Οι απαγορεύσεις βγαίνουν για να μην τηρούνται;
Σε όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου, κάθε Παρασκευή από ώρα 16:00 έως 21:00 και κάθε Κυριακή από ώρα 15:00 έως 22:00, ισχύουν απαγορεύσεις κυκλοφορίας για τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων (ψυγεία), σε όλες τις εθνικές οδούς.
Παρασκευή 14/7 κατευθυνόμασταν από την Αθήνα προς το Αγρίνιο, ωστόσο, παρά την απαγόρευση, σε όλο τον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα – Πάτρα) κυκλοφορούσαν φορτηγά και νταλίκες άνω των 3,5 τόνων –και δεν ήταν ψυγεία φορτηγά, στα οποία επιτρέπεται η κυκλοφορία. Το ίδιο παρατηρήσαμε και στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), μετά τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Σε κάποιον σταθμό διοδίων στην Ολυμπία Οδό ρωτήσαμε έναν υπάλληλο αν έχουν δικαιοδοσία να σταματούν τα φορτηγά και μας απάντησε ότι δεν έχουν τέτοια δικαιοδοσία, παρά μόνο η Τροχαία. Το ίδιο μας απάντησαν και από τα κεντρικά της Ολυμπίας Οδού: Υπεύθυνη είναι η Τροχαία.
Στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου η απάντηση που πήραμε από υπάλληλο στα διόδια ήταν ότι δεν έχουν ενημερωθεί ότι υπάρχει απαγόρευση. Ωστόσο, 300 μ. μετά τα διόδια υπήρχε φωτεινή ταμπέλα που το έγραφε, δηλαδή μας δούλευαν και από πάνω.
Τηλεφωνήσαμε στην Τροχαία της Ιόνιας Οδού και κάναμε την ίδια ερώτηση –αν υπάρχει απαγόρευση–, μας απάντησαν ότι ισχύει η απαγόρευση, τους ενημερώσαμε ότι έχουμε δει πολλά φορτηγά και η απάντησή τους ήταν «τι να σας κάνω εγώ;». Επίσης ρωτήσαμε αν έχουν δικαιοδοσία τα διόδια να σταματούν τα φορτηγά και μας απάντησαν πως «ναι, μπορούν να τα σταματούν και να μας ενημερώνουν».
Σε όλη τη διαδρομή που κάναμε συναντήσαμε μόνο ένα περιπολικό (στην Ακράτα). Κανονικά, δεν θα έπρεπε να υπάρχει Τροχαία για να ελέγχει αν τηρούνται οι απαγορεύσεις;
Μήπως, τελικά, οι απαγορεύσεις βγαίνουν για να μην τηρούνται;
Δ. Α.