Κ. Μωυσίδης στο “Π”: Τέμπη: Μνήμη, παραλείψεις και ευθύνες

Κ. Μωυσίδης στο “Π”: Τέμπη: Μνήμη, παραλείψεις και ευθύνες

Του
ΚΥΡΙΑΚΟΥ Δ. ΜΩΥΣΙΔΗ
Υποψήφιου Διδάκτορος Πανεπιστημίου Αθηνών


Ένας χρόνος συμπληρώθηκε από το σκοτεινό πέρασμα του χρόνου, όταν δύο τρένα συγκρούστηκαν στα Τέμπη, αφήνοντας πίσω τους μια καταστροφή και μια κατάθλιψη που δεν θα ξεχαστεί ποτέ. Η επέτειος μνήμης αυτού του ατυχήματος αναζωπυρώνει τη συζήτηση για τις παραλείψεις, τα προβλήματα και τις ευθύνες που εξακολουθούν να βαρύνουν τον τομέα των σιδηροδρόμων, καθώς και τον φόβο του κοινού να χρησιμοποιήσει τα τρένα.

Η σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη ήταν μια κατάσταση που απέδειξε τη σοβαρότητα των προβλημάτων που υπάρχουν. Παραλείψεις στην υποδομή, έλλειψη κατάλληλων μέτρων ασφαλείας και ανεπαρκής εκπαίδευση του προσωπικού αναδείχθηκαν ως οι κύριοι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτήν την τραγωδία. Παρά τις προειδοποιήσεις και τις καταγγελίες που είχαν δοθεί πριν από το ατύχημα, οι αναγκαίες ενέργειες δεν έγιναν εγκαίρως και η ανθρώπινη ζωή πλήρωσε βαρύ τίμημα.

Οι ευθύνες για αυτήν την τραγωδία εκτείνονται σε πολλά επίπεδα. Από την κυβέρνηση που δεν διασφάλισε την απαραίτητη χρηματοδότηση και εποπτεία μέχρι τη διοίκηση των σιδηροδρόμων και το προσωπικό. Παρά τις εκκλήσεις για δικαιοσύνη και λογοδοσία, η διαδικασία της δικαιοσύνης συχνά χαρακτηρίζεται από καθυστέρηση και έλλειψη διαφάνειας, αφήνοντας τις οικογένειες των θυμάτων σε μια κατάσταση αβεβαιότητας και αγωνίας. Και αυτή η καθυστέρηση οριστικής διευθέτησης της υπόθεσης επιφέρει ένα αίσθημα ανασφάλειας και ανησυχίας σε όλο τον ελληνικό λαό και εμποδίζει την προσαρμογή των απαραίτητων μέτρων πρόληψης για ανάλογες μελλοντικές περιστάσεις.

Η επέτειος αυτή δεν είναι μόνο μια ευκαιρία να τιμήσουμε τα θύματα και να αποτίσουμε φόρο τιμής στη μνήμη τους αλλά και μια ευκαιρία αναζήτησης της αλήθειας και της δικαιοσύνης. Είναι καιρός, επιτέλους, να εξετάσουμε προσεκτικά τις παραλείψεις που οδήγησαν σε αυτό το τραγικό γεγονός και να δράσουμε, για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναληφθεί ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Φωτό: @Eurokinissi


Σχολιάστε εδώ