Θ. Τσούχλος στο “Π”: Ριζικές αλλαγές και παρεμβάσεις στην εκπαίδευση

Θ. Τσούχλος στο “Π”: Ριζικές αλλαγές και παρεμβάσεις στην εκπαίδευση

Του
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΣΟΥΧΛΟΥ
Πρώην Προέδρου ΟΛΜΕ


Την επόμενη εβδομάδα λήγει το σχολικό έτος, ενώ η σημερινή πολιτική ηγεσία κλείνει την πρώτη περίοδο παρουσίας της μετά τις εκλογές του Ιουνίου του 2023. Σημείο τριβής μεταξύ της Ομοσπονδίας και του ΥΠΑΙΘ, η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και η ατομική αξιολόγηση.

Η ΟΛΜΕ, μετά από σχετική χρονική αργοπορία, αποδέχθηκε κατά πλειοψηφία και με σύμφωνη γνώμη των προέδρων των ΕΛΜΕ την ύπαρξη των ενιαίων επιστημονικών κειμένων, ώστε να λυθεί το θέμα αυτό… Μια έντιμη λύση, που παρέχει τη δυνατότητα στο σύνολο των συναδέλφων να καταγράψουν συντεταγμένα τη σημερινή πραγματικότητα στις σχολικές τους μονάδες. Αντίθετα, η επιβολή της ατομικής αξιολόγησης από τα μέσα του 2021 συνεχίζει να ταλανίζει τον κλάδο.

Οι παρατάξεις έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις και απόψεις, όμως συμφωνούν για τη δυσκίνητη, τεράστια γραφειοκρατία, που δεν έχει καμία σχέση με τις πολύ απλοποιημένες διαδικασίες στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα. Κοινή αποδοχή είναι το ότι η ανάθεση νέων αρμοδιοτήτων και η αυξανόμενη γραφειοκρατία έχουν μειώσει τον παιδαγωγικό μας ρόλο, βασικότατο χαρακτηριστικό του λειτουργήματός μας. Τα φαινόμενα βίας εναντίον εκπαιδευτικών και η διόγκωση των κινδύνων κατά τη διάρκεια σχολικών εκδρομών και περιπάτων είναι ένα μείζον πρόβλημα, που θέτει σε κίνδυνο τη σωματική μας ακεραιότητα, την υπόληψη και την τιμή μας, καθώς βιώνουμε γεγονότα που μας προσβάλλουν βάναυσα.

Ο υπουργός Παιδείας είναι γνώστης της όλης κατάστασης και έχει προβεί σε ορισμένες θετικές πρωτοβουλίες. Είναι, όμως, απαραίτητο να προχωρήσει και σε νέα μέτρα, όπως στην απόλυτη νομική μας προστασία, στην καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης για τις σχολικές εκδρομές και στην ύπαρξη νομικών υπηρεσιών υπεράσπισης των συναδέλφων στις περιφερειακές και νομαρχιακές διευθύνσεις. Παράλληλα, μετά το Συνέδριο της Ομοσπονδίας, ο κ. υπουργός καλείται να ξεκινήσει έναν μακρύ και ουσιαστικό διάλογο με την Ομοσπονδία, έχοντας στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σύγκλιση θέσεων αλλά και την επίλυση βασικών προβλημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ