140.000 οφειλέτες ρύθμισαν δάνεια ύψους 6,4 δισ. ευρώ

140.000 οφειλέτες ρύθμισαν δάνεια ύψους 6,4 δισ. ευρώ

Το 2023, 140.000 οφειλέτες ρύθμισαν τα δάνειά τους, ύψους 6,4 δισ. ευρώ, μέσω συναινετικών λύσεων με τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, όπως προκύπτει από τον απολογισμό έργου που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωσή τους (ΕΕΔΑΔΠ).

Συνολικά, στις 31/12/2023 οι 15 εταιρείες-μέλη της ΕΕΔΑΔΠ διαχειρίζονταν δάνεια ύψους 91 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 73 δισ. ευρώ δεν περιλαμβάνονται πλέον σε τραπεζικούς ισολογισμούς, και συναλλάσσονταν με 2,4 εκατ. οφειλέτες.

Το διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2023, οι εταιρείες διαχείρισης προχώρησαν σε συναινετικές ρυθμίσεις για αποπληρωμή συνολικού χρέους 6,4 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 4,5 δισ. ευρώ αφορούν μη τραπεζικά χαρτοφυλάκια δανείων και τα 1,9 δισ. ευρώ δάνεια τραπεζικών ιδρυμάτων.

Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών, με βάση τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, κατά το 2023 έγιναν περισσότερες από 13.000 ρυθμίσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων, συνολικού ύψους 4,8 δισ. ευρώ, με τις εταιρείες διαχείρισης να εγκρίνουν το 73% των σχετικών προτάσεων ρύθμισης και με την πλειονότητα των αιτήσεων να αφορά οφειλές κάτω των 200.000 ευρώ. Σωρευτικά έως σήμερα, το ύψος των δανείων που επέστρεψαν σε καθεστώς ομαλής αποπληρωμής μέσω της συμβολής των εταιρειών διαχείρισης ξεπερνά τα 40 δισ. ευρώ.

Παράλληλα με την επίτευξη ρυθμίσεων, τα στοιχεία του 2023 επιβεβαιώνουν τον βασικό προσανατολισμό των εταιρειών διαχείρισης στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρουν στους οφειλέτες. Το δωδεκάμηνο του 2023 οι εταιρείες διαχείρισης:

• Δέχονταν πάνω από 118.000 κλήσεις τον μήνα, κατά μέσο όρο, με το επίπεδο εξυπηρέτησης (το ποσοστό εισερχομένων κλήσεων που απαντήθηκαν εντός του επιθυμητού χρόνου των 20’’) στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών να αυξάνεται κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες μεσοσταθμικά έναντι του 2022. Το επίπεδο εξυπηρέτησης είχε σταθερή ανοδική πορεία κατά τη διάρκεια της χρονιάς και διαμορφώθηκε στην περιοχή του 90% για τον Δεκέμβριο.
• Επεξεργάζονταν πάνω από 27.000 αιτήματα τον μήνα (αύξηση 13% έναντι του 2022), απαντώντας σε κάθε ένα από αυτά εντός του πλαισίου που προδιαγράφεται από το κανονιστικό πλαίσιο (μέσοι όροι αριθμού αιτημάτων και χρόνου απόκρισης).
• Ανταποκρίθηκαν σε περίπου 10.000 παράπονα πελατών, κυρίως αναφορικά με νομικά θέματα και θέματα πληροφόρησης.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ