Κώστας Σκρέκας: «Τα μέτρα είναι μόνιμα και διορθώνουν παθογένειες δεκαετιών – Μειώσεις σε 3.900 προϊόντα μέχρι σήμερα»
«Τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.» τόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.
Συγκεκριμένα, επίσκεψη – αυτοψία σε κατάστημα μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ πραγματοποίησε σήμερα (1 Μαρτίου 2024) o Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με αφορμή την έναρξη εφαρμογής των τεσσάρων διαρθρωτικών κυβερνητικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Τα μέτρα αυτά συνιστούν αφενός μία δέσμη παρεμβάσεων άμεσης εφαρμογής με σκοπό την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης για τους καταναλωτές και αφετέρου για μία δομική μεταρρύθμιση στη λειτουργία της αγοράς του λιανεμπορίου, στην οποία παρατηρούνται χρόνιες παθογένειες και στρεβλώσεις.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας αφού συνομίλησε με καταναλωτές, με μέλη του προσωπικού του σούπερ μάρκετ, αλλά και με τους υπευθύνους του καταστήματος σχετικά με την πορεία εφαρμογής των μέτρων έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τα μέτρα που λάβαμε είναι μόνιμα, διαρθρωτικά και αποσκοπούν στο να διορθώσουν δομικές στρεβλώσεις δεκαετιών στην αγορά. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε όλους τους πολίτες απέναντι στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και να οδηγηθούμε σε μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό γάλα οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15%. Δεν θα σταματήσουμε την προσπάθειά μας, ώστε οι καταναλωτές να βλέπουν μόνιμα χαμηλότερες τιμές στα σούπερ μάρκετ».
Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του Υπουργικού Συμβουλίου).
Μέση μείωση τιμών χονδρικής ανά κατηγορία προϊόντος:
Κατηγορία προϊόντος | Μέση μείωση |
Βρεφικές και παιδικές πάνες | -18,1% |
Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner | -17,0% |
Απορρυπαντικά πιάτων | -16,0% |
Καθαριστικά παντός είδους | -15,8% |
Απορρυπαντικά ρούχων | -15,6% |
Οδοντόκρεμες | -15,1% |
Σαπούνια | -12,7% |
Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.
Ποιες μειώσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ θα βλέπουν από αύριο οι καταναλωτές – Δείτε τη λίστα