Αυξήθηκε στο 3,2% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο

Αυξήθηκε στο 3,2% ο πληθωρισμός τον Μάρτιο

Η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2024 (έτος αναφοράς 2020=100,0) έχει ως εξής:

Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του Μαρτίου του 2024 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου του 2023 προέκυψε αύξηση 3,2% έναντι αύξησης 4,6% που είχε σημειωθεί κατά την αντίστοιχη σύ­γκριση του 2023 με το 2022.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2024 παρουσίασε αύξηση 1,5% έναντι αύξησης 1,2% που είχε σημειωθεί κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Απριλίου 2023 – Μαρτίου 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023 παρουσίασε αύξηση 2,8% έναντι αύξησης 9,2% που είχε σημειωθεί κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023 με το δωδεκάμηνο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022.

Ανάλυση μεταβολών ΔΤΚ μηνός Μαρτίου 2024

I. Σύγκριση Μαρτίου 2024 με Φεβρουάριο 2024

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,5% τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου του 2024 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 0,6% στην ομάδα αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 35,1% στην ομάδα ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα επίπεδα πριν από τις χειμερινές εκπτώσεις.
• 1,3% στην ομάδα υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και σε νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 2,2% στην ομάδα μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
• 0,5% στην ομάδα ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.
• 0,4% στην ομάδα άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας και άλλα προσωπικά είδη.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 1,1% στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, χοιρινό, νωπά ψάρια, τυριά, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε ψωμί και νωπά φρούτα.
• 1% στην ομάδα στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο και πετρέλαιο θέρμανσης.
• 0,4% στην ομάδα διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και στις επισκευές.
• 0,3% στην ομάδα επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

II. Σύγκριση Μαρτίου 2024 με Μάρτιο 2023

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 3,2% τον Μάρτιο του 2024 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου του 2023 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 5,3% στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), ελαιόλαδο, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη – σοκολάτες – γλυκά – παγωτά, λοιπά τρόφιμα, μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα γαλακτοκομικά και στα αυγά.
• 1,8% στην ομάδα αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 5,8% στην ομάδα ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 0,6% στην ομάδα στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ηλεκτρισμό και φυσικό αέριο.
• 4,4% στην ομάδα υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές – οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και σε νοσοκομειακή περίθαλψη.
• 2% στην ομάδα μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• 3,3% στην ομάδα αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής – άνθη – κατοικίδια ζώα, δραστηριότητες αθλητικές και ελεύθερου χρόνου, κινηματογράφους – θέατρα, πακέτα διακοπών.
• 3,5% στην ομάδα εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• 6,4% στην ομάδα ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία, ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.
• 1,3% στην ομάδα άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 1,8% στην ομάδα επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Σχολιάστε εδώ