας συνομωσίας ή κάτι το οποίο έχει κάποιος στο μυαλό του που δεν αποδεικνύεται, ένα οποιοδήποτε απτό στοιχείο, το οποίο να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι αυτό το χρονικό διάστημα του διαλόγου και συνολικά κατά τα χρόνια που ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι Πρωθυπουργός της χώρας, έχει ζημιωθεί, έστω και κατ΄ ελάχιστον, η χώρα.

Πρώτον, δεν βάζουμε στο ζύγι, ζητήματα κυριαρχίας, ούτε στη διαπραγμάτευση. Δεύτερον, μέσα από αυτό τον διάλογο έχουμε συγκεκριμένα οφέλη, τα οποία είναι ο μηδενισμός των παραβιάσεων, ο εκμηδενισμός των ροών από τον Έβρο, η συνεργασία στο μεταναστευτικό. Δεν είναι τυχαίο το ότι η Ελλάδα έχει μια πολύ καλύτερη αντοχή στις πιέσεις των ροών σε σχέση, για παράδειγμα, με την Ιταλία. Δεν έχει να κάνει μόνο με τη συνεργασία μας με την Τουρκία. Έχει να κάνει με μια πολιτική που εφαρμόζουμε κυρίως εμείς, αλλά συμβάλλει αυτό, σίγουρα βοηθάει και το γεγονός ότι στα νησιά μας έρχονται πλέον νόμιμοι τουρίστες και όχι παράνομοι μετανάστες.

Ως προς τα ευρύτερα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής και άμυνας, έχουμε το πιο ισχυρό εξοπλιστικό πρόγραμμα στην ιστορία της χώρας: Rafale, Belharra, F-35. Eξοπλιστικά προγράμματα που κάποτε ήταν ζητούμενα για την Ελλάδα, τώρα είναι δεδομένα και προχωρούν και για άλλες χώρες που ήταν δεδομένα, τώρα είναι ζητούμενα. Ας αναρωτηθεί κάποιος, ποια άλλη Κυβέρνηση έκανε την επέκταση στο Ιόνιο από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια και υπέγραψε Α.Ο.Ζ. με την Αίγυπτο και με την Ιταλία και όταν βγαίνει ο Πρωθυπουργός της χώρας μας εκτός συνόρων, θα αναλογιστεί τι αντίκτυπο έχουν οι δηλώσεις του και οι παρεμβάσεις του σε ζητήματα, όπως είναι το ρεύμα, όπως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως είναι το άνοιγμα της οικονομίας για την πανδημία.

Δεν νομίζω ότι αυτός ο Πρωθυπουργός, αυτή η Κυβέρνηση, αυτός ο Υπουργός Εξωτερικών, ο κ. Γεραπετρίτης, παραπέμπουν με τις συμπεριφορές τους σε ενδοτικότητα. Για να το κλείσω και ειδικά στα ζητήματα αυτά, προσπαθούν κάποιοι να κάνουν το μαύρο, άσπρο, ούτε καν γκρι, ούτε καν το γκρι, μαύρο, ούτε καν το άσπρο, γκρι. Το μαύρο, άσπρο.

Σχετικά με τους πρώην Πρωθυπουργούς

Έχουμε πει πάρα πολλές φορές ότι εμείς ακούμε με προσοχή τις απόψεις και των ιστορικών μας στελεχών και πολύ περισσότερο των πρώην Προέδρων. Αλλά αυτό το οποίο έχουμε υποχρέωση να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε στους πολίτες την πραγματικότητα, την αλήθεια.



Σχολιάστε εδώ