Μικρά οικονομικά…

Μικρά οικονομικά…

♦ Αρρύθμιστα χρέη έχει το 56% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το 64,32% έχει οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία και το 62,16% στην Εφορία, ενώ μόλις το 15% των μικρών επιχειρήσεων δηλώνει ότι μπορεί να καλύψει τις ρυθμισμένες υποχρεώσεις του χωρίς πρόβλημα.

♦ Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ΓΣΕΕ, το 2021 το 19,6% (σχεδόν 1 στους 5 πολίτες) ζούσε κάτω από το όριο της φτώχειας, με το ποσοστό να μειώνεται στο 18,8% το 2022. Το ποσοστό των πολιτών σε κίνδυνο φτώχειας στην ΕΕ-27 ήταν 16,8% και 16,5% αντίστοιχα.

♦ Οι επτά στους δέκα Έλληνες προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές. Η χρήση του internet στην Ελλάδα φτάνει πλέον στο 97%, με όλο και περισσότερους καταναλωτές άνω των 55 ετών να γίνονται fans του διαδικτύου και των δυνατοτήτων που προσφέρει. Οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν το διάστημα 2020 – 2023 κατά 12%, φτάνοντας από το 67% το 2020 στο 79% σήμερα.

♦ Θερμό φθινόπωρο έρχεται για τις τράπεζες, καθώς ξεκινάει η αποεπένδυση του ΤΧΣ από τους τέσσερις συστημικούς ομίλους και ισχυροποιούνται οι μικρότερες τράπεζες. Η τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία των μετοχών του ΤΧΣ στις τράπεζες ανέρχεται σε 3,59 δισ. ευρώ.

♦ Σήμερα, μόνο 4 στις 100 μικρομεσαίες επιχειρήσεις καταφέρνουν να πάρουν δάνειο, ενώ μόλις το 6,5% των επιχειρήσεων έχει τη δυνατότητα ένταξης σε κάποιο πρόγραμμα Ε­ΣΠΑ.

♦ Επιπλέον ψηφιακές υπηρεσίες προς τους φορολογουμένους στο νέο ΤΑΧΙS, με ριζικό «λίφτινγκ» στον φοροεισπρακτικό και φοροελεγκτικό μηχανισμό μετά από 26 χρόνια!

♦ Η Fitch εκτιμά ότι η αύξηση του ελληνικού ΑΕΠ φέτος θα κινηθεί στο 2,1% από μόλις 0,9% που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση. Ακό­μη, μειώνει σημαντικά την ε­κτίμησή της για το 2024, βλέποντας πλέον ανάπτυξη 1,2% από 2,1% πριν, λόγω της υψηλότερης βάσης του 2023.

♦ Έρχεται νέο σχέδιο για να κλείσει η «τρύπα» των ΕΛΤΑ, καθώς η πρόοδος που έχει σημειωθεί μέχρι τώρα στην αναδιοργάνωση της εταιρείας είναι μικρή, ενώ η χαμηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών εξακολουθεί να αποτελεί «αγκάθι». Το Υπερταμείο δρομολογεί τη διαμόρφωση ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής και την υπηρεσία του «ψηφιακού ταχυδρόμου».


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

 


Σχολιάστε εδώ