Πλησιάζει η ώρα της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι του Πειραιά
Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς
Πιο κοντά στην πραγματοποίησή του από κάθε άλλη φορά είναι το… όνειρο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον τερματικό σταθμό του Πειραιά.
Πριν από λίγες μέρες, κατά τη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων του Πύργου του Πειραιά, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας σε σχετική επισήμανση που είχε κάνει ο δήμαρχος της πόλης κ. Μώραλης, τόνισε ότι η κυβέρνηση ασχολείται σοβαρά με το θέμα και γίνονται συγκεκριμένα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.
Συγκεκριμένα, ο πρωθυπουργός είπε:
«Η κυβέρνηση βλέπει πολύ θετικά το σχέδιο της υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου. Αναμένουμε την τελική μελέτη, τη συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού, την εξεύρεση πόρων κ.λπ. Αντιλαμβάνομαι, όμως, τη μεγάλη σημασία που έχει το έργο αυτό για την ουσιαστικά ποιοτική ανάπλαση μιας περιοχής του Πειραιά που χρήζει περαιτέρω επεμβάσεων».
Τα λόγια αυτά του πρωθυπουργού έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς τα βήματα που εξήγησε ότι πρέπει να γίνουν έχουν ήδη γίνει. Συγκεκριμένα, ο Δήμος, σε συνεργασία με γνωστή εταιρεία, έχει διασφαλίσει την κάλυψη της δαπάνης που θα απαιτηθεί για την τελική μελέτη, η οποία είναι έτοιμη εδώ και χρόνια και απομένει μόνο η επικαιροποίησή της. Το υπουργείο Πολιτισμού βρίσκεται σε επαφή με τον Δήμο σχεδόν καθημερινά λόγω του έργου της αναπλάσεως της Πειραϊκής και έχει διαβεβαιώσει ότι θα δώσει το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου. Τέλος, τα χρήματα για την υπογειοποίηση των γραμμών, όταν πριν από 14 περίπου χρόνια είχε τεθεί πάλι επιτακτικά το θέμα, λόγω του τραμ, είχαν διασφαλιστεί, κάτι που σημαίνει πως μπορεί να γίνει το ίδιο και τώρα. Δηλαδή, μπορούν να βρεθούν τα κονδύλια που θα απαιτηθούν.
Κατά συνέπεια, οι προϋποθέσεις που έθεσε ο πρωθυπουργός έχουν σχεδόν καλυφθεί, οπότε δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες για οποιαδήποτε καθυστέρηση ή αβελτηρία.
Άλλωστε, πριν από τις εκλογές του 2019 ο πρωθυπουργός είχε επισκεφθεί περιοχές της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και είχε υποσχεθεί την υλοποίηση πολύ μεγάλων έργων, όπως η μεταφορά των φυλακών Κορυδαλλού, τα οποία υλοποιούνται. Αυτό σημαίνει ότι κρατάει τον λόγο του και αυτό, αν εκληφθεί ως δεδομένο, πολλαπλασιάζει τις ελπίδες ότι η υπογειοποίηση των γραμμών είναι… προ των πυλών.
Το έργο αυτό θα λέγαμε ότι το… χρωστάει η Πολιτεία στον Πειραιά, αφού η υπογειοποίηση των γραμμών ήταν ρητή προϋπόθεση για την έλευση του τραμ στον Πειραιά. Το τραμ ήρθε, οι γραμμές, όμως, δεν υπογειοποιήθηκαν. Και για να μην υπογειοποιηθούν έγινε ακόμα και αλλαγή του σχεδιασμού των γραμμών του τραμ προκειμένου να φτάσει το μέσο στην πόλη.
Αυτό το… φάουλ, αυτό το λάθος, οφείλει να διορθώσει τώρα η Πολιτεία, έστω και 14 χρόνια μετά. Άλλωστε, το ίδιο το κράτος γνωρίζει ότι το έργο αργά ή γρήγορα θα γίνει, γι’ αυτό και όταν, το 2010, ο ΗΣΑΠ άλλαξε και εκσυγχρόνισε όλο το δίκτυο των γραμμών μέχρι την Κηφισιά, δεν… άγγιξε το τμήμα Φάληρο – Πειραιάς, προφανώς γιατί θα το αλλάξουν υποχρεωτικά όταν θα γίνει η υπογειοποίηση.
Προ των πυλών, λοιπόν, η πραγματοποίηση ενός ονείρου 60 και πλέον ετών για τους Πειραιώτες. Το ζήτημα είναι πού βρίσκονται αυτές οι πύλες…
ΤΟ ΠΑΡΟΝ