Κυρ. Ιωαννίδης στο “Π”: Η οργή που ξεχειλίζει να γίνει αγώνας για να μην περάσουν τα σχέδια για ιδιωτικά πανεπιστήμια

Κυρ. Ιωαννίδης στο “Π”: Η οργή που ξεχειλίζει να γίνει αγώνας για να μην περάσουν τα σχέδια για ιδιωτικά πανεπιστήμια

Του
ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ,
Υπεύθυνου του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας


Μετά τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA του ΟΟΣΑ, ξεχείλισαν τα κροκοδείλια δάκρυα για το «επίπεδο των μαθητών στην Ελλάδα», των οποίων οι επιδόσεις ακολουθούν πτωτική πορεία. Το ίδιο, βέβαια, συμβαίνει και στο σύνολο των χωρών που συμμετέχουν, με την πορεία να είναι πτωτική από την αρχή του διαγωνισμού μέχρι σήμερα ακόμα και στις χώρες που διαφημίζονταν ως «κορυφαίες» με τα κριτήρια του PISA.

Αν κάτι επιβεβαιώνουν αυτά, είναι ότι ο πυρήνας του προβλήματος βρίσκεται στις ίδιες τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, αφού δεν μιλάμε για «ελληνικό φαινόμενο». Αυτός ο δρόμος, που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά και στην Ελλάδα, είναι που έχει φτιάξει το σημερινό σχολείο της παπαγαλίας, της αποσπασματικής γνώσης.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές, αντί να παίρνουν τα εφόδια, τις βάσεις και τα κίνητρα σε μια πολύ δημιουργική ηλικία, ώστε να αναπτυχθούν πολύπλευρα, να καλλιεργήσουν γνώσεις, ταλέντα, κριτική σκέψη και υπόβαθρο μελέτης της πραγματικότητας, τελικά με τον τρόπο με τον οποίο συγκροτείται το σχολείο τους οδηγούνται στο να «τρέχουν» σε έναν μαραθώνιο εξετάσεων, στο κόστος του οποίου για να αντεπεξέλθει η λαϊκή οικογένεια δεν της φτάνει ένας μισθός.

Σε αντίθεση με κάποιους που υποκριτικά τώρα «ανακάλυψαν την Αμερική», οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που σταθερά αναδεικνύουν τα προβλήματα και αγωνίζονται για το δικαίωμά τους να έχουν ένα σχολείο που θα μορφώνει πραγματικά. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν σκοπεύει να λύσει κανένα από τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης, που ξεκινούν από την προσχολική αγωγή και απλώνονται έως τα πανεπιστήμια, αλλά αντίθετα μέσα στον μήνα θα παρουσιάσει ένα νομοσχέδιο το οποίο πραγματικά είναι η σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι της αγανάκτησης για τους μαθητές, τους φοιτητές και τις οικογένειές τους.

Το υπουργείο Παιδείας νομοθετεί για να δώσει το «πράσινο φως» στους διάφορους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν τις μπίζνες του εμπορίου πτυχίων, με πελάτες τους φοιτητές. Ο νυν υπουργός Παιδείας ακολουθεί την πάγια τακτική των προηγούμενων υπουργών, που όλα τα νομοσχέδια για την Παιδεία τα έφερναν με κλειστές σχολές και σχολεία… μήπως και γλιτώσουν τις αντιδράσεις του φοιτητικού, του μαθητικού κινήματος. Φυσικά, αυτά τα φθηνά κόλπα όχι μόνο δεν θα εμποδίσουν τις αντιδράσεις, που ήδη εκφράζονται, αλλά αντίθετα θα επιβεβαιώσουν τη δύναμη που έχει ο λαός μας, η νεολαία, να βάζει στον πάγο αντιδραστικές αλλαγές, όπως έκανε και με τις προηγούμενες προσπάθειες για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Κατ’ αρχάς, η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για όλα τα πολιτικά ζητήματα με τη χρησιμοποίηση του άρθρου 28 του Συντάγματος, το οποίο ορίζει ότι το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερέχει του εθνικού. Παρακάμπτει με αυτόν τον τρόπο το άρθρο 16, ώστε να επιτραπεί η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων-επιχειρήσεων αυτό που γίνεται νόμος είναι… η αδικία.

Η ουσία του νομοσχεδίου που ετοιμάζουν, όπως κι αν το καμουφλάρουν, δεν αλλάζει. Είναι μια πραγματικά αντιδραστική τομή που, πρώτα απ’ όλα, χτυπάει τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων και καταργεί τον όποιο ενιαίο τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια υπάρχει μέχρι σήμερα. Μια φοιτήτρια, ένας φοιτητής, κατάφερνε να σπουδάσει μετά από κόπους και στερήσεις μιας ζωής και με μόνο στήριγμα την οικογένειά του, με την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό ακριβώς το μέλλον μπαίνει στο στόχαστρο! Όποιος έχει χρήματα δεν θα έρχεται αντιμέτωπος με το σχολείο της παπαγαλίας, τις αλλεπάλληλες εξετάσεις, την τράπεζα θεμάτων, τους κόφτες της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, αλλά απλώς θα αγοράζει το πτυχίο.

Η μόρφωση είναι δικαίωμα και δεν μπορεί να εξαρτάται από το πορτοφόλι κάθε οικογένειας. Οι φοιτητές, οι μαθητές, οι οικογένειές τους, ο κόσμος της εκπαίδευσης και όλος ο λαός να μπουν στον αγώνα για να μην περάσει!

Σε αυτόν τον δρόμο μπορούν να συναντηθούν με την πρόταση του ΚΚΕ για ένα εκπαιδευτικό σύστημα, σε κάθε βαθμίδα του, που θα είναι αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν και θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές, αναξιοποίητες δυνατότητες του 21ου αιώνα.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ