Αυξάνεται το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας
• Ο πληθωρισμός συνεχίζει να τονώνει τον τζίρο των σούπερ μάρκετ
Η αξία των πωλήσεων της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 8,188 δισ. ευρώ στο 11μηνο του 2023 έναντι 7,477 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 9,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI). Μάλιστα, τα 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων.
Ο πληθωρισμός συνεχίζει να τονώνει τον τζίρο των σούπερ μάρκετ, την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία συνεχίζουν τη δυναμική τους πορεία, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων της Lidl Hellas, ήταν 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης στο 11,6%, όταν την ίδια στιγμή στα επώνυμα προϊόντα ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν στο 8,8%.
Στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο, στο 26,8%, από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενώ στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καταγράφεται στο 20,9% και στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού στο 25,6%.
Πρωταθλητές στις ανατιμήσεις το 11μηνο αναδείχθηκαν τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά, με τις αυξήσεις να φτάνουν στο 11,6%.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,7%, ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο 11,6%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,5%, με το μερίδιό τους να διαμορφώνεται στο 11,5%, ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 – 1.000 τ.μ.) η αύξηση του τζίρου ανέρχεται στο 9,8%, με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%. Επίσης, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 – 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιείται το 43,5% του συνολικού τζίρου.