Όλοι περίμεναν τον Αύγουστο για να φύγουν

Όλοι περίμεναν τον Αύγουστο για να φύγουν

–Η ακρίβεια κρατάει τον κόσμο στους κοντινούς προορισμούς


Γράφει ο
Νίκος Παρασκευάς


Χαμός γίνεται από τις αρχές του μήνα στα λιμάνια και στα αεροδρόμια, με τους δείκτες πληρότητας των πλοίων και των αεροπλάνων να έχουν… χτυπήσει κόκκινο.

Από τα στοιχεία πάντως που έδωσε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά για τον Ιούλιο φαίνεται πως υπάρχει μεγάλη αύξηση στην κίνηση προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ιδιαίτερα προς Αίγινα και Πόρο, καθώς και προς τα νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής, τα οποία φέτος, λόγω της ακρίβειας και της ασυδοσίας των… νταβατζήδων στους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς, έγιναν ελκυστικός προορισμός για τον απλό λαό, που θέλει να πάει να κάνει λίγα μπάνια και να χαλαρώσει, χωρίς να… ξεπουληθεί.

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου, οι επιβάτες που διακινήθηκαν προς και από τα νησιά τον φετινό Ιούλιο από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου ξεπέρασαν τα 2 εκατ., για την ακρίβεια ήταν 2.022.461, αυξημένοι κατά 7,85% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τη μερίδα του λέοντος είχε φυσικά το λιμάνι του Πειραιά, από το οποίο διακινήθηκαν 1.538.411 επιβάτες, αυξημένοι κατά 8,55% σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο. Από αυτούς, οι 452.680 διακινήθηκαν προς τα νησιά του Σαρωνικού, ενώ πέρσι είχαν διακινηθεί 380.908 επιβάτες. Φέτος, δηλαδή, η αύξηση ξεπέρασε το 16% και ήταν διπλάσια από εκείνη που σημειώθηκε στα άλλα νησιά.

Αύξηση κατά 7,56% είχαμε και στους επιβάτες που διακινήθηκαν από το Λαύριο, ενώ η μικρότερη σημειώθηκε στη Ραφήνα, μόλις 4,9% σε σχέση με πέρυσι τον Ιούλιο. Ανάλογες ήταν οι αυξήσεις και στη διακίνηση ΙΧ και δικύκλων, μιας και τα φορτηγά το καλοκαίρι διακινούνται κυρίως με τα ro-ro, αφού τα ακτοπλοϊκά γεμίζουν από τα επιβατικά οχήματα.

Η μικρότερη μεσοσταθμική αύξηση της κίνησης στη Ραφήνα οφείλεται στο γεγονός ότι το λιμάνι αυτό χρησιμοποιείται κυρίως από τα ταχύπλοα πλοία, τα εισιτήρια των οποίων, φυσιολογικά, είναι ακριβότερα από εκείνα των συμβατικών. Κατά συνέπεια, οι τιμές είναι απαγορευτικές για πολύ κόσμο, γι’ αυτό και η αύξηση στη διακίνηση των επιβατών δεν κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα ή τουλάχιστον σε επίπεδα ανάλογα με τα άλλα δύο λιμάνια της Αττικής.

Μεγαλύτερη αύξηση στην κίνηση των επιβατών, σχεδόν διπλάσια από εκείνη που σημειώθηκε στα πλοία, είχαμε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου τον Ιούλιο διακινήθηκαν 3,29 εκατ. άτομα, δηλαδή κατά 16,1% περισσότερα από τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Εδώ, όμως, τη μερίδα του λέοντος έχουν οι επιβάτες εξωτερικού, μιας και πολλοί από αυτούς έρχονται και με πτήσεις τσάρτερ.

Τα στοιχεία από τις πρώτες μέρες του Αυγούστου δείχνουν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης της κίνησης, τόσο στα λιμάνια όσο και στο αεροδρόμιο. Παράγοντες του λιμανιού έλεγαν ότι η αύξηση θα αγγίξει ακόμα και το 10% συγκριτικά με τον περσινό Αύγουστο, κάτι που θα είναι όντως εντυπωσιακό αλλά και ενδεικτικό της ανέχειας του κόσμου, που δεν μπορεί πλέον να πάει ούτε δέκα μέρες διακοπές και περιορίζεται σε τέσσερις – πέντε μέρες τον Αύγουστο. Γι’ αυτό, λένε οι παράγοντες του λιμανιού, θα έχουμε φέτος μεγάλη κίνηση τον Αύγουστο. Γιατί οι πιο πολλοί θα πάνε και θα έρθουν από τον προορισμό τους μέσα στον μήνα, γιατί δεν μπορούν να επιμηκύνουν τις διακοπές τους και να γυρίσουν αρχές Σεπτεμβρίου. Οπότε, όλο τον Αύγουστο θα γίνεται χαμός με αναχωρήσεις και επιστροφές στα λιμάνια. Έτσι, όμως, οι μεγαλόστομες διακηρύξεις περί… επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν πάνε… περίπατο.

Οι νόμοι της αγοράς, η ασυδοσία, οι ελάχιστες αυξήσεις στα εισοδήματα, οι οποίες εξανεμίζονται λόγω της ακρίβειας, άλλαξαν τα δεδομένα. Και ο χρόνος των διακοπών όχι μόνο δεν αυξήθηκε, αλλά μειώθηκε. Και έτσι όπως πάνε τα πράγματα, σε λίγο δεν θα υπάρχει καθόλου και οι διακοπές για τους περισσότερους θα είναι μακρινή ανάμνηση… Το απευχόμαστε βέβαια, αλλά δυστυχώς προς τα εκεί πάμε…


ΤΟ ΠΑΡΟΝ

Σχολιάστε εδώ