Κινητικότητα για τη δημιουργία μεγάλης κλειστής αγοράς στον Πειραιά
Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς
Ένα πάγιο αίτημα των φορέων της αγοράς του Πειραιά, συλλογών, επιμελητηρίων κ.λπ., ήταν και παραμένει η δημιουργία μιας αξιοπρεπούς, λειτουργικής και σύγχρονης κλειστής δημοτικής αγοράς, στα πρότυπα των αγορών που διαθέτουν όλες οι σημαντικές πόλεις του εξωτερικού αλλά και της χώρας μας.
H αγορά του Πειραιά λειτουργούσε επί σειρά ετών ως παραγκούπολη, στον χώρο που βρίσκεται σήμερα ο Πύργος. Όταν άρχισε, στα τέλη του 1969, η κατασκευή του τεράστιου οικοδομήματος, η αγορά συρρικνώθηκε και έκτοτε λειτουργεί στον πεζόδρομο της Δημοσθένους και της Λυκούργου, στην αριστερή πλευρά του Πύργου, ως αγορά νωπών προϊόντων.
Το 2016, ο τότε αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννη Μώραλη και οι επικεφαλής των εμπορικών συλλογών και των φορέων της πόλης έκριναν ότι το κτίριο που προσφερόταν ιδανικά για αγορά ήταν το παλιό αμαξοστάσιο των ΗΣΑΠ στην πλατεία Ιπποδαμείας. Γι’ αυτό και είχε αποφασιστεί η νέα αγορά να ονομαστεί Ιπποδάμειος. Οι διαδικασίες είχαν προχωρήσει, οι πόροι είχαν διασφαλισθεί και η ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία που διαδέχθηκε τον ΗΣΑΠ, ήταν έτοιμη να παραχωρήσει το ακίνητο.
Ο στόχος δεν ήταν απλά να γίνει ένας κλειστός χώρος εμπορίου νωπών ειδών, αλλά να δημιουργηθεί μια μεγάλη αγορά, με υπερτοπικό χαρακτήρα, που να προσελκύει κόσμο από όλη την Περιφέρεια, δεδομένου ότι ήταν κοντά στον σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, του μετρό και του προαστιακού.
Όταν ανέλαβε όμως η κυβέρνηση Μητσοτάκη, το 2019, υπήρξε ολική ανατροπή, αφού ο τότε υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνης Γεωργιάδης απέκλεισε τη δημιουργία αγοράς στο σημείο, δεδομένου ότι σημαντικοί επιχειρηματίες σχεδίαζαν να κάνουν εκεί μεγάλο εκθεσιακό χώρο. Έκτοτε το θέμα της αγοράς πάγωσε και δεν ανακοινώθηκε από καμιά πλευρά. Όμως, ο δήμαρχος Πειραιά το είχε πάντα στο μυαλό του και έψαχνε την ευκαιρία να το επαναφέρει. Έτσι, όπως αποκάλυψε ο ίδιος στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μετά από συναντήσεις που είχε με την ηγεσία του ΕΦΚΑ, συμφωνήθηκε να παραχωρηθούν στον Δήμο κάποια ερειπωμένα ακίνητα του φορέα, που βρίσκονται στη γωνία Γούναρη και Καραολή – Δημητρίου, έκτασης 1.000 τ.μ. περίπου, για να γίνει εκεί η Ιπποδάμειος Αγορά. Το σημείο είναι εξαιρετικό, δίπλα στον εμπορικό πεζόδρομο του Πειραιά, την οδό Νικήτα, πολύ κοντά στη σημερινή αγορά, στη Δημοσθένους, ενώ η έκταση χαρακτηρίζεται επαρκής, αφού τα υπάρχοντα κτίρια θα κατεδαφιστούν και στη θέση τους θα μπορεί να γίνει κτίριο δύο ορόφων, συνολικού εμβαδού 2.000 τ.μ., με υπόγεια για αποθήκες και πάρκινγκ.
Βέβαια, για να υλοποιηθεί αυτό το σχέδιο θα πρέπει να διασφαλιστούν οι πόροι, καθώς ο Δήμος δεν έχει τέτοιες δυνατότητες, ωστόσο, από τη στιγμή που υπάρχει ο χώρος, υπάρχει ο σχεδιασμός, υπάρχει και η βούληση, όλα τα υπόλοιπα, ακόμα και οι χρηματοδοτήσεις, είναι διαδικαστικά και μπορούν να γίνουν. Κάτι που σημαίνει ότι το όνειρο της Ιπποδάμειας Αγοράς είναι ακόμα ζωντανό και μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Αρκεί να το κυνηγήσουν και να το στηρίξουν όλοι.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτό: news.gr