Μ. Κομνηνάκα στο “Π”: Το έγκλημα στα Τέμπη δεν θα ξεχαστεί!
Της
ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΜΝΗΝΑΚΑ
Βουλευτή του ΚΚΕ
Οι δηλώσεις του Άδ. Γεωργιάδη ότι «κανέναν δεν ενδιαφέρει η Εξεταστική για τα Τέμπη», αποτυπώνουν την αναλγησία, τη χυδαιότητα και την κυνικότητα του ίδιου και της κυβέρνησης που εκπροσωπεί. Άλλωστε, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έσπευσε να τον καλύψει και να ξεκαθαρίσει ότι, παρά το γεγονός ότι η ΝΔ αναγκάζεται να υπερψηφίσει την πρόταση του ΚΚΕ για Εξεταστική Επιτροπή, επιφυλάσσεται για το περιεχόμενό της.
Και πώς θα μπορούσε να συμφωνεί, άλλωστε; Αφού εκεί αναδεικνύονται συγκεκριμένα και τεκμηριωμένα οι εγκληματικές ευθύνες τόσο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, που μεθοδικά και βήμα-βήμα προώθησαν την ευρωενωσιακή πολιτική της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών, του κατακερματισμού του σιδηροδρομικού έργου, της ιδιωτικοποίησης του πιο κερδοφόρου κομματιού και της υποχρηματοδότησης του υπολοίπου που παρέμεινε στην ευθύνη του κράτους.
Η απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών ήταν κυριολεκτικά η συνταγή αύξησης της επικινδυνότητας, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους. Σε ένα σύστημα μεγάλης πολυπλοκότητας, μεγάλης ευαισθησίας και πολλών κινδύνων δραστηριοποιούνται πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις, η κάθε μία απ’ τις οποίες στοχεύει στο μεγαλύτερο δυνατό κέρδος και τη μετακύλιση του κόστους στις υπόλοιπες.
Όλες οι παράμετροι που αφορούν την πρόληψη και τον περιορισμό των συνεπειών μεγάλων ατυχημάτων μπαίνουν στη ζυγαριά του κόστους – οφέλους για τον κάθε όμιλο και για το κράτος του κεφαλαίου. Με γνώμονα την καπιταλιστική κερδοφορία λαμβάνονται οι αποφάσεις: Για τον αριθμό των προσλήψεων, τον ρυθμό και τις ώρες εργασίας, το ύψος των μισθών και την ουσιαστική εκπαίδευση των εργαζομένων. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδυνηρή καθυστέρηση στη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης. Πρόκειται για την περιβόητη πλέον «σύμβαση 717» που δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί –8,5 χρόνια μετά την ανάθεσή της– με ευθύνη των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ.
Εντοπίζοντας όλα τα παραπάνω, αλλά και με βάση τα σχεδόν καθημερινά περιστατικά που έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου, τις καταγγελίες των σωματείων και την αύξηση των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ, το ΚΚΕ επανειλημμένως προειδοποιούσε και μέσα στη Βουλή και μέσω των δυνάμεών του στο συνδικαλιστικό κίνημα, ακόμα και λίγες μέρες πριν από το τραγικό συμβάν, για ένα πιο μεγάλο δυστύχημα που έρχεται, αλλά το αυτί της κυβέρνησης δεν ίδρωσε…
Οι τεράστιες κινητοποιήσεις που ξέσπασαν σε ολόκληρη τη χώρα τον περασμένο Μάρτιο, μετά το έγκλημα στα Τέμπη με θύματα 57 αθώες ψυχές, το σύνθημα «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας» που ακούστηκε δυνατά είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη στον αγώνα για να μην ξαναζήσουμε τέτοιες τραγωδίες. Ιδιαίτερα σήμερα, που η ιδιωτική «HellenicTrain» ετοιμάζεται να φορτώσει στους εργαζόμενους και τους επιβάτες τις ζημιές από τις πρόσφατες καταστροφές στη Θεσσαλία, με περικοπές αποδοχών, θέσεων εργασίας και δρομολογίων, προετοιμάζοντας τα «νέα Τέμπη», το έγκλημα που συγκλόνισε τη χώρα και τον λαό μας επιβάλλεται να εξεταστεί σε βάθος.
Επομένως –και παρά την αρνητική εμπειρία που υπάρχει από τη λειτουργία αυτών των Εξεταστικών Επιτροπών λόγω του συσχετισμού των δυνάμεων στη Βουλή– είναι επιβεβλημένη η συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για να διερευνηθούν όλες οι πλευρές που σχετίζονται με το έγκλημα των Τεμπών, σε συνδυασμό και με την παράλληλη διερεύνηση από την ποινική δικαιοσύνη, καθώς και τη μήνυση που έχει υποβληθεί από τους συγγενείς των θυμάτων, στην οποία περιέχονται σημαντικά στοιχεία.
Η πρόταση του ΚΚΕ είναι συνεπής με το σύνθημα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων και των συγγενών των θυμάτων: «Το έγκλημα αυτό δεν θα ξεχαστεί».