Ντίζελ: Τα βασικά ασιατικά διυλιστήρια θα πουλήσουν προμήθειες σε χαμηλότερα ασφάλιστρα για το 2024
Τα βασικά ασιατικά διυλιστήρια πρόκειται να κλείσουν εξαγωγικές συμφωνίες ντίζελ το 2024 με χαμηλότερα ασφάλιστρα από πέρυσι, καθώς η παγκόσμια προσφορά αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο έτος εν μέσω βραδύτερης αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης, ανέφεραν πέντε εμπορικές πηγές.
Τα κορυφαία διυλιστήρια της Νότιας Κορέας, η GS Caltex (GSCAL.UL) και η SK Energy, θυγατρική της SK Innovation (096770.KS), είναι πιθανό να κλείσουν συμφωνίες για ντίζελ θείου 10 ppm με τελικούς χρήστες σε premium μεταξύ 50 σεντ και 60 το βαρέλι. Οι τιμές της Σιγκαπούρης, πρόσθεσαν, μειώνονται από τα ασφάλιστρα του 1 δολ. σε 1,50 δολ. το βαρέλι για την φετινή προσφορά.
Όπωε σημειώνει το Reuters, η Formosa Petrochemical Corp (FPCC) της Ταϊβάν πούλησε τουλάχιστον ένα φορτίο 750.000 βαρελιών τον μήνα στον δυτικό εμπορικό οίκο Vitol με premium μεταξύ 80 σεντς και 1 δολάριο το βαρέλι τον περασμένο μήνα.
Η πτώση των πριμοδοτήσεων ντίζελ θα μπορούσε να επηρεάσει τα κέρδη της διύλισης για τέτοιους μεγάλους εξαγωγείς καυσίμων. Το βιομηχανικό καύσιμο αντιπροσωπεύει περίπου το 45% έως 60% των εξαγωγών διυλισμένων καυσίμων από την Ταϊβάν και τη Νότια Κορέα, δήλωσε η εταιρεία συμβούλων FGE.
«Οι εξαγωγές της Μέσης Ανατολής αυξάνονται για τα επόμενα (λίγα) χρόνια και αυτός είναι ο πτωτικός παράγοντας στην αγορά», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας FPCC, KY Lin.
Σε ένα πλαίσιο υψηλότερης προσφοράς, τα ασιατικά διυλιστήρια θα πρέπει είτε να μειώσουν την παραγωγή τους είτε να πουλήσουν διυλισμένα καύσιμα σε χαμηλότερες τιμές, πρόσθεσε.
Η Ασία και η Μέση Ανατολή αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου εφοδιασμού ντίζελ.
Οι έμποροι ήταν επίσης απρόθυμοι να αποσπάσουν υψηλότερα ασφάλιστρα για προθεσμιακή προσφορά, ανέφερε πηγή συναλλαγών με έδρα τη Σιγκαπούρη, καθώς το μέσο premium spot το 2023 ήταν κάτω από 1,50 δολάρια το βαρέλι, χαμηλότερο από τα προθεσμιακά ασφάλιστρα.