Χάος επικρατεί στις ιδιωτικές κλινικές

Χάος επικρατεί στις ιδιωτικές κλινικές

Όπως προκύπτει από καταγγελίες στο υπουργείο Υγείας, στην Περιφέρεια Αττικής, στην Αρχή Διαφάνειας κ.λπ.

• Κινδυνεύουν ασθενείς εξαιτίας των ελλείψεων σε προσωπικό και των αλλοδαπών νοσηλευτών, που δεν γνωρίζουν ελληνικά


Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς


Φοβερά πράγματα γίνονται σε κάποιες ιδιωτικές κλινικές, οι περισσότερες εκ των οποίων λειτουργούν ως νοσηλευτήρια χρονίως πασχό­ντων, που δεν μπορούν να παραμείνουν στα νοσοκομεία και οι συγγενείς τους καταφεύγουν σε αυτές γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση.

Σίγουρα η πλειοψηφία των κλινικών αυτών δίνει διέξοδο και ελπίδα σε ασθενείς και συγγενείς και επιτελεί πραγματικά τεράστιο κοινωνικό έργο, όμως, κάποιες εξ αυτών έχουν… ξεφύγει από τον κανόνα και δεν λειτουργούν όπως πρέπει, με αποτέλεσμα οι ασθενείς που περιθάλπουν να κινδυνεύουν και οι συγγενείς τους να είναι στα… κάγκελα και να διαμαρτύρονται.

Μια τέτοια διαμαρτυρία προς τη διεύθυνση αρχικά μιας συγκεκριμένης κλινικής και μετά προς τον υπουργό Υγείας, τον Περιφερειάρχη Αττικής, την Αρχή Διαφάνειας και όλους τους αρμόδιους φορείς έχουμε στη διάθεσή μας, με όλα τα σχετικά, ονόματα, αριθμούς πρωτοκόλλων, διαβιβαστικά κ.λπ., που αποκαλύπτουν το καθεστώς που επικρατεί αλλά και την αβελτηρία του κράτους, που ενώ συμβαίνουν όλα αυτά δεν έχει πάρει… χαμπάρι τίποτα. Γιατί, άραγε; Γιατί δεν γίνονται έλεγχοι ή γιατί οι έλεγχοι είναι τυπικοί και επιφανειακοί;

Ας δούμε όμως τι αναφέρουν οι καταγγελίες που έγιναν από απόστρατο αξιωματικό και αφορούν το διάστημα Μαρτίου – Απριλίου 2023, όταν νοσηλευόταν η μητέρα του σε μια ιδιωτική κλινική κοντά στην πλατεία Αμερικής στην Αθήνα.

Μια μέρα που επισκέφτηκε την ασθενή –αναφέρει ακριβώς ημερομηνία και ώρα– διαπίστωσε ότι ο ορός δεν είχε ανοιχτεί, με αποτέλεσμα να μην ενυδατώνεται, ενώ την επόμενη διαπίστωσε ότι το οξυγόνο δεν είχε τοποθετηθεί σωστά και έφευγε στον αέρα, με συνέπεια η ασθενής να αγωνίζεται για να πάρει αναπνοή και να κουράζονται οι πνεύμονες και η καρδιά. Θέμα με τον ορό διαπίστωσε και άλλη μέρα και διαμαρτυρήθηκε στη διεύθυνση της κλινικής, η οποία το απέδωσε σε αβλεψία των νοσηλευτών. Αβλεψία όμως ή εντατικοποίηση της εργασίας λόγω έλλειψης προσωπικού; Μάλλον το δεύτερο, γιατί, όπως αναφέρεται στην καταγγελία, σε έναν όροφο με 22 βαριά περιστατικά ήταν μόλις δύο νοσηλευτές σε κάθε βάρδια.

Δηλαδή είχε να φροντίσει 11 άτομα ο καθένας. Τι να πρωτοκάνει όμως; Να τους ταΐζει, να τους αλλάζει επιδέσμους, να τους δίνει φάρμακα, να αλλάζει τους ορούς, να τους καθαρίζει; Τελικά, η νομοθεσία τι ορίζει; Γιατί αν ορίζει έναν νοσηλευτή για 11 άτομα, αυτό σίγουρα πρέπει να αλλάξει… Σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα, κάποια άλλη μέρα, ενώ η μητέρα του έπαιρνε τροφή μέσω γαστρονομίας, γιατί δεν μπορούσε να καταπιεί, βρήκε έναν αλλοδαπό νοσηλευτή να προσπαθεί να τη σιτίσει από το στόμα, με αποτέλεσμα η γυναίκα να κινδυνεύει να πνιγεί. Όταν ζήτησε εξηγήσεις, του απάντησαν ότι η νοσηλεύτρια που την παρακολουθούσε είχε πάει σε άλλον ασθενή που είχε πρόβλημα και ο αλλοδαπός, που δεν γνώριζε ελληνικά, δεν κατάλαβε και πήγε να την ταΐσει από το στόμα.

Οι καταγγελίες αυτές, όπως αναφέραμε, έχουν διαβιβαστεί αρμοδίως, έχουν ενημερωθεί οι κάθε λογής Αρχές και πλέον αναμένεται η αντίδρασή τους. Γιατί αν δεν ληφθούν μέτρα σύ­ντομα, σε λίγο θα μιλάμε για ένα νέο κοινωνικό απόστημα, το οποίο όμως θα μπορούσε να είχε προληφθεί. Γι’ αυτό και δεν θα υπάρχει δικαιολογία για κανέναν…


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ