Β. Πατουλίδου στο “Π”: Θεσσαλονίκη: Ένα… συρταρωτό μυθιστόρημα μέσα από τους σταθμούς του μετρό

Β. Πατουλίδου στο “Π”: Θεσσαλονίκη: Ένα… συρταρωτό μυθιστόρημα μέσα από τους σταθμούς του μετρό

Της
ΒΟΥΛΑΣ ΠΑΤΟΥΛΙΔΟΥ
Αντιπεριφερειάρχου ΜΕ Θεσσαλονίκης,
Υποψήφιας Περιφερειακής Συμβούλου
με τον Συνδυασμό του Απόστολου Τζιτζικώστα


Του χρόνου ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης θα έχει μετρό. Και ένας νέος, πλούσιος και εντυπωσιακός τουριστικός οδηγός θα παρουσιάζει από τους σταθμούς την πόλη στους επισκέπτες.

Πρώτος σταθμός του άγραφου αυτού τουριστικού οδηγού –εκ των πραγμάτων και των αριθμών– είναι αυτός που… κατασκευάστηκε τελευταίος, στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Πληροφορεί τους επισκέπτες για την κρουαζιέρα, το λιμάνι και τη μεγαλύτερη επιτυχία της τουριστικής Θεσσαλονίκης τα τελευταία πέντε χρόνια. Μιας πόλης που το 2019 έβλεπε να περνούν 6 κρουαζιερόπλοια και φέτος μέτρησε 68. (Και για το 2024 αναμένει να δεχθεί άλλα τόσα…)

Δεύτερος σταθμός, το Αεροδρόμιο «Μακεδονία». Μέσα στο οκτάμηνο του 2023 κατάφερε να στείλει το μήνυμα μιας τουριστικής αναγέννησης, που φαίνεται να ξεπερνάει τις επιδόσεις του 2019. Την περίοδο που τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας συναγωνίζονταν σε αφίξεις νέων τουριστών, το «Μακεδονία» κατέγραφε το δικό του ρεκόρ (αύξηση 20%). Μια επίδοση που έχει πίσω της έργα αναβάθμισης υποδομών, νέες συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες «low cost», διαφημιστικές καμπάνιες και συνδέσεις με άλλους προορισμούς.

Τρίτος σταθμός, το «City Break». Έξι με επτά χρόνια διήρκεσε η δημιουργία αυτού του σταθμού και ακόμη τον χτίζουμε και τον προωθούμε σε όλους αυτούς που θέλουν μέσα σε 48 ώρες να γευτούν… Θεσσαλονίκη. Όσα, όμως, θέλαμε να πούμε για την πόλη που προσφέρεται για τουρισμό όλο τον χρόνο τα «είπε» το CNN την αυγή του 2023, όταν οι διεθνείς πτήσεις κατέγραφαν… εκπλήξεις και υπενθύμιζαν ότι το CNN Travel έρχεται απλώς τρίτο στις συστάσεις των καλύτερων «City Break» του κόσμου – μετά το «Time» και τον «Guardian».

Θεσσαλονίκη, μέλος του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων UNESCO στον τομέα της Γαστρονομίας – ο τέταρτος σταθμός. Γιατί τρώγοντας, θα γράφει ο οδηγός, σε αυτήν την πόλη, έρχεται η όρεξη, μαζί με τη… σημαντική εξέλιξη, που ενισχύει την τουριστική ταυτότητά της. Αλλά και την προώθηση της συνεργασίας, βεβαίως, ανάμεσα στις 245 πόλεις που συμμετέχουν στο Creative Cities Network UNESCO. Μοιράζονται κοινές αξίες, ανταλλάσσουν καλές πρακτικές και αναπτύσσουν συνέργειες. Και η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη ελληνική εγγραφή.

Ο πέμπτος σταθμός είναι κι αυτός μεγάλος. Αυτός, όμως, θέλει μνήμη και λιγότερη στατιστική. Θέλει τη δίψα για γνώση των ταξιδιωτών. Θέλει την Ιστορία της πόλης, τη δόξα της Αρχαίας Μακεδονίας, την αίγλη της Συμβασιλεύουσας. «Για να νιώσεις το μεγαλείο του παρελθόντος». Μπορεί να αναγράφει κι αυτός «πόλη UNESCO – Μνημεία», αλλά είναι για τη σύγκριση με τις άλλες πόλεις του κόσμου, «που ένα μόνο από αυτά τα μνημεία να διέθεταν, σε χιλιάδες τουρίστες θα το μετέτρεπαν». Θεσσαλονίκη, η μοναδική βυζαντινή πόλη της ΕΕ και από τις λίγες στον κόσμο με 15 μνημεία ενταγμένα στον κατάλογο της UNESCO.

Και έπονται οι «σταθμοί» της νέας τάσης, που θέλουν εξόδους από το μετρό… στον τουρισμό της εμπειρίας. Στα όσα επιτάσσει ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ενίσχυση του branding και του μάρκετινγκ για τα άλλα προσοδοφόρα τουριστικά προϊόντα της πόλης. Για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Για τις διαδρομές του Πολιτισμού και των Μύθων. Αυτές που οδηγούν στη Γοργόνα Θεσσαλονίκη, στις «Μαγεμένες», στον Λευκό Πύργο και στα 30 μουσεία της πόλης. Στην παραλία, στο ηλιοβασίλεμα του Θερμαϊκού, στα σημεία των ιστορικών μαχών. Στις ιστορικές διαδρομές των Εβραίων και των Οθωμανών. Στο Καπάνι και στο Μοδιάνο. Στα Κάστρα και στην Άνω Πόλη. Στους προστατευμένους υδροβιότοπους. Στη νυχτερινή Θεσσαλονίκη.

Μου αρέσει μια φράση και τη χρησιμοποιώ συχνά: «Η Θεσσαλονίκη είναι συρταρωτό μυθιστόρημα…». Τόσα χρόνια μετά, δεν μου φεύγει από το μυαλό γιατί όσα… συρτάρια κι αν τραβήξεις σε αυτή την πόλη –με Ιστορία 23 αιώνων αλλά και με τη μόνιμη ματιά της στο μέλλον– πολλά, συνήθως ευχάριστα, ανακαλύπτεις. Πιο σταθερή όλων, η πεποίθηση ότι ο τουρισμός εξελίσσεται στο μεγάλο πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης, που πάντα μας προτρέπει να αναθεωρήσουμε την αξία του για την οικονομική ανάπτυξη. Μια δύναμη εξωστρέφειας, ελπίδας και αισιοδοξίας, που όταν τη διαχειριζόμαστε σωστά ανταμείβει με ευημερία. Αυτήν την ελπίδα και την αισιοδοξία χρειαζόμαστε τώρα ακόμα περισσότερο, μετά τις καταστροφές που έπληξαν την πατρίδα μας.

Στον ΟΤΘ, πέρα από την τουριστική προώθηση, την προβολή των στρατηγικών πλεονεκτημάτων, τη διαμόρφωση της τουριστικής ταυτότητας, την εφαρμογή στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του τουρισμού του νομού, εκδίδουμε χάρτες, τουριστικούς οδηγούς, προωθούμε οπτικοακουστικό υλικό στα social media και προσκαλούμε ξένους δημοσιογράφους και διάσημους bloggers / influencers για να υπογραμμίσουμε ότι η Θεσσαλονίκη επενδύει και ανταποκρίνεται στα ποιοτικά ζητούμενα των επισκεπτών και των νέων τουριστικών τάσεων. Υποστηρίζουμε έργα και δράσεις. Όχι μόνο των μελών του Οργανισμού αλλά και όλων όσοι βελτιώνουν την ελκυστικότητα της Θεσσαλονίκης και ενισχύουν τον ελληνικό τουρισμό στο διεθνές περιβάλλον.


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ