Η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον Ιανουάριο – Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ

Η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον Ιανουάριο – Στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τη Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 Κ.Ο.Χ.1 και άνω) για τον μήνα Ιανουάριο 2024.

Ειδικότερα: Η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Ιανουάριο 2024, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Ιανουαρίου 2023, παρουσίασε μείωση κατά 0,2%. Μείωση κατά 0,5% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2023 προς το 2022 (Πίνακας 1).

Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 4,1% τον μήνα Ιανουάριο 2024 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Ιανουαρίου 2023. Μείωση 4,1% είχε σημειωθεί και κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2023 προς το 2022 (Πίνακας 1).


Ορισμοί

Εμπορικό πλοίο: Κάθε σκάφος καθαρής χωρητικότητας, τουλάχιστον δέκα κόρων, προορισμένο να κινείται αυτοδύναμα στη θάλασσα και να ενεργεί τη μεταφορά προσώπων ή πραγμάτων, την αλιεία, τη ρυμούλκηση και κάθε άλλη ναυτιλιακή εργασία.

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Το σύνολο των εμπορικών πλοίων με ελληνική σημαία. Η ελληνική σημαία που φέρουν τα ανωτέρω πλοία δείχνει ότι όλοι οι οικονομικοί και εμπορικοί κανόνες με τους οποίους διεξάγονται οι θαλάσσιες δραστηριότητές τους, όπως επιδοτήσεις ναυπηγήσεων, περιορισμοί φόρτωσης, αποθεματοποιήσεις αποσβέσεων και άλλες φορολογικές διατάξεις, καθορίζονται από τις αρμόδιες ελληνικές αρχές.

Ολική χωρητικότητα: Αναφέρεται στους χώρους φόρτωσης στο εσωτερικό του κύτους και στη γέφυρα, που είναι διαθέσιμοι για τη μεταφορά εμπορευμάτων, τροφίμων, επιβατών και του πληρώματος. Η ολική χωρητικότητα μετρείται σε κόρους (ΚΟΧ). Ο κόρος είναι ίσος με 2,83 κυβικά μέτρα ή 100 κυβικά πόδια.

Καθαρή χωρητικότητα σε κόρους (Κ.Κ.Χ): Η καθαρή χωρητικότητα προκύπτει από την ολική χωρητικότητα μετά την αφαίρεση του όγκου των χώρων που χρησιμοποιούνται από το πλήρωμα, των οργάνων ναυσιπλοΐας και των μηχανών, των δεξαμενών μαζούτ και νερού, καθώς και του όγκου άλλων χώρων που δεν χρησιμοποιούνται από τους επιβάτες ή για εμπορεύματα.

Ηλικία του πλοίου: Αυτή καθορίζεται από το έτος κατασκευής του κύτους που περιβάλλει το μηχανοστάσιο.

Δείτε αναλυτικά την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ ΕΔΩ


Αργούντα Εμπορικά Πλοία: 2023

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει στοιχεία αναφορικά με τα αργούντα εμπορικά πλοία 100 ΚΟΧ (Κόροι Ολικής Χωρητικότητας) και άνω σε ελληνικούς λιμένες.

Τα πλοία τα οποία κατά τον Δεκέμβριο του έτους 2023 βρίσκονταν σε κατάσταση αργίας ανήλθαν σε 37 εκ των οποίων 18 είχαν ελληνική σημαία και 19 ξένη, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Η ΕΛΣΤΑΤ αναφορικά με τα αργούντα εμπορικά πλοία 100 ΚΟΧ (Κόροι Ολικής Χωρητικότητας) και άνω σε ελληνικούς λιμένες σημειώνει ότι ο συνολικός αριθμός των αργούντων πλοίων μειώθηκε κατά 28,8% και η ολική χωρητικότητά τους μειώθηκε κατά 24,5%, κατά τον μήνα Δεκέμβριο του έτους 2023 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του έτους 2022.

Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 προς το 2021, είχε παρατηρηθεί μείωση στον αριθμό των αργούντων πλοίων κατά 10,3% και μείωση της ολικής χωρητικότητάς τους κατά 24,9%.

Ο αριθμός των αργούντων πλοίων 100 ΚΟΧ και άνω, με ελληνική σημαία σε λιμένες του εσωτερικού μειώθηκε κατά 14,3% και η ολική χωρητικότητά τους μειώθηκε κατά 5,3% κατά τον μήνα Δεκέμβριο του έτους 2023 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του έτους 2022.

Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2022 προς το 2021, είχε παρατηρηθεί μείωση του αριθμού των αργούντων πλοίων με ελληνική σημαία κατά 4,5% και μείωση της ολικής χωρητικότητάς τους κατά 50,8% .

Δείτε αναλυτικά την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ ΕΔΩ


 

Φωτο: JORGE TAPIA από το Pixabay


Σχολιάστε εδώ