Μιχαήλ Μαρμαρινός: Είμαι υπόχρεος ενός ενθουσιασμού που με συγκινεί…

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Είμαι υπόχρεος ενός ενθουσιασμού που με συγκινεί…

[Εξομολογήσεις]

«Ο όρος ‘‘δαμάζω’’ δεν μου αρέσει, δεν είναι στις προθέσεις μου. Η λέξη ‘‘επιβίωση’’ δεν μου αρκεί, αδικεί τα επιτεύγματα, που είναι κατά στιγμές αποστομωτικά. Η γραφειοκρατία παραμένει τέρας, η χρηματοδότηση δοκιμάζεται, η επιφυλακτικότητα είτε παραμένει είτε έγινε άκρατος ενθουσιασμός και συμμετοχή από πολλούς και απρόσμενους! Αυτοί χάρηκαν βαθιά τα αγαθά και τη μεγάλη τιμή της πόλης τους. κάποιοι άλλοι έχασαν οι ίδιοι οριστικά μιαν ανεπανάληπτη ευκαιρία να τα ζήσουν.

Αυτοί που βρίσκονται έξω απ’ τον χορό δεν μπορούν ούτε κατά διάνοια να φανταστούν τι γραφειοκρατικό τέρας διέπει τέτοια μεγάλα διεθνή και κρατικά εγχειρήματα! Η μεγάλη πρόκληση μιας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας για ένα κράτος (και όχι απλώς για μια πόλη) είναι να προλάβει να συγκροτηθεί ως λειτουργικός επιτελεστικός οργανισμός, μέσα στα τρία χρόνια προετοιμασίας και πραγμάτωσης του θεσμού! Ακραία πρόκληση, τόσο για τις διευθύνσεις όσο και για τις κυβερνήσεις. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση γι’ αυτό που ονομάζεται ‘‘επιτελικό κράτος’’, που το φέρνει στα όριά του…

Όσο αντικειμενικός και να προσπαθήσω να είμαι, είμαι υπόχρεος ενός ενθουσιασμού που με συγκινεί. Αντικειμενικά όμως μιλώντας, με βάση τα λεγόμενα ‘‘κριτήρια’’, μια Πολιτιστική Πρωτεύουσα μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη εάν είναι σε θέση να αφήσει Υλική και Άυλη Παρακαταθήκη πίσω της που δίνει προοπτική της συνέχειας, για την πόλη και την επικράτεια γενικότερα. Όταν ανελήφθη ο τίτλος, η Ελευσίνα διέθετε μόλις και μετά βίας έναν χώρο: το Αμφιθέατρο του Παλαιού Ελαιουργείου.

Σήμερα, αφήνει πίσω της δέκα –δέκα!– νέους εμβληματικούς χώρους πολιτισμού, εξαιρετικά μνημεία αρχιτεκτονικής και λειτουργικής κομψότητας, όπως είναι το ΙΡΙΣ, το Σινέ Ελευσίς, οι Αποθήκες 1, 2, 3 του Παλαιού Ελαιουργείου, το Παλαιό Δημαρχείο, μεταξύ άλλων».

Υπογραφή: Μιχαήλ Μαρμαρινός,
Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Διοργάνωσης 2023 ΕΛΕΥΣΙΣ Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης


ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Φωτο: onassis.org

Σχολιάστε εδώ