Π. Μαρκομιχάλης στο “Π”: Διακοπές: Δικαίωμα για όλους – Όχι πολυτέλεια για λίγους

Π. Μαρκομιχάλης στο “Π”: Διακοπές: Δικαίωμα για όλους – Όχι πολυτέλεια για λίγους

Του
ΠΕΤΡΟΥ ΜΑΡΚΟΜΙΧΑΛΗ
Μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ,
Γραμματέα της ΤΕ Μεταφορών της ΚΟΑ


Οι διακοπές στα νησιά, με τις συνεχείς αυξήσεις των εισιτηρίων, έχουν γίνει είδος πολυτελείας για τους εργαζομένους, τους νέους, συνολικά για τον λαό. Ακόμα και για να μεταβεί στον τόπο κατοικίας του ένας νησιώτης που για λόγους υγείας ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο βρίσκεται στην ηπειρωτική Ελλάδα έχει ένα δυσβάστακτο κόστος μετακίνησης. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν προορισμοί με μεγάλη κίνηση επισκεπτών το καλοκαίρι.

Συγκεκριμένα, για μια τετραμελή οικογένεια (δύο ενήλικοι και δύο παιδιά), μαζί με ένα αυτοκίνητο, το κόστος, μετ’ επιστροφής, από τον Πειραιά στη Σάμο, σε συμβατικό πλοίο, στην οικονομική θέση, ανέρχεται σε 687 ευρώ. Αν επιλέξουν τη Μυτιλήνη, θα δώσουν 561 ευρώ. Για τη Ρόδο το κόστος ανέρχεται σε 814 ευρώ, ενώ για την Ικαρία κυμαίνεται από 600 μέχρι και 720 ευρώ. Σε όλα τα παραπάνω δεν περιλαμβάνονται κλεισμένες θέσεις (αεροπορικού τύπου) ή καμπίνα. Πρόκειται για ταξίδι είτε στο κατάστρωμα, σε πλαστική καρέκλα, είτε στο σαλόνι, αν καταφέρουν να εξασφαλίσουν μια θέση.

Για τις Κυκλάδες, όπου οι αποστάσεις είναι μικρότερες, όπως και ο χρόνος μετάβασης, οι τιμές δεν είναι πιο προσιτές. Αντίθετα, είναι εξίσου δυσπρόσιτες και παρατηρούνται οι πιο μεγάλες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Για παράδειγμα, ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής στη Νάξο για μια τετραμελή οικογένεια με ένα αυτοκίνητο κοστίζει 540 ευρώ.

Για την Κρήτη (το μεγαλύτερο νησί της χώρας, που αποτελεί έναν δημοφιλή προορισμό, με τη μεγαλύτερη καθημερινή κίνηση) μια τετραμελής οικογένεια, με αυτοκίνητο, καλείται να δώσει πάνω από 400 ευρώ για ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής από τον Πειραιά.

Η λαϊκή – εργατική οικογένεια βλέπει να λεηλατείται καθημερινά το εισόδημά της από τις δυσβάσταχτες αυξήσεις σε ενέργεια και προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης, και όταν θέλει να πάρει μια ανάσα ξεκούρασης, καλείται να πληρώσει σχεδόν έναν μισθό μόνο για τη μετακίνησή της μέσω των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, χωρίς να υπολογίζονται τα έξοδα διαμονής, διατροφής κ.ά.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες, με νόμους, προνόμια, φοροαπαλλαγές και υπέρογκες επιδοτήσεις, υπηρετεί το αδηφάγο κέρδος των εφοπλιστών, θυσιάζοντας το δικαίωμα της λαϊκής οικογένειας για ξεκούραση, όπως και τα δικαιώματα των ναυτεργατών, με περικοπές μισθών, εξαντλητικά δρομολόγια και ωράρια εργασίας αλλά και μειωμένες οργανικές θέσεις, υπονομεύοντας την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Εργαζόμενοι και ναυτεργάτες έχουν επιλογή: Να παλέψουμε οργανωμένα και συντονισμένα, με πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις, για να διεκδικήσουμε:
– Μείωση όλων των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και των ναύλων (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές.
– Δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, φοιτητές, στρατευμένους, ΑΜΕΑ, χρόνια πάσχοντες.
– Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
– Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
– Διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας, που θα κατοχυρώνονται με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, και με Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστική οργάνωση.
– Επαναφορά του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.

Οι δυνάμεις του ΚΚΕ μπαίνουν καθημερινά μπροστά στον αγώνα, στο ναυτεργατικό κίνημα, γενικότερα στο εργατικό κίνημα, στην ηπειρωτική χώρα και στα νησιά, για ασφαλή, φτηνά και τακτικά δρομολόγια, σε σύγκρουση με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του κεφαλαίου, που ρίχνουν τα βάρη της «πράσινης μετάβασης» στον λαό.

Τώρα, να παρθούν μέτρα για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με βάση τις ανάγκες της εργατικής – λαϊκής οικογένειας και των ναυτεργατών.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ