Θα παράγουν ηλεκτρική ενέργεια οι συρμοί των ΗΣΑΠ
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, που θα επιτρέπει στους συρμούς των ΗΣΑΠ να εξοικονομούν ένα σημαντικό ποσοστό από την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν, μέσω οικολογικών-πράσινων εφαρμογών, παρουσίασε πριν από λίγες μέρες ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Αθανάσιος Κοτταράς, μιλώντας στο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα αυτό, που θα εφαρμοστεί πιλοτικά στη γραμμή 1, δηλαδή τη γραμμή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου που συνδέει τον Πειραιά με την Κηφισιά, θα εγκατασταθεί πρωτοποριακό σύστημα που θα μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγουν οι συρμοί κατά την πέδησή τους, δηλαδή τη στιγμή που φρενάρουν.
Όταν, λοιπόν, οι συρμοί, λίγο πριν μπουν στους σταθμούς, θα αρχίζουν να ενεργοποιούν την πέδηση για να σταματήσουν, η κινητική ενέργεια που παράγεται κατά τη διαδικασία αυτή θα μετατρέπεται σε ηλεκτρική και θα αποθηκεύεται. Για την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος, όπως είπε ο κ. Κοτταράς, έχουν ανακαινισθεί δύο σταθμοί έλξης στο Νέο Φάληρο και στο Νέο Ηράκλειο.
Στους σταθμούς αυτούς έχουν εγκατασταθεί ειδικά συστήματα που μετατρέπουν την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική… Με τη λειτουργία του συστήματος αυτού, θα παράγονται σε πρώτη φάση, με τρόπο που δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον, 4.500 MWh, που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης της γραμμής 1.
Τα συστήματα αυτά είναι τα πρώτα που εγκαθίστανται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ενώ το πρόγραμμα αρχικά θα λειτουργήσει πιλοτικά στη γραμμή 1. Αργότερα θα λειτουργήσει και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό.
Πρόκειται για μια πραγματική… πράσινη επανάσταση, που αλλάζει τα δεδομένα στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, ενώ ανοίγει δρόμους για την παραγωγή ενέργειας με τρόπους που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον και φυσικά την απεξάρτησή της από τις μέχρι τώρα ρυπογόνες μεθόδους.
Η πρωτοβουλία αυτή της ΣΤΑΣΥ είναι πραγματικά αξιόλογη και δείχνει πως, όταν υπάρχει βούληση, σοβαρότητα και ενδιαφέρον, μπορούν να γίνουν πολλά στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ