Δ. Παπαχρήστου στο “Π”: Προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους εργοδότες μας, δηλαδή στους πολίτες

Δ. Παπαχρήστου στο “Π”: Προσφέρουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους εργοδότες μας, δηλαδή στους πολίτες

Του
ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ
Δημάρχου Σαρωνικού


Συμπληρώσαμε ήδη πέντε μήνες θητείας, πέντε παραγωγικούς και συναρπαστικούς μήνες, κατά τους οποίους μπορέσαμε να ξεκινήσουμε να υλοποιούμε το πρόγραμμα που είχαμε εξαγγείλει κατά την προεκλογική περίοδο. Οι δημότες που μας τίμησαν με την ψήφο τους πίστεψαν στον στρατηγικό σχεδιασμό που θέλαμε να εφαρμόσουμε προκειμένου να φέρουμε τον Σαρωνικό μας σε μια σύγχρονη εποχή, μεταμορφώνοντάς τον από δήμο-παρία της Ανατολικής Αττικής σε δήμο αποτελεσματικό και λειτουργικό. Μέσα σε αυτούς τους μήνες, είδαμε να γίνεται πράξη, βήμα προς βήμα, ό,τι είχαμε ονειρευτεί. Ασφαλώς, αυτή είναι μόνο η αρχή. Έχουμε πολλή συνέχεια μπροστά μας και πολλή δουλειά ακόμη.

Θα ήθελα να σταχυολογήσω ορισμένες παρεμβάσεις που κάναμε σε αυτούς τους πέντε μήνες, τις οποίες θα χαρακτήριζα σταθμούς. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζω την αλλαγή εργασιακής νοοτροπίας που εισαγάγαμε, θέτοντας αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης τόσο των αιρετών όσο και των εργαζομένων. Πιστεύω ότι οι σημαντικές αλλαγές σε έναν δήμο ξεκινούν από το παράδειγμα που δίνουν οι αιρετοί, τόσο με τον τρόπο δουλειάς και συμπεριφοράς τους όσο και με το ήθος, την εργατικότητα και την αποτελεσματικότητα που τους χαρακτηρίζει. Για τον λόγο αυτό, αποφασίσαμε η επίδοση των αιρετών να περνάει από το κόσκινο ειδικού συνεργάτη, ο οποίος, προερχόμενος από τον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο των μεγάλων επιχειρήσεων, τους βαθμολογεί μηνιαίως στη βάση κλίμακας που συνεξετάζει αποτελεσματικότητα σε καθημερινά ζητήματα και επίτευξη μεγαλύτερων στόχων.

Παρόμοια κουλτούρα θελήσαμε να φέρουμε στο προσωπικό με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Βάλαμε δείκτες απόδοσης σε κάθε υπηρεσία και καθημερινά βλέπουμε πόσα αιτήματα δεχόμαστε. Επίσης, δημιουργήσαμε ένα πενταψήφιο νούμερο, το 15325, στο οποίο δεχόμαστε όλα τα αιτήματα των δημοτών. Από τη στιγμή που θα δεχτούμε ένα αίτημα, βλέπουμε σε ποιον εργαζόμενο χρεώνεται και σε πόσο χρόνο το διεκπεραιώνει. Στο τέλος της ημέρας, σε μια κεντρική οθόνη, διαπιστώνουμε ότι δεχθήκαμε 300 αιτήματα, για παράδειγμα, έχουμε σε εκκρεμότητα 200 και έχουμε εξυπηρετήσει 100. Αυτή η πρακτική έχει δώσει τη δυνατότητα και σε εμάς τους αιρετούς αλλά και στο προσωπικό του δήμου να γίνουμε περισσότερο αποδοτικοί και πιο γρήγοροι. Για να μπορέσουμε να κάνουμε την αλλαγή που σχεδιάζουμε, θα πρέπει ο καθένας μας να δώσει τον καλύτερό του εαυτό.

Η βαθύτερη σκέψη πίσω από τη συγκεκριμένη στρατηγική ήταν ότι θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον στο οποίο για την εξυπηρέτηση του πολίτη δεν θα χρειαζόταν κάποιος μεσάζοντας. Δηλαδή, δεν θα χρειαζόταν να γνωρίζει κανείς τον δήμαρχο, τον αντιδήμαρχο, τον πρόεδρο, ούτε να υπάρχουν διακρίσεις, αλλά όλοι εμείς να βλέπουμε ένα νούμερο στον πίνακα και να το εξυπηρετούμε. Αυτό είναι κάτι που για εμάς είναι πολύ σημαντικό, γιατί οι εκλογές τελειώνουν την ημέρα του αποτελέσματος και μετά πρέπει να δουλεύουμε για όλους. Επίσης, πάντα έχουμε υπόψη μας ότι όλοι εμείς, αιρετοί και δημοτικοί υπάλληλοι, αμειβόμαστε με δημόσιο χρήμα, το οποίο πρέπει να τιμάμε επιστρέφοντας τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους εργοδότες μας, δηλαδή στους πολίτες.

Άλλες παρεμβάσεις που ξεχωρίζω είναι οι εντατικοί καθαρισμοί στις άτυπες χωματερές που σχηματίζονταν στους δρόμους και σε κοινόχρηστους χώρους, οι μικρές αναπλάσεις και ο εξωραϊσμός δημόσιων χώρων, η επισκευή και η ανάπλαση κατεστραμμένων παιδικών χαρών, με την παράλληλη λήψη των απαραίτητων πιστοποιήσεων.

Θα ήθελα να σταθώ και στο μεγαλύτερο έργο οδοποιίας στην ιστορία του δήμου μας, το οποίο πρόσφατα ξεμπλόκαρε η δική μας διοίκηση. Τους επόμενους μήνες θα διατεθούν 2.160.000 ευρώ για να επιδιορθωθούν τα σοβαρά προβλήματα στους δρόμους μας. Πιστοί στη δέσμευσή μας να βάλουμε τον Σαρωνικό μας σε τροχιά ανάπτυξης, καταφέραμε να κερδίσουμε αυτό το ποσό, που είχε χαθεί λόγω της μη ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαδικασιών μέσα στις προβλεπόμενες διορίες. Η εικόνα των δρόμων που ήταν γεμάτοι κακοτεχνίες πλέον αλλάζει. Επιπροσθέτως, διαθέτουμε ακόμη 200.000 από τον προϋπολογισμό μας, επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία του δήμου, για να προχωρήσουμε και σε δεύτερο πρόγραμμα οδοποιίας, με ίδιους πόρους.

Στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας, σημειώνω ότι προχωρήσαμε στην ενίσχυσή της τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε έμψυχο δυναμικό, προκειμένου να θωρακίσουμε τον δήμο εν όψει αντιπυρικής περιόδου. Επίσης, οργανώσαμε Πολεοδομία (μέχρι τώρα δεν υπήρχε και 8.000 υποθέσεις στοιβάζονταν στην Υπηρεσία Μαρκοπούλου, που χαριστικά εξυπηρετούσε τον δήμο μας) και εισαγάγαμε, επιτέλους, ξεχωριστά ρεύματα συλλογής απορριμμάτων και ανακύκλωσης.

Όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν σε πέντε μήνες. Αξιοποιούμε κάθε μέρα που περνάει προς όφελος του δήμου μας. Δημιουργούμε τον Σαρωνικό που όλοι ονειρευόμαστε: Έναν δήμο σύγχρονο, φιλόξενο και αποτελεσματικό!


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ