Προβληματισμός από τις νέες κατολισθήσεις στον Ισθμό
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ
Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς
Ανησυχία και προβληματισμό έχουν προκαλέσει οι νέες κατολισθήσεις που σημειώθηκαν τις τελευταίες μέρες στη διώρυγα του Ισθμού της Κορίνθου. Να σημειώσουμε ότι οι ιθύνοντες του οργανισμού που διαχειρίζεται τη διώρυγα ήταν αισιόδοξοι ότι με τα έργα που έχουν ξεκινήσει από διετίας και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον προσεχή Ιούνιο θα υπήρχε ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά φαίνεται ότι τα γεγονότα τους διαψεύδουν.
Μόλις πριν από λίγες μέρες, μερικές δεκάδες μέτρα από το σημείο που γίνονται τα έργα αντιστήριξης, στο ύψος της παλαιάς σιδηροδρομικής γέφυρας, έγινε νέα κατολίσθηση και τα μπάζα που έπεσαν έκλεισαν μεγάλο τμήμα του διαύλου στο σημείο.
Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν νέες μελέτες, νέα έργα, νέα κονδύλια κ.λπ., γεγονός που προοιωνίζει ότι είναι περίπου απίθανο να λειτουργήσει η διώρυγα το καλοκαίρι. Αυτό θα προκαλέσει τεράστια οικονομική ζημία στον οργανισμό διαχείρισης, ο οποίος έχει έσοδα μόνο από τις διελεύσεις πλοίων, που το καλοκαίρι είναι πολλές.
Το γεγονός της νέας κατολίσθησης, όμως, προκάλεσε έναν νέο κύκλο συζητήσεων για το μέλλον της διώρυγας και κυρίως για το αν τα έργα που γίνονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, από την άποψη ότι γίνονται επενδύσεις σε κάτι που υφίσταται, ενώ με ένα επιπλέον κόστος θα μπορούσε να γίνει κάτι μεγαλύτερο, πιο εξελιγμένο και πιο κερδοφόρο.
Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι η αρχική σχεδίαση της διώρυγας προέβλεπε να έχει πλάτος μεταξύ των πρανών στο ύψος της επιφάνειας της θάλασσας 42 μέτρα, αλλά τελικά έγινε περίπου στο μισό, στα 24,6 μέτρα, γιατί ήταν πιο εφικτό να γίνει με τα μέσα της εποχής. Με το δεδομένο αυτό, σήμερα, που τα μέσα είναι απείρως πιο εξελιγμένα, θα μπορούσε να γίνει μια διάνοιξη της διώρυγας έστω και κατά 10 μέτρα, ώστε να φτάσει στα 35 μέτρα περίπου και να μπορούν να διέρχονται πλοία μέχρι 20.000 τόνους.
Αυτό θα πολλαπλασίαζε τις διελεύσεις και θα έφερνε νέα έσοδα, που θα επέτρεπαν στον οργανισμό που τη διαχειρίζεται να κάνει σύντομα απόσβεση και να έχει στη συνέχεια σημαντικότατα κέρδη. Προς το παρόν, υπάρχει αμηχανία περί του πρακτέου και όλοι ασχολούνται με το πώς θα αντιμετωπιστεί η νέα κατολίσθηση, που απειλεί να στερήσει τα έσοδα της θερινής σεζόν. Το κυριότερο όμως είναι η αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας των χρηστών της διώρυγας, καθώς πλέον αναρωτιούνται πόσο πιθανό είναι να γίνει μια κατολίσθηση την ώρα που θα χρησιμοποιούν τη διώρυγα, που θα μπορούσε να προκαλέσει τεράστιες ζημιές και ενδεχομένως ανθρώπινες απώλειες. Για όλα αυτά γίνονται συσκέψεις επί συσκέψεων και αναζητείται η ιδανικότερη και πιο ασφαλής λύση. Ας ελπίσουμε η τελική επιλογή να δικαιώσει εκείνους που θα την αποφασίσουν.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτό: lifo.gr