Πού… κολλάει το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο έως τον Πειραιά;

Πού… κολλάει το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο έως τον Πειραιά;

–Πόροι για… άχρηστες υπογειοποιήσεις, όπως της λεωφόρου Ποσειδώνος, υπάρχουν, για το έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό του Πειραιά… ακόμα ψάχνονται


Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς


Συνάντηση με τον υφυπουργό Υποδομών Βασίλη Οικονόμου είχε στα τέλη του Ιουλίου στον Πειραιά ο δήμαρχος Γιάννης Μώραλης, ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Καρύδης και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες, με αντικείμενο το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, που θα γίνει οξύτερο με την επέκταση του λιμανιού, που υλοποιείται, προκειμένου να εξυπηρετεί μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοια, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέχρι τον Νοέμβριο. Δηλαδή, το λιμάνι θα έχει αυξημένη επιβατική κίνηση έξι μήνες τον χρόνο τουλάχιστον, πέραν της συνήθους επιβάρυνσης που έχει από τη λειτουργία των ακτοπλοϊκών πλοίων όλο τον χρόνο.

Η αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που έρχονται στον Πειραιά έχει ήδη δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας στους δρόμους, αν έρθουν και τα γιγαντιαία κρουαζιερόπλοια, που θα φέρνουν 10.000 κόσμο κάθε μέρα, εύκολο είναι να αντιληφθούμε τι θα γίνει.

Μοναδική αξιόπιστη λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, που κόβουν την πόλη στα δύο και εμποδίζουν τη διακίνηση των οχημάτων προς την Αθήνα. Το θέμα το έχει θέσει η Δημοτική Αρχή εδώ και μία δεκαετία περίπου, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Μοναδική ευκαιρία για να γίνει το έργο ήταν όταν ήρθε το τραμ στον Πειραιά, αφού προϋπόθεση εκτέλεσης του έργου ήταν η υπογειοποίηση των γραμμών. Το έργο έγινε, έστω και μισό, το τραμ ήρθε στον Πειραιά, αλλά οι γραμμές είναι ακόμα στη θέση τους. Για να μη γίνει το έργο, άλλαξε ολόκληρος ο σχεδιασμός και το τραμ ήρθε από… άλλο δρόμο. Οι εξαγγελίες, οι υποσχέσεις, οι δεσμεύσεις έμειναν όλα στα λόγια, προφανώς γιατί αφορούσαν ένα έργο του Πειραιά, ο οποίος, όπως φαίνεται, ποτέ δεν ήταν στις προτεραιότητες των εκάστοτε κυβερνήσεων. Απόδειξη, ότι η γραμμή του μετρό που συνδέει το λιμάνι με το αεροδρόμιο, η οποία ήταν η πρώτη που θα έπρεπε να γίνει, και θα γινόταν σε μια κανονική χώρα, έγινε… τελευταία, με είκοσι χρόνια καθυστέρηση. Κατά συνέπεια, το ότι προχωράνε οι σήραγγες στην Ποσειδώνος και στα Σεπόλια, που είναι πολύ μικρότερης σημασίας από το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ, δεν θα πρέπει να μας φαίνεται περίεργο.

Απλά να επισημάνουμε ότι την άμεση υλοποίηση του έργου υποσχέθηκε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, μιλώντας πριν από ενάμιση μήνα στην τελετή των εγκαινίων του Πύργου του Πειραιά, όπου αναγνώρισε τη σημασία του για την πόλη.
Ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και όλοι οι φορείς της πόλης περιμένουν να υλοποιηθεί η υπόσχεση και σε κάθε ευκαιρία θέτουν το θέμα και απαιτούν επίλυση. Άλλωστε τα χρήματα υ­πήρχαν, είχαν διασφαλιστεί από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, αλλά, αφού δεν υπήρξε η πολιτική βούληση για να προχωρήσει το έργο, διατέθηκαν σε άλλους σκοπούς. Αυτό σημαίνει ότι το έργο είναι έτοιμο, έχει γίνει όλη η γραφειοκρατική δουλειά, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες και το μόνο που έχει να γίνει είναι η επικαιροποίηση των μελετών, μια απλή και τυπική διαδικασία που γίνεται γρήγορα και αμέσως εκδίδεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για να αναδειχθεί η εταιρεία που θα το κάνει. Επειδή, δε, το ΕΣΠΑ 2020 – 2026 είναι σε ισχύ και μπορούν να διασφαλιστούν οι πόροι, η προσπάθεια όλων συνίσταται στο να πεισθεί η κυβέρνηση για την αναγκαιότητα να γίνει αμέσως το έργο, για να δώσει την εντολή να μπει στο πρόγραμμα και να χρηματοδοτηθεί.

Κυκλοφοριακές… απορρυθμίσεις και αστοχίες
Όμως, η συζήτηση του δημάρχου με τον κ. Οικονόμου είχε κι άλλες παραμέτρους που… βγάζουν ειδήσεις.
Κατ’ αρχάς, εκφράστηκαν παράπονα γιατί η ΣΤΑΣΥ, στα έργα που έγιναν στον Πειραιά, έχει κάνει πολλές… αστοχίες, παρόλο που είναι έργα που παραδόθηκαν τελευταία και δεν δικαιολογούνται τέτοια πράγματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γραμμή του τραμ, που έχει μείνει μισή εδώ και τέσσερα χρόνια και δεν φτάνει μέχρι το λιμάνι. Η γραμμή υπάρχει, ο σταθμός ακριβώς μπροστά από την προβλήτα που αναχωρούν τα πλοία για Σαρωνικό και πιο κάτω για Κυκλάδες είναι έτοιμος, αλλά το τραμ δεν φτάνει μέχρι εκεί γιατί στρίβει στην Αγία Τριάδα και μπαίνει στην Εθνικής Αντιστάσεως, κατευθυνόμενο προς το Φάληρο. Έτσι, οι επιβάτες δεν εξυπηρετούνται και η πόλη έχει μια ολόκληρη κατασκευή που δεν χρησιμοποιείται. Αυτή είναι η πρώτη και σημαντικότερη αστοχία. Οι άλλες αφορούν τη γέφυρα που συνδέει τον τερματικό σταθμό του ΗΣΑΠ με το λιμάνι, πάνω από τον σταθμό του μετρό, η οποία δεν έχει ανελκυστήρα ή κυλιόμενες σκάλες, τον ανελκυστήρα στον σταθμό του Φαλήρου, ο οποίος τις περισσότερες φορές δεν λειτουργεί, όπως και οι κυλιόμενες σκάλες, τον ανελκυστήρα στη στάση του τραμ στη Γρηγόρη Λαμπράκη, που είναι… διακοσμητικός, κάποιες στάσεις που δεν έχουν στέγαστρα κ.λπ.

Για όλα αυτά τα θέματα ο υφυπουργός δεσμεύτηκε να καλέσει σε σύσκεψη τον πρόεδρο της ΣΤΑΣΥ με τους διοικητές των οργανισμών που εποπτεύει, δηλαδή ΗΣΑΠ, ΟΑΣΑ κ.λπ., και φυσικά με τον δήμαρχο Πειραιά, προκειμένου να δοθούν λύσεις.

Ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Καρύδης, με τον οποίο επικοινωνήσαμε, μας είπε ακόμα ότι ο δήμαρχος ζήτησε να ξηλωθεί από τη μέση του οδοστρώματος της Γούναρη η νησίδα που χρησιμεύσει ως στάση των λεωφορείων, καθώς ουσιαστικά επιδεινώνει το κυκλοφοριακό και δημιουργεί συνθήκες κινδύνου για τους επιβάτες των λεωφορείων, οι οποίοι για να πάνε ή για να αποχωρήσουν από τη στάση διέρχονται έναν πολυσύχναστο δρόμο.

Τέλος, ο δήμαρχος ενημέρωσε τον υφυπουργό για μια πρωτοποριακή δράση που σχεδιάζει για να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό. Η δράση αφορά τη δημιουργία μιας εφαρμογής που θα ενεργοποιείται στα κινητά τηλέφωνα των επιβατών και θα τους ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο για το πώς θα μπορούν να έρθουν ή να αποχωρήσουν από την πόλη με συνδυασμό μετακινήσεων.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ