Σε διαδικασία αποθαλάσσωσης τα υδροπλάνα
–Ξεκινάνε από το Πάσχα δρομολόγια στο Ιόνιο
Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς
Πιο κοντά από οποιαδήποτε άλλη φορά είναι η δρομολόγηση υδροπλάνου στη χώρα μας. Τα θεσμικά και νομοθετικά προβλήματα που υπήρχαν αντιμετωπίστηκαν, τα πρώτα υδατοδρόμια ολοκληρώθηκαν, το πρώτο υδροπλάνο που θα δρομολογηθεί σε προορισμούς της χώρας μας έχει ήδη έρθει και όλα πλέον είναι έτοιμα για να δοθεί ακόμα μια λύση στις συγκοινωνιακές δυνατότητες της χώρας μας.
Με αυτά τα λόγια περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στον τομέα των μεταφορών με υδροπλάνα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια, Αναστάσιος Γκόβας, μιλώντας αποκλειστικά στο «ΠΑΡΟΝ».
Όπως είπε ο κ. Γκόβας, το πρώτο υδροπλάνο που θα δρομολογηθεί στη χώρα μας έχει πάρει νηολόγιο, πλοϊμότητα και οσονούπω θα δοθεί και άδεια αεροπορικής εταιρείας στο επιχειρηματικό σχήμα που το διαχειρίζεται. Κατά συνέπεια, είναι όλα έτοιμα για να ξεκινήσει δρομολόγια από την άνοιξη.
Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί τρία υδατοδρόμια στη χώρα μας, στην περιοχή του Ιονίου. Το ένα είναι στην Κέρκυρα, που θα είναι και η αφετηρία του πρώτου υδροπλάνου, το δεύτερο στους Παξούς και το τρίτο στην Πάτρα. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί υδάτινοι διάδρομοι, δηλαδή θέσεις προσέγγισης υδροπλάνου, στα Διαπόντια Νησιά, στην Ερείκουσα, στους Οθωνούς και στο Μαθράκι.
Επόμενος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, είναι η κατασκευή υδατοδρομίου στο Φάληρο, στην περιοχή της μαρίνας, δίπλα από το ΣΕΦ, ή κάπου εκεί γύρω, και στα νησιά του Σαρωνικού, με σκοπό το επόμενο δρομολόγιο υδροπλάνου στην Ελλάδα να είναι από Πειραιά προς Αίγινα, Πόρο, Ύδρα και Σπέτσες.
«Φανταστείτε», είπε ο κ. Γκόβας, «πόσο μεγάλη σημασία θα έχει για τα Διαπόντια Νησιά η δρομολόγηση του υδροπλάνου. Τι αντίκτυπο θα έχει στις τοπικές οικονομίες και πόσο σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει στη συγκράτηση του πληθυσμού τους, που εμφανίζει τάσεις μείωσης τις τελευταίες δεκαετίες».
Όσον αφορά το θέμα της δρομολόγησης υδροπλάνου στον Σαρωνικό υπογράμμισε τα εξής: «Έχουμε ήδη συναντηθεί με τον περιφερειάρχη κ. Χαρδαλιά, δεδομένου ότι πιστεύουμε ότι τα υδροπλάνα θα είναι πολλαπλά χρήσιμα στα νησιά της συγκεκριμένης ενότητας, επειδή κανένα απ’ αυτά δεν έχει αεροδρόμιο. Με τα υδροπλάνα θα αποκτήσουν και αεροπορική σύνδεση. Ήδη τεχνικά κλιμάκια της εταιρείας μας έχουν επισκεφθεί τα νησιά, έχουν κάνει τις απαραίτητες μετρήσεις και τις έρευνες και έχουν καταλήξει στα σημεία που μπορούν να γίνουν υδατοδρόμια ή πλωτές προβλήτες, για να προσεγγίζουν τα υδροπλάνα.
Καταλήγοντας, ο κ. Γκόβας τόνισε ότι «το υδροπλάνο είναι το ασφαλέστερο αεροπορικό συγκοινωνιακό μέσον παγκοσμίως, καθώς ποτέ δεν έχει γίνει σοβαρό ατύχημα. Αυτό οφείλεται, όπως είπε, στο γεγονός ότι πετά πάνω από τη θάλασσα και σε περίπτωση που πάθει κάποια βλάβη κάνει αναγκαστική προσθαλάσσωση, χρησιμοποιώντας τους πλωτήρες του, οι οποίοι το διατηρούν σταθερό στην επιφάνεια. Αντίθετα, αν πάθει κάτι ένα κανονικό αεροσκάφος, θα πέσει στο έδαφος και θα συντριβεί».
«Με τα σημερινά δεδομένα», πρόσθεσε ο κ. Γκόβας, «το υδροπλάνο θα ανταγωνιστεί το πλοίο. Με την αύξηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα κόμιστρα του υδροπλάνου θα είναι περίπου τα ίδια με των πλοίων, οπότε κάποιος, πληρώνοντας τα ίδια σχεδόν χρήματα για εισιτήρια, θα πηγαίνει στον προορισμό του πολύ πιο σύντομα και χωρίς την παραμικρή ταλαιπωρία».
Προ των πυλών, λοιπόν, και στη χώρα μας τα υδροπλάνα. Ένα νέο συγκοινωνιακό μέσο, προσιτό στον πολύ κόσμο, ασφαλές και πολύ γρήγορο είναι έτοιμο να προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα. Από την άνοιξη στη γραμμή Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας και Κέρκυρας, Διαπόντιων Νησιών και στο… βάθος στα νησιά του Σαρωνικού από τον Πειραιά.
Ας ετοιμαστούμε, λοιπόν, για το επόμενο βήμα στις συγκοινωνίες. Και ας το… αξιοποιήσουμε…