Δημόσια διαβούλευση σε 12 προτάσεις για την Παιδεία που ανακοίνωσε ο Ν. Ανδρουλάκης
Μετά το «οδοιπορικό για την Παιδεία», το προηγούμενο τριήμερο στην Ήπειρο, το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής συνεχίζει τον διάλογο διαβούλευσης για τα ζητήματα της εκπαίδευσης. Έδωσε στη δημοσιότητα, με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του κόμματος https://fb.watch/nR_cnLkdc1/, το προγραμματικό πλαίσιο 12 σημείων για την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας, που κατέθεσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, στην ομιλία στα Γιάννενα.
Προσκαλεί τους πολίτες να σχολιάσουν και να συνδιαμορφώσουν το προγραμματικό πλαίσιο 12 σημείων για την ενίσχυση της δημόσιας παιδείας, που κατέθεσε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης. Πλατφόρμα διαλόγου: https://digitalsociety.gr/paideia/
Οι 12 προτάσεις που ανακοίνωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι:
– Αύξηση της δημόσιας δαπάνης, ώστε να φτάσει σταδιακά στη μέση δαπάνη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
– Ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Ριζικός εκσυγχρονισμός και εφαρμογή των 16 δεικτών ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
– Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων.
– Αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων. Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικό και ένας διαδραστικός πίνακας με υπολογιστή σε κάθε τάξη.
– Στήριξη του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
– Πιστοποίηση ξένης γλώσσας και ηλεκτρονικών υπολογιστών έως τη Γ’ Γυμνασίου.
– Ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της για το σχολείο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
– Προτεραιότητα την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση, με σύνδεση με τις σύγχρονες ανάγκες της παραγωγής. Με κατοχύρωση επαγγελμάτων και καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων.
– Ασφαλές σχολικό περιβάλλον και υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία.
– Καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
– Οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών που το διαμορφώνουν.
– Εξωστρεφή πανεπιστήμια με σύνδεση με την παραγωγή και την τοπική ανάπτυξη, με χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.