Μικρά οικονομικά…
♦ Ακριβότερες τιμές για ντίζελ και βενζίνη «βλέπουν» τα διυλιστήρια! Οι προβλέψεις για την κερδοφορία του 2023 και την αύξηση του περιθωρίου διύλισης προοιωνίζονται ανοδικές τιμές καυσίμων στις διεθνείς αγορές αλλά και αβεβαιότητα.
♦ Πληθωρισμό κερδών βλέπει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά την ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Σύμφωνα με την Επιτροπή, τα κέρδη συμμετείχαν κατά 50% στον αποπληθωριστή του ΑΕΠ, το εργατικό κόστος κατά 35% (το οποίο επικαλούνται αρκετές επιχειρήσεις για να δικαιολογήσουν τις ανατιμήσεις) και οι φόροι κατά 15%. Τα ευρήματα της έρευνας της Επιτροπής για το φρέσκο γάλα επιβεβαιώνουν τη γενικότερη πεποίθηση ότι οι τιμές στη χώρα μας αυξάνονται εύκολα και γρήγορα, όμως υποχωρούν αργά.
♦ Το δολάριο θα παραμείνει κυρίαρχο. Ούτε το γουάν ούτε το ψηφιακό νόμισμα μπορεί να το απειλήσει. Η σχετική ρώμη της αμερικανικής οικονομίας και τα οφέλη από το βασισμένο σε κανόνες σύστημα θα συνεχίσουν να στηρίζουν τον ρόλο του δολαρίου ως του θεμελιώδους νομίσματος του κόσμου στο προσεχές μέλλον, επισημαίνει ο Χόλγκερ Σμίντινγκ, επικεφαλής οικονομολόγος της επενδυτικής τράπεζας Berenberg Bank.
♦ Πολυσύχναστα λιμάνια στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη αρχίζουν να βάζουν όριο στα κρουαζιερόπλοια για να μειώσουν τις σοβαρές επιπτώσεις του υπερτουρισμού. Από τη Βενετία και το Άμστερνταμ μέχρι τη Χαβάη και την Αλάσκα, οι τοπικές αρχές βάζουν περιορισμούς. Οι κάτοικοι του Μπαρ Χάρμπορ στο Μέιν αποφάσισαν να μειώσουν τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας σε 1.000 την ημέρα.