Εκτός ανταγωνισμού η ΕΡΤ!
Σημαντικές αλλαγές στον χάρτη τηλεθέασης και ανεπαίσθητες στη διανομή των εσόδων αναμένεται να φέρει η πρόθεση της κυβέρνησης να εξαιρέσει την ΕΡΤ από τη διαφήμιση και τα ποσοστά των μετρήσεων.
Όπως αποκάλυψε η στήλη την περασμένη Κυριακή στην ηλεκτρονική της έκδοση, το θέμα έχει τεθεί εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με το σύνολο της τηλεοπτικής αγοράς. Η ΕΡΤ θα διατηρήσει τη δυνατότητα να έχει διαφημίσεις μόνο κατά τη διάρκεια σημαντικών γεγονότων, όπως και κατά τη διάρκεια των προεκλογικών περιόδων, ενώ η αξιολόγηση του προγράμματος θα γίνεται κυρίως μέσα από τις επιδόσεις στην πλατφόρμα ERTFlix.
Τις πιο σημαντικές απώλειες, αναμένεται να καταγράψει η Nielsen, καθώς θα είναι της τάξης των περίπου 400.000 ευρώ. Από την εταιρεία μετρήσεων έχουν παράπονα και οι ιδιωτικοί σταθμοί, εξαιτίας του μικρού δείγματος νοικοκυριών που χρησιμοποιεί, ενώ ακόμη υστερεί στη μέτρηση των streaming υπηρεσιών, καθώς η κατηγορία «άλλα κανάλια» διευρύνεται διαρκώς. Ίσως το επόμενο βήμα να είναι η ανακοίνωση των ποσοστών των καναλιών που συμμετέχουν στη μέτρηση, εξαιρώντας τη θέαση των υπολοίπων περιφερειακών σταθμών και των υπηρεσιών streaming.
Βγαίνοντας από τη διαφήμιση, η ΕΡΤ θα έχει κάθε ώρα ένα κενό της τάξης των 12 λεπτών στο πρόγραμμά της. Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει πως θα καλυφθεί από τις εταιρείες προγράμματος που ανήκουν σε ιδιοκτήτες τηλεοπτικών σταθμών και από μεγάλες, ανεξάρτητες. Και οι δύο κατηγορίες παραγωγών θα ενισχυθούν από το ΕΚΟΜΕ.
Η ενδεχόμενη έξοδος της ΕΡΤ από τη διαφήμιση θα αφήσει ελεύθερα 10 εκατ. ευρώ, που θα κατευθυνθούν στην ιδιωτική τηλεόραση. Ίδωμεν…