Ο Μάρτης προανήγγειλε την άνοιξη για την κρουαζιέρα στον Πειραιά
Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς
Με μια ευχάριστη έκπληξη ξεκίνησε η άνοιξη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς στις αρχές του μήνα κατέπλευσε το νεότευκτο κρουαζιερόπλοιο «Sun Princess», το μεγαλύτερο και το καλύτερο κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας Princess Cruises, η οποία ανήκει στον Όμιλο Carnival Group, που είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως στον τομέα της κρουαζιέρας.
Η παρουσία του συγκεκριμένου πλοίου στον Πειραιά, που είναι η ναυαρχίδα της εταιρείας και ανοίγει τους δρόμους που θα ακολουθήσει στη συνέχεια, δίνει νέα διάσταση και προοπτική στον Πειραιά, καθώς σηματοδοτεί την αδιάλειπτη παρουσία των πλοίων της εταιρείας στο πρώτο λιμάνι της χώρας μας μέχρι τον χειμώνα αλλά και την καθιέρωσή του ως homeport, δηλαδή ως λιμανιού αφετηρίας, στα περισσότερα δρομολόγιά τους.
Το σημαντικό στην όλη υπόθεση, που σηματοδοτεί την επόμενη μέρα της κρουαζιέρας για το λιμάνι του Πειραιά, είναι ότι η εταιρεία, που κρατάει την… μπαγκέτα στον χώρο των κρουαζιερόπλοιων σε παγκόσμια κλίμακα, ξεκίνησε κρουαζιέρες στη χώρα μας και μπαίνει δυναμικά στη χρήση και στην αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Εκεί που άλλες χώρες κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να προκαλέσουν την προσοχή της Carnival, κάνουν προσφορές, της διασφαλίζουν χαμηλότερα τέλη για τις υπηρεσίες που παρέχουν κ.λπ., στον Πειραιά ήρθε μόνη της, και μάλιστα τον επέλεξε ως homeport, δηλαδή λιμάνι υποδοχής, κάτι που θα έχει ευεργετικό αντίκτυπο και στην πόλη. Γιατί τα πλοία της εταιρείας διακινούν 2.800 – 4.300 τουρίστες το καθένα και όλοι αυτοί, που στην πλειονότητά τους είναι Αμερικανοί, έρχονται αεροπορικώς από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα για να ξεκινήσουν την κρουαζιέρα τους και φυσικά δεν έρχονται την ημέρα που θα αναχωρήσει το πλοίο, αλλά μία – δύο μέρες πριν, και φυσικά μένουν στον Πειραιά.
Αν, λοιπόν, η εταιρεία ξεκινήσει φέτος να αξιοποιεί τον Πειραιά με επτά κρουαζιέρες σε πρώτη φάση, πιλοτικά θα λέγαμε, σημαίνει ότι περίπου 30.000 άτομα υψηλού εισοδήματος θα μείνουν δύο με πέντε μέρες στην πόλη, θα ξοδέψουν, θα φάνε, θα δουν ποιος είναι ο Πειραιάς και θα γίνουν ενδεχομένως οι καλύτεροι διαφημιστές του στη χώρα τους. Αυτός ο κόσμος θα έρθει για πρώτη φορά στη χώρα μας και θα μείνει για πρώτη φορά στον Πειραιά, καθώς η εταιρεία έχει πελάτες που την εμπιστεύονται κάθε χρόνο για τις διακοπές τους, οι οποίοι, από τη στιγμή που δεν είχε κρουαζιέρες μέχρι τώρα στη χώρα μας, δεν έχουν ξανάρθει, στη συντριπτική πλειονότητά τους, στην Ελλάδα. Γι’ αυτό λέμε ότι είναι μεγάλη υπόθεση τόσο για την Ελλάδα όσο και για τον Πειραιά η παρουσία πλοίων της Carnival στο πρώτο λιμάνι της χώρας.
Φυσικά, για να επιλέξει η εταιρεία τον Πειραιά για αφετηρία των πλοίων της, κάτι είδε, κάτι καλό διαπίστωσε και έκανε το βήμα. Είδε ότι υπάρχουν υποδομές, ότι είναι ελκυστική πόλη, ότι ο τουρίστας δεν πλήττει γιατί έχει προορισμούς να πάει, ότι είναι κοντά η Ακρόπολη και πολλά αρχαία μνημεία, που αποτελούν… κράχτη για τους ξένους κ.λπ. Επί χρόνια είχε στο… στόχαστρο τον Πειραιά και τα ελληνικά νησιά και μελετούσε την κίνησή της. Τώρα, που διαπίστωσε ότι υπάρχουν οι προδιαγραφές που θέλει, ξεκίνησε τις κρουαζιέρες, και μάλιστα αρκετά νωρίς.
Να σημειώσουμε ότι φέτος αναμένεται να είναι μια ονειρική χρονιά για την κρουαζιέρα στον Πειραιά, καθώς οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που έχουν ήδη δηλωθεί θα ξεπεράσουν τις 1.000, κάτι που αποτελεί ρεκόρ για τα δεδομένα του λιμανιού και δείχνει τις τεράστιες προοπτικές που έχει. Το καλύτερο, όμως, είναι πως το 75% των πλοίων που θα χρησιμοποιήσουν το λιμάνι θα το έχει ως homeport. Δηλαδή, πάνω από 2 εκατ. τουρίστες θα μείνουν στην πόλη κάποιες μέρες για το ξεκίνημα της κρουαζιέρας τους ή μετά την επιστροφή τους από αυτήν.
Πέρυσι χρησιμοποίησαν τον Πειραιά 760 κρουαζιερόπλοια, που διακίνησαν πάνω από 1,6 εκατ. τουρίστες. Τα περισσότερα, δε, από αυτά χρησιμοποίησαν το λιμάνι ως homeport και το λιμάνι ανταποκρίθηκε σε αυτόν τον ρόλο με απόλυτη επιτυχία. Αυτό ίσως αποτέλεσε και το… διαβατήριο για να το προτιμήσει φέτος η κορυφαία εταιρεία στον χώρο της κρουαζιέρας.
Εδώ τα εύσημα ανήκουν τόσο στην ΟΛΠ ΑΕ όσο και στον Δήμο Πειραιά, που παρέχουν στους τουρίστες αυτά που θέλουν, δεν τους ταλαιπωρούν, δεν τους εκμεταλλεύονται, δεν τους κλέβουν, διαθέτουν υποδομές και υπηρεσίες για να τους εξυπηρετούν και γενικά βγάζουν μια θετική εικόνα που τους ικανοποιεί και καλύπτει τις προδιαγραφές που θέλουν τόσο οι τουρίστες όσο και οι εταιρείες που τους φέρνουν.
Το «Sun Princess» ξεκίνησε το πρώτο του δρομολόγιο από τη Νάπολη και μετά πήγε Σαντορίνη, Κουσάντασι, ήρθε Πειραιά και συνέχισε για Μεσσήνη, Μαγιόρκα, Βαρκελώνη.
Τα πλοία της εταιρείας, μαζί με το συγκεκριμένο, θα έχουν φέτος δέκα αφίξεις στον Πειραιά, στις επτά από τις οποίες θα αξιοποιήσουν το λιμάνι ως homeport.
Με την ευκαιρία της άφιξης του πλοίου για πρώτη φορά στον Πειραιά, ο ΟΛΠ διοργάνωσε μια ειδική εκδήλωση, στην οποία ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Τσώνης παρέδωσε στον πλοίαρχο του πλοίου αναμνηστική πλακέτα.
Το «Sun Princess» έχει μήκος 345 μέτρα, μεταφέρει 4.300 επιβάτες σε 2.150 καμπίνες, έχει 21 καταστρώματα και απασχολεί πλήρωμα 1.150 ατόμων. Δεν χρησιμοποιεί πετρέλαιο αλλά φυσικό αέριο (LNG), που είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
ΟΛΠ: Το λιμάνι του Πειραιά κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας στη Μεσόγειο